Gå til innhold

Et hjertesukk om kvinnfolk og vekt

Anbefalte innlegg

Gjest et mannebein
Skrevet

Et yndet tema her er kvinners vekt. Diskusjoner går i side opp og side ned og tar aldri slutt. Den navlebeskuende panikken for å veie noen få kilo mer enn idealet slipper ikke tak (gjelder ikke alle da).

Hva gjør det vel at ei dame veier noen kilo mer? Panikk for at gubben skal se seg om etter ei anna dame? Eller bli nedvurdert av "medsøstre"?

Av naturlige årsaker svinger kvinners vekt mer. Dessuten skal faktisk kvinner ha noe fett på kroppen av hensyn til kvinnelige hormoner. Bryster består også av mye fettvev.

Kvinner har et mer naturlig og femi utseende om de ikke slanker seg så hardt (nå tenker jeg ikke på de soleklart overvektige og de som må redusere vekt av hensyn til helsen). De spikertynne modellene i reklame er ikke sunne forbilder. Ryktene vil ha det til (blir ikke overrasket om de stemmer) at motefotografer ofte er homofile menn. Og at de har idealer mer som anoreksipasienter og utsultede afrikanere.

Mitt hjerte sukk: skulle ønske flere kvinner var seg selv og lot moteidealer seile sin egen sjø. Mindre utseendefiksering gir vil mer trivsel og glede. Ikke ta for gitt at menn flest foretrekker sånne syltynne kvinner du hele tiden ser i media.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

14

• Babette

3

• fei1365380229

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Godt å lese. Og jeg tror du har rett i at mange mannfolk (de fleste?) synes det er greit selv om kvinnfolka har litt former.....

Skrevet

*Smask*

Jeg er en liten og småfrodig dame, men har ikke hatt problemer med å trekke menn av den grunn. ;o)

Skrevet

Hehe, ikke første gang jeg har sett en sånn tråd.

Men hvor ofte ser du tilsvarende hjertesukk skrevet av en kvinne?

(Vær som du er, skallet eller hårball, skinnmager eller kulevom). Nei, tror ikke det.

Skrevet

Spør om de kan endre litt på reklamen når det gjelder klær... Jeg tror vi henger oss litt opp i hvordan klærne fremstilles. Se i hvilket som helst reklameblad og du ser damer i str 36-38 som viser klær. Når klærne ikke ser like bra ut på de som er litt større så blir det sukk og stønn og slankepes og dårlig selvtillit blandt folk.

Jeg for min del mener jeg ha fire fem kilo som må bort fordi jeg ikke synes det er fint (på meg selv) med stor bulkete mage under en trang topp el.l.. Jeg vet at det ikke koster meg mye slit å bli kvitt kiloene så jeg stresser ikke med det. Og jeg forstår de som ikke liker sitt ytre at de vil ned i vekt. Det handler mer om selvtillit enn å bry seg med hva andre tenker (venner og mannen som du sier).

Om mine venninner legger på seg, så sier jeg ikke noe negativt til det. Og jeg synes ikke alltid at tykke mennesker er stygge, de er faktisk nydelige selv med noen kilo for mye. Jeg synes at så lenge folk smiler og ler og har det greit, så skal de få lov til det uten at pressen/ukeblader stadig skal minne oss på at "nå er det tid for slanking jenter!" Jeg for min del spiser verre enn verst når de annonsene dukker opp etter hver jul og påske. Sukk ;)

Gjest lillee_my88
Skrevet

Kloke ord... meget kloke ord! =)

Er selv litt lubben, men får har da faktisk hatt flere beundrende blikk etter meg enn "pinnemenneskene" som har gått ved siden av meg. Kanskje fordi jeg er litt mer som gutta, bruker ikke "5 timer" på badet og er sånn jeg er, later ikke som jeg er noe annet..

Og et tips til dere som sliter med å tro på dere selv: Tenk på en tilfeldig amerikansk kvinnelig kjendis. Alle som ofte er avbildet i media er UNDERVEKTIGE! De har en bmi på 16-19, normalen er tross alt 20-25. Og jeg ble faktisk overasket, en av de jeg syns ser litt mindre pinnemenneske ut enn resten, Drew Barrymore, har faktisk en bmi på 20. altså er hun så vidt ikke undervektig selv. Hvorfor skal det å se ut som et sultoffer være moten? Skulle ønske jenter kunne skaffe seg litt "baller" og si "nei jeg gir faen i å kjøpe disse motebladene før de bruker normale jenter".

Det blir ikke full kvinnefrigjøring før kvinnene klarer å frigjøre seg selv fra dette tullet her.. Forresten så vet jeg faktisk ikke om jeg er normal eller overvektig, har ikke vekt som funker.. fant noen mål på ei side hva ei "normal" jente med min høyde bør ha, og jeg er faktisk ikke mange cm over det.. så for alt jeg vet har jeg en bmi på 24..

Gjest spinoff
Skrevet

Stor forskjell på å ha noen (noen få kilo) over idealen og være feit. Sistnevnte er ikke pent og forteller om latskap og større apetitt enn viljen til å bevege seg på treningsstudio.

Det er turnoff for min del.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hehe, ikke første gang jeg har sett en sånn tråd.

Men hvor ofte ser du tilsvarende hjertesukk skrevet av en kvinne?

(Vær som du er, skallet eller hårball, skinnmager eller kulevom). Nei, tror ikke det.

Der tar du sannelig feil. Jeg kan huske opptil flere menn som har skrevet inn her med bekymringer om feks hårtap, og fått utelukkende beroligende svar fra damene her inne - med at det har lite eller ingenting å si.

Gjest Shira :o)
Skrevet

:o)

Jeg har for mye mage, det kommer av opersjoner og medisiner. Den magen ser forresten ut som ett verdenskart med alle arr og hull ;o) Allikevel elsker sambo både meg og kroppen min.

Jeg mener som deg, og trodde at jeg hadde akseptert meg som den jeg er, men må innrømme at jeg nå allikevel ikke er så trygg på meg selv. Noen kommenterte magen min, klesvalg (som jeg har pga en stomi på magen). Jeg trodde at jeg ikke brydde meg, men det snek seg inn allikevel, dessverre.

Så nå gjorde det godt med ett slikt innlegg som du skrev :o) Du minnet meg samtidig på at sambo liker meg, og at faktisk så er personligheten min viktig også.

Skrevet

Der tar du sannelig feil. Jeg kan huske opptil flere menn som har skrevet inn her med bekymringer om feks hårtap, og fått utelukkende beroligende svar fra damene her inne - med at det har lite eller ingenting å si.

Jada, det var mer initiativet jeg tenkte på.

Gjest melmøll
Skrevet

Takk, det var et fint innlegg fra et mannebein ;-)

Hadde aldri trodd at jeg skulle bli en av de damene som maser om vekt til stadig. Jeg var fornøyd hele ungdomstida, men har aldri blitt helt fortrolig med de fem ekstra kiloene som kom snikende etter jeg ble 20. Selv synes jeg det er fullstendig patetisk!! Jeg er oppgitt over hvor mye kroppen har å si for mitt selvbilde. Jeg ønsker ikke gå ut, ønsker ikke pynte meg, vil ikke gå på stranda osv...Jeg vil nesten påstå at jeg ikke hadde blitt deprimert hadde det ikke vært for de kiloene jeg hater. Jeg er _flau_ over å ha dette selvbildet.

Det er godt å ha menn som deg som kan snakke oss til fornuft.

Gjest spikern00
Skrevet

det er ørlittegrann forskjell på hårtap og det å værra glad i godteri da....vekt er noe det faktisk går ann å gjørra noe med i de aller fleste tilfeller! men det er lettere å synes synd på seg selv enn å trene! ;) klart jentene hiver seg over denne tråden og spiser en toliter is mens de leser :)

Mrs. Wallace
Skrevet

det er ørlittegrann forskjell på hårtap og det å værra glad i godteri da....vekt er noe det faktisk går ann å gjørra noe med i de aller fleste tilfeller! men det er lettere å synes synd på seg selv enn å trene! ;) klart jentene hiver seg over denne tråden og spiser en toliter is mens de leser :)

Det var da en snodig måte å lese innlegget mitt på. Jaja.

Gjest melmøll
Skrevet

Det er da ikke overvekt og overdrevent inntak av is denne tråden dreier seg om...? Her er det vel heller snakk om jenter/damer som er normalvektige som er misfornøyde likevel!? Ettersom jeg forsto det....

tzatziki1365380058
Skrevet

Stor forskjell på å ha noen (noen få kilo) over idealen og være feit. Sistnevnte er ikke pent og forteller om latskap og større apetitt enn viljen til å bevege seg på treningsstudio.

Det er turnoff for min del.

Hvorfor er overvekt et tegn på latskap?

Tror du Erna Solberg er lat?

Kan det ikke være årsaker til overvekt som du ikke vet noe om, fordi du ikke ser innsiden til personen?

Sammenhengen mellom overvekt og ineffektivitet ("latskap") er tilbakevist flere ganger - leste nettopp om en ny undersøkelse på det, men gidder ikke lete den opp igjen. Likevel tar denne misoppfatningen om overvektige som late ALDRI slutt.

Jeg er ikke overvektig, men vet mye om det - og jeg blir oppriktig irritert og sur over slike lettvinte utsagn som du slipper ut av deg om en meget komplisert sak.

Et lite sitat fra Nietzshe til slutt:

"Man is free to do what he wants, but not free to want what he wants"

Gjest spinoff
Skrevet

Hvorfor er overvekt et tegn på latskap?

Tror du Erna Solberg er lat?

Kan det ikke være årsaker til overvekt som du ikke vet noe om, fordi du ikke ser innsiden til personen?

Sammenhengen mellom overvekt og ineffektivitet ("latskap") er tilbakevist flere ganger - leste nettopp om en ny undersøkelse på det, men gidder ikke lete den opp igjen. Likevel tar denne misoppfatningen om overvektige som late ALDRI slutt.

Jeg er ikke overvektig, men vet mye om det - og jeg blir oppriktig irritert og sur over slike lettvinte utsagn som du slipper ut av deg om en meget komplisert sak.

Et lite sitat fra Nietzshe til slutt:

"Man is free to do what he wants, but not free to want what he wants"

Prøver du nå å fortelle meg det er en grunn utenom ratioen inntak/aktivitet som er grunnen til folk flest er overvektige?

Det er ENKELT å gjøre noe med det hvis du har ett snev av viljestyrke. De aller aller fleste som er på slankern og veit de er overvektige veit så inderlig godt det er deres egen skyld.

Jeg blir sur og oppgitt over slike tåpelige bortforklaringer! Har tilgode å høre om en eneste person som ikke klarer å forandre livet sitt hvis de har gnisten i seg til å forandre livsstilen!

Den enkle utveien velges i stor grad av mennesker generelt, det er ikke breaking news!

Det finnes såklart unntak her og der, men man pleier ikke å basere seg på noe ved å se på unntakene?

Solsikkefrø
Skrevet

Jeg tenkte heller ikke så mye på vekt. Jeg var fornøyd med slik jeg var... helt til jeg traff samboeren min for noen år tilbake... han har alltid vært besatt av å trene alle dager i uka, ta solarium, slanking og stå flere timer på badet...

Vel.. man blir som man omgås, og jeg er selv blitt besatt av å slanke meg, stå flere timer på badet osv... :( og jeg er egentlig ikke stolt av det, men jeg klarer ikke la være...:(

Gjest sjøstjerna
Skrevet

:-)

*sukk* med smil om munnen. For et nydelig innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...