Gå til innhold

Gir du penger til utenlandske tiggere?

Anbefalte innlegg

Gjest aviaana
Skrevet

gir du penger til tiggere i det hele tatt? Hvis du gir penger til tiggere gir du da også penger til de utenlandske tiggerne?

Jeg gir iblant penger til tiggere som ser norske ut.

Skrevet

Gir aldri penger til tiggere, uansett om de "ser norske ut" eller ikke - mer hvordan man egentlig ser det...Fort gjort å bomme, i hvert fall...

Skrevet

Jeg gir sjelden penger til tiggere hvis jeg ikke har i hånda akkurat da. Derimot gir jeg gjerne bort en sigarett eller to.

Men jeg gir bare til norske tiggere. Jeg liker ikke at det kommer masse rumenere hit og faker syke og tigger til mafiaen.

Skrevet

Jeg kjøper den der oslo-blekka når jeg innimellom er i hovedstaden.

Skrevet

Gir ikke penger til tiggere, anser det som statens ansvar å sørge for de av sine innbyggere som ikke klarer å ta vare på seg selv.

Gjest Angela25
Skrevet

Nei, aldri!!!

Spiller ingen rolle nasjonalitet. Men spor de om penger til mat, saa si til dem: "ok, jeg kan kjope en burger til deg"(eks).Da ser du om de virkelig er saa sulten som de sier... Ofte gaar pengene til dop....Desverre.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Jeg gir sjelden penger til tiggere hvis jeg ikke har i hånda akkurat da. Derimot gir jeg gjerne bort en sigarett eller to.

Men jeg gir bare til norske tiggere. Jeg liker ikke at det kommer masse rumenere hit og faker syke og tigger til mafiaen.

jeg betaler skatt som en del skal gå videre til å hjelpe de som trenger det, med trygd osv.. så det får holde for meg. Er møkk lei folk som tigger, hvorfor kan ikke staten lage et tiggerhjem eller noe? eller frelsesarmeen eller noe? få dem under tak og gi dem noe..

Dessverre er de tiggerne jeg er vant med garantert narkomane, så nei jeg liker dem ikke.

Skrevet

Jeg har det sånn med tiggere at jeg gir etter mitt eget humør. Noenganger gjør jeg det og noen ganger gjør jeg det ikke.

Når det gjelder disse romanske tiggerne som jeg har lest er organisert og at de har en slags tiggerhallik bak seg gir jeg ikke!

Jeg pleier også å kjøpe = Oslo som jeg syns er et rimlig godt magasin og som jeg opplever som ett godt tiltak for rusmisbrukere.

Skrevet

Gir iblant de de narkomane jeg har sett i "alle år", men ikke en krone til denne riste-ligaen.

Skrevet

Jeg pleier ikke å gi til tiggere, i stedet kjøper jeg =Oslo iblant.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det hender jeg gir, kommer an på situasjonen.

Og så har jeg en fast kar jeg kjøper =Oslo av. Vi har blitt riktig godt kjent etter hvert.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg gir aldri penger til tiggere. Ikke kjøper jeg =Oslo, heller - men det burde jeg gjøre!

Gjest aviaana
Skrevet

Det hender jeg gir, kommer an på situasjonen.

Og så har jeg en fast kar jeg kjøper =Oslo av. Vi har blitt riktig godt kjent etter hvert.

Jeg er ikke så interessert i bladet oslo. Blir det sett på som fornærmende om jeg gir dem penger uten å kjøpe bladet?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er ikke så interessert i bladet oslo. Blir det sett på som fornærmende om jeg gir dem penger uten å kjøpe bladet?

Kan jeg ikke tenke meg. Jeg leser det ikke akkurat fra perm til perm hver gang, jeg heller - men noen av artiklene er ganske ålreite.

Gjest aviaana
Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg. Jeg leser det ikke akkurat fra perm til perm hver gang, jeg heller - men noen av artiklene er ganske ålreite.

Jeg tenker som så, at siden de selger "Oslo", så ønsker de ikke å tigge. Da kan det kanskje oppleves som ydmykende at noen ikke vil ha bladet deres, men bare gi dem penger.

For de vil vel gi inntrykk av at de selger noe som er bra?

Skrevet

Nei, aldri. Her er det ikke norske tiggere, men er gjeng fra ett eller annet øst-europeisk land som står på annethvert hjørne. Guttungen hadde så lyst til å gi fra seg sine 4 kronestykker til en som spilte trekkspill her om dagen og jeg nektet ham ikke det, men jeg gir ikke selv. Tror ikke at de som trenger det mest av dem kommer seg hit til landet for å tigge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...