Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?


Silje80

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og det antas at jeg har vært utsatt for overgrep da jeg var liten. Jeg lurer på om noen kjenner seg igjen i dette: Jeg føler bein er rent og alt utenfor bein er møkkete. Dette har ikke bare med sf og gjøre, for ingen i sf gruppen kjente seg igjen i denne beskrivelsen. Jeg har aldri kunnet bli tynn nok fordi beinene var det eneste rene.

Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan i alle dager kan du "anta" at du har vært utsatt for overgep? Er ikke dette en veldig sterk påstand?

fordi jeg har sett "bilder" av dette i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Happiness

Kanskje er det nettopp slik at når huden er så forbundet med smerte og skam, så tilskitnet, så blir benene innenfor det eneste rene. Du skriver det egentlig selv, at det er det eneste som ikke er tilskitnet. Så man vil ha bort huden. Og kanskje også ha bort mest mulig av seg selv.

For dypt sett oppleves huden din og kroppen din som årsak til (ev.) overgrep. Det er jo ikke sant. Årsaken ligger ikke i din kropp, men likevel er det det en utsatt føler. Så man kan enten gå opp og ned i vekt og bli "konturløs". (Det er min variant.) Eller din. Dette høres ikke merkelig ut for meg. Behandlingstrengende, ja,men likevel logisk nok.

Så kanskje du kunne hatt nytte av psykomotorisk fysioterapi? Mange med overgreps- og spiseproblematikk har fått terapi på den måten. Om du er blant dem som passer til en slik behandling blir vurdert av den behandlende psykomotorikeren.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

For meg handla spiseforstyrrelsen om at beina var kjerna mi, mens huda og det andre høyrde eksen min og andre til. Kunne eg sulte bort det han var glad i så straffa eg han på ein måte. Eg kunne forsvinne. For det var då kroppen min han var glad i, ikkje meg. - Eller kanskje eg kunne finne meg der inne.

Den dagen eg kunne sette grenser for andre, og fann meg, trengte eg ikkje spiseforstyrrelsen. Det er nok sammensatte grunner til man har spiseforstyrrelse, men man har det i allefall vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...