Gjest truly madly Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Leser en artikkel her om HPV og hvordan den smitter gjennom seksuell omgang. Jeg lurer nå på om det er slik at man har like stor sjanse for å få dette viruset hvis man holder seg til 1 partner, enn hvis man bytter mellom partnere? Forstår ikke hvordan det kan være logisk at man plutselig skal kunne få et virus fra en partner hvis man kun holder seg til hverandre. Kan viruset bare plutselig "oppstå"? Hvordan virker dette? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Det er større sjanse for å bli smittet hvis man har flere partnere, så vidt jeg har forstått. Jeg vet ikke om det er mulig å få det, hvis man "oppholder seg" i et monogamt forhold. Skulle ikke tro det, i grunn. Virus kan da ikke bare oppstå av seg selv? 0 Siter
Gjest mæmiblu Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Man kan få det selv om man lever i monogamt forhold. Jeg hadde nemlig vært gift i mange år da jeg fikk det, og jeg hadde kun vært sammen med mannen min i de årene. Men kanskje mannen min (nå eks-) hadde vært utro, blitt smittet og så overført det til meg. Er det mulig, tro? Vet ikke. 0 Siter
Gjest truly madly Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Man kan få det selv om man lever i monogamt forhold. Jeg hadde nemlig vært gift i mange år da jeg fikk det, og jeg hadde kun vært sammen med mannen min i de årene. Men kanskje mannen min (nå eks-) hadde vært utro, blitt smittet og så overført det til meg. Er det mulig, tro? Vet ikke. hmm...ja man kan jo spørre seg når man plutselig får et virus fra sin "trofaste" partner.. Jeg fikk ikke HPV virus fra min mann, men en gang han fikk sjekket seg hos legen, viste det seg at han hadde clamydia-spor på kjønnsorganet. Ikke vet jeg hvor lenge disse lar seg vise på prøver, mulig han hadde hatt det fra før han traff meg da, men man kan jo spørre seg.. 0 Siter
Gjest truly madly Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Det er større sjanse for å bli smittet hvis man har flere partnere, så vidt jeg har forstått. Jeg vet ikke om det er mulig å få det, hvis man "oppholder seg" i et monogamt forhold. Skulle ikke tro det, i grunn. Virus kan da ikke bare oppstå av seg selv? Jeg satt og leste en hel artikkel om dette, men fant ikke svaret der...Det var om en kjendis-dame som hadde fått celleforandringer forårsaket av dette viruset. De ville vel ikke skrive at det er større sjans for å få det hvis man "ligger rundt" enn om man er monogam.....hmmm Skal undersøke litt rundt på nettet...har ikke lyst å være redd for å få dette, hvis det ikke er sjans å få det om man holder seg til en partner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.