Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Torgeir kom inn på Kattehuset 20/2-07 fordi han var hjemløs"

Det var voldsomt så mange katter som har menneskenavn? åsså Torgeir da!? :)

Skrevet

Ja, katter er fine! Jeg drev på med oppdrett av Hellig Birma og Norsk skogkatt før ene datteren min fikk allergi. Det var bare et lite hobbyoppdrett.

Skrevet

"Torgeir kom inn på Kattehuset 20/2-07 fordi han var hjemløs"

Det var voldsomt så mange katter som har menneskenavn? åsså Torgeir da!? :)

Synes nesten Rita tok kaka...:-)

Skrevet

Ja, katter er fine! Jeg drev på med oppdrett av Hellig Birma og Norsk skogkatt før ene datteren min fikk allergi. Det var bare et lite hobbyoppdrett.

Jeg har egentlig alltid vært hundeperson, og trodde alltid at jeg kom til å ha hund da jeg slo meg til ro med mann og barn.

Men jeg kan ikke se for meg det nå, dessverre.

Men katt hadde jo vært litt greiere da. Men lurer på om vi både kunne klart kombinasjonen "katt som ikke bare er innekatt" og "katt som kan bli med på hytta 4 uker hver sommer".

Skrevet

Jeg har egentlig alltid vært hundeperson, og trodde alltid at jeg kom til å ha hund da jeg slo meg til ro med mann og barn.

Men katt hadde jo vært litt greiere da. Men lurer på om vi både kunne klart kombinasjonen "katt som ikke bare er innekatt" og "katt som kan bli med på hytta 4 uker hver sommer".

Vi har venner som tar med seg katten på hytta, så det går an. Men da bør du gjøre det fra den er liten. Vi hadde vår katt med på sjøen første sommeren (en ukes tur), men dn bare spøy stakkars. Så da har den hatt det bedre med "husmorvikar" hjemme (noen som matet den ute). Vår katt er inne hele dagen nesten, og ute på jakt om natten :)

Skrevet

Mine katter var utekatter. Jeg syntes ikke det var riktig å holde dem inne, de ville ikke blitt lykkelige om de ikke fikk bruke instinktene sine. Om natten måtte de inn da. Jeg var veldig glad i dem og like bekymret for dem som for barna. Nesten da ;) De var med på hytteturer og var ute der. Jeg behandlet dem som et familemedlem, og de oppførte seg sånn også.

Trøsten ved at jeg ikke kan ha katt nå er at jeg slipper dyrehår!

Skrevet

Vi har venner som tar med seg katten på hytta, så det går an. Men da bør du gjøre det fra den er liten. Vi hadde vår katt med på sjøen første sommeren (en ukes tur), men dn bare spøy stakkars. Så da har den hatt det bedre med "husmorvikar" hjemme (noen som matet den ute). Vår katt er inne hele dagen nesten, og ute på jakt om natten :)

Nå er mannen min ikke særlig for å skaffe katt, da, så inntil jeg eventuelt får han på bedre tanker, må jeg bare slutte å drømme meg bort;-)

Hvis ikke kan det fort bli slik:

http://www.nrk.no/img/617817.jpeg

Skrevet

Nå er mannen min ikke særlig for å skaffe katt, da, så inntil jeg eventuelt får han på bedre tanker, må jeg bare slutte å drømme meg bort;-)

*he he he* Søtt

Skrevet

De selger jo sånne naturtro-katter på leketøysforretninger. De maler også :) He he

Datteren min har en sånn..

Skrevet

Mine katter var utekatter. Jeg syntes ikke det var riktig å holde dem inne, de ville ikke blitt lykkelige om de ikke fikk bruke instinktene sine. Om natten måtte de inn da. Jeg var veldig glad i dem og like bekymret for dem som for barna. Nesten da ;) De var med på hytteturer og var ute der. Jeg behandlet dem som et familemedlem, og de oppførte seg sånn også.

Trøsten ved at jeg ikke kan ha katt nå er at jeg slipper dyrehår!

Drømmekatta akkurat nå hadde vært.....:

* En voksen, kastrert & vaksinert katt fra Foreningen for omplassering av dyr (FOD), fordi det ville ha føltes godt å gjøre en god gjerning

* Den er superkosete og leken, men klorer bare på deryil innkjøpt kloreutstyr og ikke pen-sofaen;-)

* Den liker å være mye ute

* Den vil være med på hytta, og kan gjerne like å utforske området rundt hytta hvis vi f eks skal på båttur

* Bilturen mellom hus og hytta er uproblematisk

Skrevet

Drømmekatta akkurat nå hadde vært.....:

* En voksen, kastrert & vaksinert katt fra Foreningen for omplassering av dyr (FOD), fordi det ville ha føltes godt å gjøre en god gjerning

* Den er superkosete og leken, men klorer bare på deryil innkjøpt kloreutstyr og ikke pen-sofaen;-)

* Den liker å være mye ute

* Den vil være med på hytta, og kan gjerne like å utforske området rundt hytta hvis vi f eks skal på båttur

* Bilturen mellom hus og hytta er uproblematisk

Alt på lista di er mulig, bortsett fra at det ikke gis kloregaranti på ungkatter ;)

Transportbur i bil er bra. Kattene sover hele turen, sover og driter i dokassa. Den er grei å ha med om turen er lang. Mine katter måtte alltid teste ut dokassa og forpeste lufta straks de kom i bilen :(

Skrevet

Alt på lista di er mulig, bortsett fra at det ikke gis kloregaranti på ungkatter ;)

Transportbur i bil er bra. Kattene sover hele turen, sover og driter i dokassa. Den er grei å ha med om turen er lang. Mine katter måtte alltid teste ut dokassa og forpeste lufta straks de kom i bilen :(

LOL. nei, det er ikke all verdens lange turen. Tar vel ca 1 t 40 minutter, inkludert en fergetur.

Men det er vel superviktig å ikke slippe løs katta DA, for da kan man sitte i klistret!;-)

Vet om noen som lufta katta ved en bensinstasjon på E18 på vei fra Oslo til Sørlandet. Ikke særlig smart.... Det tok sin tid å finne igjen katta...;-)

Skrevet

Vanvittig! :) Kos deg med mann og blomster du ;)

Skrevet

LOL. nei, det er ikke all verdens lange turen. Tar vel ca 1 t 40 minutter, inkludert en fergetur.

Men det er vel superviktig å ikke slippe løs katta DA, for da kan man sitte i klistret!;-)

Vet om noen som lufta katta ved en bensinstasjon på E18 på vei fra Oslo til Sørlandet. Ikke særlig smart.... Det tok sin tid å finne igjen katta...;-)

Katta bør holdes i buret hele turen, ja! Du blir så glad i den at den blir passet godt på :) Jeg føler virkelig med de som mistet katten, det er jo rene skrekken på en fremmed plass. godt den kom til rette igjen.

Jeg opplevde at en nabo tok katten min. Hun trodde at en sånn katt hadde forvillet seg, så hun satt en lapp på butikken. Noen meter fra min lapp med bilde. Vi så ikke lappene til den andre, men jeg så katten i vinduskarmen hennes. Jeg tror jeg hyperventilerte da jeg ringte på. Var både sint og glad.

Jeg kunne også tenkt meg en omplasseringskatt. Helst en semilanghåra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...