Gå til innhold

Ser folk på sjeløyde som dumme/lite smarte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - det har jeg da aldri tenkt på.

Men jeg har problemer med å se dem inn i øynene! Vet ikke helt hvilket øye jeg skal se på.... helt seriøst altså!

Skrevet

Nei, de er bare litt forvirrende å snakke med, siden jeg aldri veit om de ser på meg eller ikke,

synes

Skrevet

Jeg tenker at man trenger ikke engang ha noe synlig å mobbe for, det kan være nok at du f.eks har en arbeidsløs onkel, et hårstrå feil, eller at sokkene har ulike farger mm. Nei jeg synes ikke sjeløyde er dumme :)

Skrevet

Nei - det har jeg da aldri tenkt på.

Men jeg har problemer med å se dem inn i øynene! Vet ikke helt hvilket øye jeg skal se på.... helt seriøst altså!

Hehehhe, sant det.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på engang, men som Flyfly sier så er det vanskelig å snakke med dem fordi det er umulig å få øyekontakt. :o)

Skrevet

Mobbing har ikke sammenheng med at man synes noen er lite smarte.

Jeg ser i hvertfall ikke på sjeløyde folk som dumme.

Skrevet

Nei, de er bare litt forvirrende å snakke med, siden jeg aldri veit om de ser på meg eller ikke,

synes

Ja, enig. Og så blir jeg lett litt stresset på om de kanskje legger merke til at jeg er usikker på hvilket øye jeg skal se på...;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Sjeløyd, feit, for pen, svart, pakistaner, kvinne, overvektig, røyker, fremmedkulturell, svensk og mer til....

Folk finner de utroligste grunner til å mene/synes/tenke ett eller annet om andre. At de er dumme, late, teite, uten selvdisiplin, kriminelle, terrorister, kvinneundertrykker, kriminelle.....

Det dreier seg om fordommer, stort sett basert på at folk har behov for å hevde seg selv. Jeg tror at de som "sliter" med å mene så fryktelige mye om andre basert på overflatiske ting, har trøbbel med sitt eget selvbilde - eventuelt er temmelig dumme selv.

Generalisering er sjelden smart, og fører sjelden til riktig "resultat".

Skrevet

I Kristiansand bor det et kvinnfolk som er sykt sjeløyd. Hun er også en av de fineste og mest sjarmerende damene i hele byen.

Skrevet

Jeg tenker at man trenger ikke engang ha noe synlig å mobbe for, det kan være nok at du f.eks har en arbeidsløs onkel, et hårstrå feil, eller at sokkene har ulike farger mm. Nei jeg synes ikke sjeløyde er dumme :)

Kjæresten min ble mobbet fordi han vokste opp på cafe...

Skrevet

Kjæresten min ble mobbet fordi han vokste opp på cafe...

Ja unger er rare! huff

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...