Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, ligger våken og kjenner på hjertet, det har stikket i det siden mandag, og det dumme var at jeg var hos legen på tirsdag og nevnte det ikke! Ble så mye snakk om andre ting at det ble glemt...

Så nå ligger jeg og kjenner at det stikker, tar pulsen med pulsband og pulsklokke, har en hvilepuls på ca 60, rundt 80 nå når jeg satte meg ved pc'n, men det rare er at jeg kjenner ikke at hjertet mitt slår, finner det på en måte ikke! Blir redd nå, og når jeg tar pulsen i halsen hopper den over noen slag.

Må nesten nevne at jeg går på Levaxin for lavt stoffskifte, og tok prøve nå nylig og da er jeg rett dosert. I følge prøvene ihvertfall... Har hatt hjertestikking før, men da var jeg litt overdosert, satte ned dosen med beskjed fra legen, og kjente ikke mer stikking,,,

Huff nå vet jeg ikke om det er alvorlig nok til å kontakte legen IGJEN i mårra, føler meg som en hypokonder snart!!!

Gjest ta en telefon til legen
Skrevet

Det kan også være stress, men kontakt lege om du er nervøs.

Skrevet

Du tar en tlf til legekontoret. Der vet de om dette bør undersøkes. Jeg tenker som så at hjerte signaler må vi undersøke. Åssen gikk natta?

Skrevet

Du tar en tlf til legekontoret. Der vet de om dette bør undersøkes. Jeg tenker som så at hjerte signaler må vi undersøke. Åssen gikk natta?

Ja, kanskje det.... Natta gikk ok til slutt, jeg sovna ihvertfall, men i følge pulsbandet jeg hadde rundt brystet har jeg hatt en gjennomsnittspuls på 77, vet ikke om det er normalt, og heller ikke hvor pålitelig den der er...

Skrevet

Ja, kanskje det.... Natta gikk ok til slutt, jeg sovna ihvertfall, men i følge pulsbandet jeg hadde rundt brystet har jeg hatt en gjennomsnittspuls på 77, vet ikke om det er normalt, og heller ikke hvor pålitelig den der er...

Jeg har forstått på legen min at pulsslagene ikke har så stor betydning. Noen har høy puls hele tida. Men jeg synes du skal kontakte lege uansett pga du har hatt de samme plagene tidligere da du gikk på samme type medisiner. Kan det være et annet merke kan hjelpe deg bedre? Eller du må justere på de du bruker, selv om prøver viser det er riktig dose. Jeg tror dette er problemet her.

Har legen sagt at du skal ha på pulsklokke? Jeg tror den kan skremme deg mer enn den hjelper deg. Jeg kjøpte meg et blodtrykksapparat ei gang, og dreiv å målte meg titt og stadig. Jeg merket at det gjorde meg urolig, så det ligger langt inne i et skap nå. Min puls var rundt 80 hver gang jeg målte.

Drikker du mye kaffe? Det kan fort føre til urolig hjerte (hopper over slag) og indre uro. Hold deg til en kopp el to pr dag kanskje?

Skrevet

Tidligere var jeg mye plaget med en stikkende smerte i brystet, hos meg satt det rett under hjertet (tror jeg). Jeg fikk forklart at det var krampe i en muskel som forårsaket press på lungen som var årsaken. Helt ufarlig, men veldig ubehagelig!

Kanskje det samme? Sikkert greit å gå til lege uansett.

Skrevet

Nonijuise og nonite har hjulpet meg mht mine ekstrasystoler og delvis også stikkingen. Har slik stikking jeg også, kjempevondt noen ganger. Har aldri vært til lege med det, er så mye annet, og da glemmer jeg det. Og hvilepulsen min er uregelmessig; alt i fra 55 til 120 slag i minuttet. Gikk med 24 t ekg en gang for mange år siden, de sa det var store variasjoner, men innenfor normalen. Vet ikke helt om det har økt nå eller om det er "stabilt".

Ville ha gått til legen og fått det sjekket ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...