Gå til innhold

Antall kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha selskap i morgen med 20 gjester. Det blir servert spekemat med div tilbehør. Skal selvfølgelig ha kaffe og kaker etterpå, men hvor mange kaker? Har 4 runde kaker, er det nok? Rekker evt å lage en til ikveld hvis dere syntes det er for lite. Det blir sjokolade, frukt og litt snacks i tillegg.

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være mer enn nok.

Det er det jeg trodde, men det er alltid greit å spørre noen her inne. Takk for at du svarte.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er mer enn nok - jeg garanterer at du får kake til overs.

Gjest sola mi
Skrevet

Hos oss så hadde det vært for lite med 4 runde kaker. Vi har noen kakemonser i vår familie og da hadde vi gått tomt.

Men for at du ikke skal risikere å gå tom så kan du jo ha noen isbokser på lur i fryseren som du kan ta opp i tillegg. Det er jo enkelt og greit.

Skrevet

Synes det høres knapt ut jeg. I alle fall om alle 20 gjestene er som meg - jeg må smake på alle kaker! :o)

Skrevet

Her kommer regnestykket. 20 personer på 4 kaker = 5 personer pr. kake. Altså nesten 1/4 kake på hver. Det holder i massevis.

Skrevet

Her kommer regnestykket. 20 personer på 4 kaker = 5 personer pr. kake. Altså nesten 1/4 kake på hver. Det holder i massevis.

Men du kan ikke regne med at de bare holder seg til en eller to kaker hver, mange vil sikkert smake på alle og sikkert smake mye også.

Jeg ville lagd en kake til og passet på at det var en som kunne fryses etterpå om det ble igjen noe. Men jeg har muligens en skrekk for at det skal bli for lite. :o)

fei1365380229
Skrevet

Synes det høres knapt ut jeg. I alle fall om alle 20 gjestene er som meg - jeg må smake på alle kaker! :o)

Her er det snakk om at du har spist spekemat på forhånd. Da får ikke jeg ned 4 kakestykker, da må de ihvertfall være løvtynne og da holder det.

Skrevet

Her er det snakk om at du har spist spekemat på forhånd. Da får ikke jeg ned 4 kakestykker, da må de ihvertfall være løvtynne og da holder det.

*Hehe* Jeg er ikke så glad i spekemat så jeg hadde nok spart det meste av appetitten til kakene! :o)

fei1365380229
Skrevet

*Hehe* Jeg er ikke så glad i spekemat så jeg hadde nok spart det meste av appetitten til kakene! :o)

Ikke for å være frekk, men kan det være grunnen til litt for høy BMI :)

Skrevet

Mens jeg hadde sikkert halvveis forspist med på spekemat, mens jeg bare er sånn passe begeistret for å spise mye kake. Ett lite stykke hadde sikkert holdt i massevis, så da "jämnar det jo ut sig"! ;-)

Skrevet

Ikke for å være frekk, men kan det være grunnen til litt for høy BMI :)

Jeg spiser ikke kaker til daglig da, men jeg er for ofte søtsugen om kvelden, det innrømmer jeg gjerne. Ligger vel heller i at jeg er for bedagelig av meg tenker jeg. :o)

fei1365380229
Skrevet

Jeg spiser ikke kaker til daglig da, men jeg er for ofte søtsugen om kvelden, det innrømmer jeg gjerne. Ligger vel heller i at jeg er for bedagelig av meg tenker jeg. :o)

Det var ikke seriøst ment da :). BMIen min er svimlende høy i forhold til de fleste her på dol da, den ligger jo på et snitt på 17.5.

Kaker er godt, men fire kakestykker etter mat hadde jeg ikke orket. Da hadde sjokoladefatet vært mer fristende.

Skrevet

Det var ikke seriøst ment da :). BMIen min er svimlende høy i forhold til de fleste her på dol da, den ligger jo på et snitt på 17.5.

Kaker er godt, men fire kakestykker etter mat hadde jeg ikke orket. Da hadde sjokoladefatet vært mer fristende.

"BMIen min er svimlende høy i forhold til de fleste her på dol da, den ligger jo på et snitt på 17.5."

Ja *GULP*!!! Jeg var absolutt ikke fristet til å svare i den BMI-tråden!!! *he he*

fei1365380229
Skrevet

"BMIen min er svimlende høy i forhold til de fleste her på dol da, den ligger jo på et snitt på 17.5."

Ja *GULP*!!! Jeg var absolutt ikke fristet til å svare i den BMI-tråden!!! *he he*

Nei, BMIen min får du ikke :).

Gjest Elextra
Skrevet

Serverer du alkohol, og går det en del av det?

Min erfaring er - jo mer alkohol - jo mindre kake!

Selv spiser jeg ikke særlig kake på fest - av en eller annen grunn ;)

Synes 4 kaker høres veldig mye ut, men mulig jeg har liten erfaring med denne type selskap.

Skrevet

Jeg ligger da godt over 17,5 i bmi jeg og... :o) Og litt avhengig av hvem som sier det og hvordan det sies så tåler jeg godt kommentarer om vekt og kropp, jeg er bare såvidt overvektig (bmi på 25,9) og har ingen problemer med det selv. Vet jeg burde gått litt ned i vekt, men det finnes jo så mye god mat! ;o)

Gjest miss orange
Skrevet

Som kaker til kaffen etter middag, er det nok. Hadde vært noe annet hvis du bare ba til kaffe og kaker. Du kan jo feks kjøpe et par tertestenger og kutte opp. Eller noen gode kjeks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...