Gå til innhold

Kaste elektriske ting, ledninger og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kvitter jeg meg med gamle ladere, mobiler, ødelagte øreplugger osv på en mest mulig miljøvennlig måte?

Fortsetter under...

Skrevet

Har dere ikke en egen rød boks for miljøavfall? Kanskje det er bare i Trondheim det.

Skrevet

Butikker som selger det skal også ta imot det, såvidt jeg vet.

Skrevet

Har dere ikke en egen rød boks for miljøavfall? Kanskje det er bare i Trondheim det.

Nei, kan ikke huske at jeg har sett en slik boks.

Skrevet

Nei, kan ikke huske at jeg har sett en slik boks.

Det ville du husket - her i Trondheim har vi alle en sånn inne i huset. :o) Den er lite, på størrelse med en halv banankasse kanskje? Og den tømmes 2 ganger i året av renholdsverket, men jeg har skjønt her inne at det er visst bare vi som har denne ordningen.

Gjest Østlandet her
Skrevet

Det ville du husket - her i Trondheim har vi alle en sånn inne i huset. :o) Den er lite, på størrelse med en halv banankasse kanskje? Og den tømmes 2 ganger i året av renholdsverket, men jeg har skjønt her inne at det er visst bare vi som har denne ordningen.

Vi har uatplassert såkalte miljøstasjoner ved butikker i lokalsamfunnet. Der kan du låne nøkkel av betjeninga og låse inn farlig avfall. Men det gjelder kanskje ikke elektronisk. Isåfall er det for oss bare en kort kjøretur til avfallsdepotet. Der kan vi levere veldig mye gratis mot at vi plasserer det på merkede plasser.

Annonse

Gjest skedsmo kommune her
Skrevet

Vi har også slike røde kasser hjemme. Til å samle slikt avfall.

Skrevet

Jeg samler alt sånt småtteri (inkl batterier) i en pose, og leverer det på Elkjøp e.l ved anledning.

Skrevet

Vi har sånne vi og, men kan sette de ut på en hvilken som helst tømmedag sammen med de grå dunkene så tar de det i en egen beholder i søppelbilen.

Skrevet

Vi har en liten rød boks, men det er aldri noen som tømmer den!

Skrevet

Vi har en liten rød boks, men det er aldri noen som tømmer den!

Her kommer det varsel i postkassen to ganger i året, 1-2 uker før tømming.

Skrevet

gå til nærmeste elektroforhandler og spør hvor du kan levere det/legge det. mange av dem har et spesielt sted for slikt avfall, og er pliktig til å ta imot det meste av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...