fru Burlefot Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg er veldig glad i å lese og har egentlig alltid en stor bokstabel som bare venter på at jeg skal få tid og lyst til å kaste meg over den. Syns det kunne vært artig å se hva dere andre leser - og forsåvidt også generelt hva dere anbefaler. Så derfor noen spørsmål: Hvilken bok leser du nå? Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Mine egne svar: Leser nå (i likhet med store deler av Norges befolkning....) "Jenta som lekte med ilden" av Stieg Larsson. Vender ofte tilbake til "Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle og hele forfatterskapet til Torborg Nedreaas. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg leser stort sett bare barnebøker for ungene og faglitteratur for meg selv. Liker å holde meg oppdatert. Leser alfor lite skjønnlitteratur, men er glad i Hamsun. Blir aldri ferdig med Markens Grøde - tar den frem igjen og igjen. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Nå har jeg endelig kommet i gang med litt lesing for meg selv igjen. Har lest arsenikktårnet, berlinerpoplene og holder på med eremittkrepsene nå, av anne b ragde. Har lest disse tre bøkene på rad nå, har ikke lest bøker på altfor lang tid før det. Nå er jeg snart ferdig med bok 3, så jeg vet ikke helt hva jeg skal lese etter det. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Nå har jeg endelig kommet i gang med litt lesing for meg selv igjen. Har lest arsenikktårnet, berlinerpoplene og holder på med eremittkrepsene nå, av anne b ragde. Har lest disse tre bøkene på rad nå, har ikke lest bøker på altfor lang tid før det. Nå er jeg snart ferdig med bok 3, så jeg vet ikke helt hva jeg skal lese etter det. Anne B Ragde er definitivt en forfatter jeg er nødt til å få lest, har Berlinerpoplene liggende i "haugen" min. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Jeg leser stort sett bare barnebøker for ungene og faglitteratur for meg selv. Liker å holde meg oppdatert. Leser alfor lite skjønnlitteratur, men er glad i Hamsun. Blir aldri ferdig med Markens Grøde - tar den frem igjen og igjen. Hmmm. Jeg anser meg som et nokså belest og litterært interessert menneske, men jeg har faktisk ikke lest noe av Hamsun ennå. Bør vel gjøre noe med det.... takk for påminnelsen! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Anne B Ragde er definitivt en forfatter jeg er nødt til å få lest, har Berlinerpoplene liggende i "haugen" min. Jeg startet på første romanen hennes og har nå kommet til lille petter edderkopp. Skal starte på den snart. Likte veldig godt Zona frigida De siste bøkene jeg har lest nå er bjørn bottolvs-kometen og bjørg øygården-siste time. Likte dem godt også. Måtte ha krim i påsken ) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? "Engelen på det sjuende trinn" av Frank McCourt. Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? Å, det er nok mange. Men den jeg leser nå er som mange andre bøker svært sterk. I en spesiell epoke i livet gjorde "The Bridge Across Forever" av Richard Bach et så sterkt inntrykk på meg at jeg formelig ble målløs. :-) Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Den jeg alltid anbefaler, og som er den vakreste lille bok jeg noen sinne har lest: "Måken Jonathan" av Richard Bach. (Jeg har dog kun lest den på engelsk, den heter Jonathan Livingston Seagull). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hmmm. Jeg anser meg som et nokså belest og litterært interessert menneske, men jeg har faktisk ikke lest noe av Hamsun ennå. Bør vel gjøre noe med det.... takk for påminnelsen! Hamsuns Pan er noe med det beste jeg har lest av en norsk forfatter... Og så Markens Grøde, yngste sønnen min er oppkalt etter hovedpersonen i boka. 0 Siter
Idéfix Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Anne B Ragde er definitivt en forfatter jeg er nødt til å få lest, har Berlinerpoplene liggende i "haugen" min. Det er en bra serie. Pass på at du leser den første først. Jeg kjenner ei som leste toern, fordi hun ikke visste om eneren. Selv leser jeg "Parfymen", den virker bra, men jeg er alt for kort til å bedømme den skikkelig. 0 Siter
Piraye Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? "The Cold Moon" av Jeffrey Deaver, også begynte jeg tidligere på "Life Expectancy" av Dean Koontz men vi får se om jeg noengang blir ferdig med den. Ellers går det maaaaaaasse i faglitteratur. Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? "Vannliljen" (Historien om et barn) av Hanne Dahl. Historien er forferdelig og jeg leser den -ikke- om igjen. Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Hardt å trekke ut en spesiell bok, men synes Jeffrey Deaver, Harlan Coben og Dan Brown generelt skriver grei poplitteratur. De skriver spennende litteratur man kan slappe av med. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? "The Cold Moon" av Jeffrey Deaver, også begynte jeg tidligere på "Life Expectancy" av Dean Koontz men vi får se om jeg noengang blir ferdig med den. Ellers går det maaaaaaasse i faglitteratur. Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? "Vannliljen" (Historien om et barn) av Hanne Dahl. Historien er forferdelig og jeg leser den -ikke- om igjen. Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Hardt å trekke ut en spesiell bok, men synes Jeffrey Deaver, Harlan Coben og Dan Brown generelt skriver grei poplitteratur. De skriver spennende litteratur man kan slappe av med. Jeffery Deaver var for noen år siden en av favorittene mine, mange av de tidligere bøkene med Lincoln Rhyme er veldig spennende. Syns likevel at de siste bøkene hans ikke er like bra. Harlan Coben har jeg også lest mange bøker av, de må egentlig leses med litt tid i mellom, for de er skåret over samme lest de luxe Av Dan Brown har jeg kun lest Da Vinci koden, vil du anbefale en av de andre spesielt? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? "Engelen på det sjuende trinn" av Frank McCourt. Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? Å, det er nok mange. Men den jeg leser nå er som mange andre bøker svært sterk. I en spesiell epoke i livet gjorde "The Bridge Across Forever" av Richard Bach et så sterkt inntrykk på meg at jeg formelig ble målløs. :-) Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Den jeg alltid anbefaler, og som er den vakreste lille bok jeg noen sinne har lest: "Måken Jonathan" av Richard Bach. (Jeg har dog kun lest den på engelsk, den heter Jonathan Livingston Seagull). Engelen på det sjuende trinn er en sterk bok, ja! Måken Jonathan skal jeg se om jeg får tak i, takk for anbefalingen! 0 Siter
Kalevala Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Nå leser jeg "Til jeg finner deg" av John Irving. -Har lest alle tidligere bøker han har gitt ut i Norge (tror jeg) og hans litt rare univers fenger meg alltid. Denne gjorde sist inntrykk på meg: Tidligere i år leste jeg endelig George Orwells "1984", og ble rystet. Det skal litt til å skake meg opp skikkelig, men dette var urovekkende. Den satt i kroppen i lang tid (og gjør det forsåvidt enda) Jeg vil spesielt anbefale "Balansekunst" av Rohinton Mistry. En skildring av levevilkårene i India sett gjennom øynene til tre mennesker fra ulike kår. Han går tett på personene, og gir meg følelsen av å være der sammen med dem. 0 Siter
Piraye Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeffery Deaver var for noen år siden en av favorittene mine, mange av de tidligere bøkene med Lincoln Rhyme er veldig spennende. Syns likevel at de siste bøkene hans ikke er like bra. Harlan Coben har jeg også lest mange bøker av, de må egentlig leses med litt tid i mellom, for de er skåret over samme lest de luxe Av Dan Brown har jeg kun lest Da Vinci koden, vil du anbefale en av de andre spesielt? Jepp, Deaver og Coben er samme stil og det kan bli litt mye, men det -er- spennende og lettlest. Skikkelig poplitt. Noe jeg for det meste synes er greit for tiden, siden jeg leser så mye faglitteratur. Bare lest eldre Rhyme-romaner av Deaver da, så er litt spent på hvordan de andre er. Såvidt jeg har fått med meg har Brown bare skrevet 4 romaner. Av den var den kjedeligste "Digital Fortress". "Deception Point" synes jeg imidlertid var skikkelig spennende, så den kan jeg anbefale! "Angels and Demons" er litt i samme gate ang innhold som "Da Vinci-Koden" bare ikke like tung i forhold til konspirasjonsteorier og Jesus. Spennende den også! Når jeg tenker meg om er det vel egentlig bare "Digital Fortress" av Browns bøker jeg er heller lunken til! De andre syntes jeg var mer eller mindre bra. Forøvrig kan jeg anbefale Anne Kat. Hærland sin bok om man liker syrlig og billedlig humor! Jeg slukte den rå! Også er "Cell" av Stephen King ok tidsfordriv. Hadde ikke videre forhåpninger til den, men jeg ble litt fenget og leste den altså i full fart! Eneste er at slutten er litt...............teit.......... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? Akkurat nå leser jeg Billy-blad! Har nettopp blitt ferdig med "Nobels testamente" av Liza Marklund. God bok. Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? Veldig mange. "Den niende innsikt" kanskje? "Garps bok" av John Irving gjorde veldig inntrykk på meg. Leste den som 16-åring. Og "Skyskraperengler" av Tove Nilsen. Det var den første "voksenboka" jeg leste - jeg var 10. Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Oj. Jeg likte veldig godt Dan Browns "Engler og demoner". Liker også godt bøkene til Marian Keyes og Jane Green. (Dette er skikkelig chick-lit.) "En bønn for Owen Meany", "Ciderhusreglene" og "Garps Bok" av John Irving er bøker jeg liker veldig godt. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hmmm. Jeg anser meg som et nokså belest og litterært interessert menneske, men jeg har faktisk ikke lest noe av Hamsun ennå. Bør vel gjøre noe med det.... takk for påminnelsen! Hey, you saved my day Føler at jeg burde lese masse, men får ikke gjort det. Så da gir det litt trøst at jeg danker ut en lesehest som deg på et, eneste høylitterært punkt Jeg synes Hamsun er helt fantastisk! Og Markens Grøde må absolutt leses!! 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hamsuns Pan er noe med det beste jeg har lest av en norsk forfatter... Og så Markens Grøde, yngste sønnen min er oppkalt etter hovedpersonen i boka. Vakkert navn! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hvilken bok leser du nå? Dan Brown "Iskaldt bedrag" Hvilken bok har gjort inntrykk på deg? Jeg nevner forfatteren Jodi Picoult her. Hvilken bok vil du spesielt anbefale? Alle til Jo Nesbø. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Nå leser jeg "Til jeg finner deg" av John Irving. -Har lest alle tidligere bøker han har gitt ut i Norge (tror jeg) og hans litt rare univers fenger meg alltid. Denne gjorde sist inntrykk på meg: Tidligere i år leste jeg endelig George Orwells "1984", og ble rystet. Det skal litt til å skake meg opp skikkelig, men dette var urovekkende. Den satt i kroppen i lang tid (og gjør det forsåvidt enda) Jeg vil spesielt anbefale "Balansekunst" av Rohinton Mistry. En skildring av levevilkårene i India sett gjennom øynene til tre mennesker fra ulike kår. Han går tett på personene, og gir meg følelsen av å være der sammen med dem. Jeg har "Til jeg finner deg" i bokhylla (ulest). Hva synes du om den? 0 Siter
Kalevala Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg har "Til jeg finner deg" i bokhylla (ulest). Hva synes du om den? Jeg er bare på side 22.... Men det tegner bra allerede. Jeg elsker alle de små detaljene han utbroderer :-) Det er nok derfor han trenger så mange sider på å fortelle historien. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.