nick Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 10. Samme med stønning når folk spiser. Forferdelig! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ja, det kan du si det :-) *hehe* Men jeg er opplært til å ikke smatte altså. Hørende er rare ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 *lol* Det er hardt å være hørende ;-) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 *hehe* Men jeg er opplært til å ikke smatte altså. Hørende er rare ;-) Det er jeg og min familie også, heldigvis. Egentlig er det noe vanskelig å si til andre at de smatter også når de ikke er opplært til å la være 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Det er jeg og min familie også, heldigvis. Egentlig er det noe vanskelig å si til andre at de smatter også når de ikke er opplært til å la være Jeg tror vi døve synes det er bra at folk gjør oss oppmerksomme på sånt! 0 Siter
Mista nikket Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jeg tror vi døve synes det er bra at folk gjør oss oppmerksomme på sånt! Det er ikke lett å gi noen negativ kritikk eller si i fra om noe som en synes er ubehagelig. Ta f.eks. svettelukt. Hadde vært kjempeglad om noen hadde sagt i fra om jeg luktet, men å si i fra selv til andre.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Det er ikke lett å gi noen negativ kritikk eller si i fra om noe som en synes er ubehagelig. Ta f.eks. svettelukt. Hadde vært kjempeglad om noen hadde sagt i fra om jeg luktet, men å si i fra selv til andre.... Ang. svettelukt hadde jeg ikke turt å si noe.... Når det gjelder smatting, så vet vel alle som selv smatter at de gjør det? Døve hører naturlig nok ikke dette, så da er det kanskje mer naturlig at vi får et lite hint? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ang. svettelukt hadde jeg ikke turt å si noe.... Når det gjelder smatting, så vet vel alle som selv smatter at de gjør det? Døve hører naturlig nok ikke dette, så da er det kanskje mer naturlig at vi får et lite hint? ;-) Ja, de _burde_ ihvertfall høre det, men jeg vet om noen ivrige smattere som ikke affiseres en tøddel av at det gjør det i alels påhør. Så enten har de selektiv hørsel, eller så gir de bare blanke. Jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om jeg skal si fra til gjestende barn (som spiser hos oss uten foreldrene). En gutt som er hos oss lager verdens verste slurpeorkester - særlig hvis det er spaghetti med ketsjup! Jeg må jo ta fram klut etterpå, for det er ketsjup fra haka til nesetippen...;-) Greit nok det, men lyden er den verste. Jeg vtiler ikke på at hans foreldre ville ha irettesatt vårt barn hvis han var f eks urolig på stolen eller prater og tuller og slikt. Men jeg er litt mer redd for å si fra om smatting, selv om det også hører inn under temaet bordskikk. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ang. svettelukt hadde jeg ikke turt å si noe.... Når det gjelder smatting, så vet vel alle som selv smatter at de gjør det? Døve hører naturlig nok ikke dette, så da er det kanskje mer naturlig at vi får et lite hint? ;-) Jobbet en gang sammen med en mann som det konstant luktet svette av. Det luktet så fort han kom på jobb. Han var en svært stressa person, og når han gikk, da gikk det unna. Og svetten rant. Når jeg gikk forbi kontoret hans så kjente du den stramme eimen. Og dessverre, så jobbet jeg ganske tett sammen med han, så vi måtte ferdes på hverandres kontor daglig. Ble jo egentlig veldig godt kjent med denne mannen da, en veldig hyggelig og grei mann. Men den lukta, uff, nesten så jeg kjenner den ennå. Men selv om jeg ble veldig godt kjent med han, så fikk jeg meg aldri til å nevne noe til han om det da. Det var for vanskelig. Alle andre som også jobbet der kjente jo hvordan det luktet av han, men det var så klart ingen som sa noe. Nei, et vanskelig tema det der. Men ang. smatting. Er ikke sikker på at alle som smatter vet at de gjør det heller jeg da. Datteren min er helt utrolig lite tolerant når det gjelder smatting. Og hun sier i fra til alle hun sitter og spiser sammen med, og får ofte svar tilbake, jeg smatter da ikke jeg. Men hun tåler knapt å høre at du tygger maten hun da. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Ja, de _burde_ ihvertfall høre det, men jeg vet om noen ivrige smattere som ikke affiseres en tøddel av at det gjør det i alels påhør. Så enten har de selektiv hørsel, eller så gir de bare blanke. Jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om jeg skal si fra til gjestende barn (som spiser hos oss uten foreldrene). En gutt som er hos oss lager verdens verste slurpeorkester - særlig hvis det er spaghetti med ketsjup! Jeg må jo ta fram klut etterpå, for det er ketsjup fra haka til nesetippen...;-) Greit nok det, men lyden er den verste. Jeg vtiler ikke på at hans foreldre ville ha irettesatt vårt barn hvis han var f eks urolig på stolen eller prater og tuller og slikt. Men jeg er litt mer redd for å si fra om smatting, selv om det også hører inn under temaet bordskikk. Jeg tenker at dette nok er foreldrenes jobb. Om de tar tak i det er en annen sak;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Jobbet en gang sammen med en mann som det konstant luktet svette av. Det luktet så fort han kom på jobb. Han var en svært stressa person, og når han gikk, da gikk det unna. Og svetten rant. Når jeg gikk forbi kontoret hans så kjente du den stramme eimen. Og dessverre, så jobbet jeg ganske tett sammen med han, så vi måtte ferdes på hverandres kontor daglig. Ble jo egentlig veldig godt kjent med denne mannen da, en veldig hyggelig og grei mann. Men den lukta, uff, nesten så jeg kjenner den ennå. Men selv om jeg ble veldig godt kjent med han, så fikk jeg meg aldri til å nevne noe til han om det da. Det var for vanskelig. Alle andre som også jobbet der kjente jo hvordan det luktet av han, men det var så klart ingen som sa noe. Nei, et vanskelig tema det der. Men ang. smatting. Er ikke sikker på at alle som smatter vet at de gjør det heller jeg da. Datteren min er helt utrolig lite tolerant når det gjelder smatting. Og hun sier i fra til alle hun sitter og spiser sammen med, og får ofte svar tilbake, jeg smatter da ikke jeg. Men hun tåler knapt å høre at du tygger maten hun da. Ang. svetting så tror jeg det er noen som rett og slett har så store problemer at de ikke kan løses med annet en operasjon. Huff, må være ille å ha det sånn :-/ Greit at datra di sier fra til folk da, så slipper du ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Jeg tenker at dette nok er foreldrenes jobb. Om de tar tak i det er en annen sak;-) Men ville man argumentert med at det er foreldrenes jobb hvos du har et barn på besøk som gjør noe annet "galt" ved bordet? Jeg tror de fleste ville tenke slik at en som f eks tar seg en trall ved matbordet kan bes om å la være å gjøre det, ikke bare overlate det til foreldrene. Men egentlig synes jeg det er rart at folk ikke prøver å lære barna sine til å ikke smatte. Vi har en 7-årig supersmattende nevø, og jeg har aldri hørt foreldrene anmode ham om å spise med lukket munn. Det var kanskje søtt da han var 2, ikke når han er 7. ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Men ville man argumentert med at det er foreldrenes jobb hvos du har et barn på besøk som gjør noe annet "galt" ved bordet? Jeg tror de fleste ville tenke slik at en som f eks tar seg en trall ved matbordet kan bes om å la være å gjøre det, ikke bare overlate det til foreldrene. Men egentlig synes jeg det er rart at folk ikke prøver å lære barna sine til å ikke smatte. Vi har en 7-årig supersmattende nevø, og jeg har aldri hørt foreldrene anmode ham om å spise med lukket munn. Det var kanskje søtt da han var 2, ikke når han er 7. ;-) Det er kanskje ikke alle som mener at det å "smatte" er galt? Selv jeg skjønner at det nok ikke er særlig sjarmerende å smatte når man er sju år gammel ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.