Gå til innhold

Naboene invitert, men ikke vi.

Anbefalte innlegg

Gjest Må være anonym nå.
Skrevet

Jeg ble utrolig skuffet her om dagen.

Naboen hadde bedt alle naboene rundt oss untatt oss, til fest i hagen sin.

Der satt de og koste seg rett i fleisen min. Jeg orket ikke å gå ut med med søpla, så den ble stående inne i gangen.

Jeg har hele tiden følt at noen av dem er ute etter å skape splid, og særlig ettersom de er utrolig hyggelige mot meg når vi treffes, og spør og graver masse, så syns jeg det var utrolig rart at vi ikke ble bedt.

Vi har en veldig god tone her i nabolaget, men akkurat det syns jeg var noe drøyt.

Har jeg grunn til å være skuffet?

Jeg vet at det ikke er noe galt med meg, men jeg har fra første stund sett at enkelte baknakker andre svært lett.

Hadde du blitt skuffet hvis det var deg?

Skrevet

Den hadde jeg kjent som sår ja... Men er du sikker på at det har vært innvitasjoner? Kanskje det er en årlig samlig av naboer? Hm..jeg har bare vanskelig for å forstå at enkelte kan gjøre sånt, voksne mennesker! Jeg hadde nok vært fristet til å spørre de "hyggelige" naboene om hva de feiret eller noe sånt...... Hva om du innviterer til hageparty en dag da? Vil de komme tror du?

Skrevet

Man ber de man vil be. Slik er det bare. Du vet kanskje heller ikke hvorfor de hadde denne samlingen? Det kan hende at det var en tradisjon de har hatt lenge som bare har blitt fulgt opp?

Jeg synes du bør ta initiativ her og be dem en gang, så klarner dere nok opp i situasjonen.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hadde alle naboene rundt oss blitt invitert, bare ikke vi, ja da hadde jeg nok stusset litt. Da hadde jeg faktisk ikke hatt det særlig godt... Ville nok grublet og tenkt på om det var noe vi hadde sagt, gjort osv.

Men nå er det sjelden slike fester/sosiale nabo sammenkomster her vi bor. Vi har det fint her, men heldigvis ikke for tett omggang med naboene.

Gjest Angela25
Skrevet

Den hadde jeg kjent som sår ja... Men er du sikker på at det har vært innvitasjoner? Kanskje det er en årlig samlig av naboer? Hm..jeg har bare vanskelig for å forstå at enkelte kan gjøre sånt, voksne mennesker! Jeg hadde nok vært fristet til å spørre de "hyggelige" naboene om hva de feiret eller noe sånt...... Hva om du innviterer til hageparty en dag da? Vil de komme tror du?

Jeg hadde blitt lei meg ja. Og om det naa er slik at de hadde en aarlig sammenkomst av noe slag, saa synes jeg de skulle ha fortalt deg det paa forhaand. Vel, jeg ville gjort det i allefall, for aa utelukke misforstaaelser eller saarete naboer. Uansett, man inkluderer alle! Man holder ikke en nabo utenfor, men ber resten, det horer ikke hjemme noen plass.

Moter du paa noen av dem en dag, saa spor dem hva det var.

Skrevet

Er du den samme som ble unnlatt bedt på personalfest hvor ALLE andre ble bedt?

Da ville jeg vel kanskje lurt på om det var meg selv det var noe galt med, hvis det først var jobben, så to dager etter hele nabolaget. ;)

Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke er bedt, da?

Vi hadde en gang fest i gata, spleiselag, og ut kom en rasende fyr som hadde vært rimelig forbanna for at kun hans familie ikke var invitert. Så hadde han funnet ut at dattera hadde tatt inn posten og brukt baksida på invitasjonen som tegnepapir....

Gjest Må være anonym nå.
Skrevet

Da ville jeg vel kanskje lurt på om det var meg selv det var noe galt med, hvis det først var jobben, så to dager etter hele nabolaget. ;)

Nei, det var nok ikke meg :-)

Jeg er vanligvis ikke en person som kommer i konflikt med andre, og pleier heller aldri å være utestengt, så dette var nytt for meg.

Skrevet

Mine naboer hadde fest i en stor garasje den dagen vi vant den viktige VM-kampen i herrefotball. Sent på kvelden fikk jeg telefon om å komme; de hadde glemt meg! Da var de andre nesten ferdig med maten.

Kanskje de rett og slett har glemt deg?

Skrevet

Hvis det var tilfelle at alle andre ble invitert bortsett fra meg, ville det vært en såpass tydelig markering av avstand at selvsagt hadde jeg blitt lei meg.

Men det kan også være at din invitasjon av en eller annen grunn ikke er kommet frem. SMS, brev, muntlig av typen - den ene tror den andre har spurt..?

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis naboene hadde arrangert gatefest uten meg, ville jeg virkelig blitt skuffet og muggen.

Men om en av naboene hadde hatt et lag med mange av de andre, ville jeg ikke stusset noe særlig over det. Det er ikke så viktig for meg - naboer er naboer, og venner er venner.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det var ikke helt snilt, men likevel: LOL :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg hadde nok blitt skuffet, ja. Ville følt det som den eneste i klassen som ikke var invitert. Tror ikke jeg hadde gjord noe med det, og dersom det virkelig er en gjeng med baktalere rundt deg, så er det kanskje like greit å ikke bli for godt kjent med dem!

Skrevet

Er du sikker på at _alle_ var invitert?

Vel, som et sidespor: naboer er best på en armlengdes avstand. I hvertfall mine nærmeste naboer *sukk* De er festløver, og sommerstid ryr hagen full av fulle og kåte folk. Veeeldig festlig. Kunne ikke ramla meg inn å troppe opp i den gården.

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176407556' post='3589954]

Er du sikker på at _alle_ var invitert?

Vel, som et sidespor: naboer er best på en armlengdes avstand. I hvertfall mine nærmeste naboer *sukk* De er festløver, og sommerstid ryr hagen full av fulle og kåte folk. Veeeldig festlig. Kunne ikke ramla meg inn å troppe opp i den gården.

Fulle og _kåte_? Har de seg i hagen, eller?

Skrevet

Jeg hadde slått tilbake med å lage fest uten å invitere noen, så kunne alle naboene sitte der å se misunnelig på meg der jeg satt alene og festet.

Skrevet

Fulle og _kåte_? Har de seg i hagen, eller?

Det er ikke langt unna, det nei...

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176492472' post='3590885]

Det er ikke langt unna, det nei...

Oi, da - det er jo litt i friskeste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...