Gå til innhold

Studere fulltid eller deltid?

Anbefalte innlegg

Gjest hemmelig signatur nå
Skrevet

Til sommeren vil jeg mangle 30 studiepoeng for å bli ferdig med noe. Jeg går nå deltid, og jeg jobber også litt (30% fast) og har barn. Studiet til neste skoleår er heltid men jeg kan også ta det deltid (det er ikke sikkert). Jeg lurer på om jeg kan klare det....? Da blir det et travelt halvår, men så vil jeg bli ferdig i januar -08 i steden for til sommeren -08. Hva ville du gjort? Har du studert når du har barn? Eldste går på skolen og går ikke i SFO siden jeg jobber kvelder. Jeg studerer forresten over internett og kan studere når det passer meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror jeg vil anbefale deg å ta det deltid. Jeg selv har studert hjemmefra med barn rundt meg, og det endte med at jeg satt til langt på natt for å få ferdig oppgaver. Men du kan jo vurdere det utfra hvordan det går nå? Får du tid til å sitte dobbelt så mye?

Skrevet

Det klarer du fint.

Jeg studerer heltid over nett, har ett barn på sfo og ett som er for stor til sfo. Er alene med dem, og har lite avlastning.

Jeg får toppkarakterer, og hadde fint klart 30% jobb i tillegg. Det hadde ikke vært kjempegøy, men for en kort periode hadde det gått.

Skrevet

Det kommer veldig an på deg selv. Har du selvkontoll og styrke til å være strukturert for å få gjort alt du skal, eller er du av "sytete" typen som må sove lenge, bare slappe litt av, kose seg litt, se tv hele kvelden osv.. Slikt er det ikke tid til med fulltidsstudier og tre barn ihvertfall, selv uten jobb ved siden av. Dette gjelder selvfølgelig hvis vil ha gode karakterer. Man kan allttids seile seg gjennom det, for å få bestått og de aktuelle studiepoengene.

Altså selvdisiplin og motivasjon er stikkordene du må se på. Lykke til!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...