Gå til innhold

Så dårlig form

Gjest håper du kan svare på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med hodepine ca 3 ukers tid.

I tillegg er jeg slapp, sliten og veldig, veldig blek. Blir fort andpuste også.

Kan dette være et tegn på lav blodprosent?

Jeg er 17 år, jente.

Gjest lillee_my88
Skrevet

er du ofte svimmel og? Det er også et tegn for blodmangel/jernmangel. Å være bleik å sliten er ofte vanlig. Prøv å spis mer rødt kjøtt/bønner/ hva mer er det som har mye jern i seg.. så kanskje det bedrer seg :). Ev. kjøpt multivitamintilskudd og ta, slike som inneholder både jern og andre mineraler du trenger i tillegg til vitaminer.

Du bør ikke tar jerntabletter før du har tatt blodprøve, pga du kan få for mye jern i deg.

Skrevet

er du ofte svimmel og? Det er også et tegn for blodmangel/jernmangel. Å være bleik å sliten er ofte vanlig. Prøv å spis mer rødt kjøtt/bønner/ hva mer er det som har mye jern i seg.. så kanskje det bedrer seg :). Ev. kjøpt multivitamintilskudd og ta, slike som inneholder både jern og andre mineraler du trenger i tillegg til vitaminer.

Du bør ikke tar jerntabletter før du har tatt blodprøve, pga du kan få for mye jern i deg.

Ja, jeg er svimmel også. Ikke hele tiden, men spes. etter skolen. Veldig sliten når jeg kommer hjem fra skolen. Har lett for å sovne både før og etter middagen.

Var hos legen onsdag for en uke siden. Tok blodprøver der.

Skal tilbake til legen på mandag. Blodprøvene var visst ikke helt som de skulle. Fikk bare svar på telefonen at de ikke var helt bra, så jeg burde komme tilbake til legen å snakke om det. Vet ikke helt hva som var resultatet, det sa ikke hun på kontoret. Men skulle jo sjekke blodprosent og jernlager iallefall. Synes det er lenge å vente til mandag, for jeg er så sliten hele tida.

Mamma dytter i meg grønnsaker til middag, og så prøver jeg å spise sånn passelig sunt ellers også. Var ikke like flink til det før.

Men takk for svar.

Skrevet

Ja, jeg er svimmel også. Ikke hele tiden, men spes. etter skolen. Veldig sliten når jeg kommer hjem fra skolen. Har lett for å sovne både før og etter middagen.

Var hos legen onsdag for en uke siden. Tok blodprøver der.

Skal tilbake til legen på mandag. Blodprøvene var visst ikke helt som de skulle. Fikk bare svar på telefonen at de ikke var helt bra, så jeg burde komme tilbake til legen å snakke om det. Vet ikke helt hva som var resultatet, det sa ikke hun på kontoret. Men skulle jo sjekke blodprosent og jernlager iallefall. Synes det er lenge å vente til mandag, for jeg er så sliten hele tida.

Mamma dytter i meg grønnsaker til middag, og så prøver jeg å spise sånn passelig sunt ellers også. Var ikke like flink til det før.

Men takk for svar.

man får vel vite om man har for lite jern via telefon?

Skrevet

man får vel vite om man har for lite jern via telefon?

Nei, fikk ikke det.

Sa bare at tre av prøvene ikke var som de skulle. Og det var jo blodprosent og jernlager jeg skulle sjekke.

Skrevet

Nei, fikk ikke det.

Sa bare at tre av prøvene ikke var som de skulle. Og det var jo blodprosent og jernlager jeg skulle sjekke.

hadde legen sagt det til meg hadde jeg blitt nervøs :/

Skrevet

Nå var det ikke legen mamma snakket med da, men en dame på kontoret.

Og hun sa at hun ikke visste hva det betydde, hun var ikke lege.

Skrevet

Vi ble ikke nervøse for svarene vi fikk pr. telefon, ettersom det var blodprosent og jernlager som skulle sjekkes. Og med beskjed om at to var for lave og en var for høy, så ser jeg ikke så negativt på det. Regner jo nesten med at den ene som var lav var blodprosenten, ettersom jeg er så sliten og slapp, og trøtt.

Gjest Legesekretøsen
Skrevet

Dårlig melding fra legesekretæren syns jeg... Sånn sier man bare ikke, det er liksom litt a og ikke b!!!

Men det var sikkert jernlagrene dine som var tomme da, hvis det var det du sjekket...

En annen ting kan jo være allergi, pollen og ymse ulumskheter er tidlig ute i år, det er vanlig med de symptomene du nevner ved allergi, kanskje du skulle sjekket dette og??

Syns du skal ringe tilbake til legekontoret i morgen jeg, og kreve å få vite hva slags prøver det var som var "unormale". Og hvis hun ikke vet svaret, så be om å få vite hvilke prøver det var og verdien, så skal nok vi klare å gi deg forklaringen her inne vi....:o)

Skrevet

Dårlig melding fra legesekretæren syns jeg... Sånn sier man bare ikke, det er liksom litt a og ikke b!!!

Men det var sikkert jernlagrene dine som var tomme da, hvis det var det du sjekket...

En annen ting kan jo være allergi, pollen og ymse ulumskheter er tidlig ute i år, det er vanlig med de symptomene du nevner ved allergi, kanskje du skulle sjekket dette og??

Syns du skal ringe tilbake til legekontoret i morgen jeg, og kreve å få vite hva slags prøver det var som var "unormale". Og hvis hun ikke vet svaret, så be om å få vite hvilke prøver det var og verdien, så skal nok vi klare å gi deg forklaringen her inne vi....:o)

Kan hodepine, slapphet, slitenhet og trøtthet også komme av allergi?

Har aldri reagert noe særlig på allergi tidligere, men har astma da.

Vi har nok tolket svaret fra dama på kontoret til at det mest sannsynlig er lav blodprosent eller lave jernlagre. Men hun sa ikke navnene, men var jo det som skulle sjekkes da. I tillegg var det en prøve som var høy, den het visst noe som jernbindingskapasitet. Kan det stemme at det het det?

Skal be mamma ringe i morgen jeg, for er litt lenge å gå til mandag uten å vite noe mer. Blir jo litt engstelig allikevel merker jeg. Det er nok mamma også, for hun går og spør hvordan det er med meg hele tida, hehe. Er visste veldig blek sier hun.

Skrevet

ok..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...