Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hage som jeg ikke skjønner min arme råd hvordan vi skal håndtere.

Halve tomten er skråning, bratt. Der vokser skog/kratt, eller det som engang var skog....det ser sjuskete ut.

Det krever mye om vi skal spa opp alt dette. Og hva skal vi erstatte det med?????

Hva koster det å få folk til å "shine opp hagen"? Og hvilke folk gjør slikt?

Har ikke flust med penger.

Gjest Vår Solstråle
Skrevet

Dere får rive bort døde kvister og rydde bort det dere kan.

Skrevet

Kjenner du noen som har "grønne fingre" som du kan invitere på besøk og inspisere hagen og gi deg tips? Evt. om du ikke har kjente, så kan du oppsøke en gartner/hagesenter og be om å få råd og tips, enten ved at de kommer hjem til deg, eller at du tar med bilder. (det siste koster minst...)

Ellers finnes det flere maskinentreprenørbedrifter som også spesialiserer seg på hageanlegg. De bygger forstøtningsmurer, anlegger plen, bed og noen planter for deg også. Dette kan jo fort koste noen kroner, men snakk med en entreprenør, få tips og råd og be om en fast pris.

Nå aner ikke jeg hvor stort areal det dreier seg om, om det er mulig å spa det opp for hånd? Er det det så kan det jo være greit å ta det litt pø om pø (så dere ikke blir drittlei med en gang) Ha en skisse klar på forhånd, men gjøre litt i år og litt neste år. I en bratt skråning ville jeg forsøkt å lage det mest mulig vedlikeholdsfritt, enten anlegge steinbed med stauder om det er mulig eller ha på duk og bark og plante med bunndekkende planter.

Skrevet

Meld deg inn i det lokale hagelaget. Der kan man få hjelp. I vårt hagelag hadde vi i fjor dugnad i en håpløs hage, hvor alle med grønne fingre og gode ideer fikk utfolgde seg. Ble ikke dyrt heller. Og så lærte vi andre en del av de som kunne mye osv.

Veldig morro!

Skrevet

Dersom du helst vil ha andre til å gjøre det, er det aller proffeste å engasjere en landskapsarkitekt.

Men anleggsgartner kan også være en idé.

Ta en titt på gule sider og se om du finner noen. Kanksje har de attpåtil hjemmeside der du kan lese mer om det de kan tilby samt priser etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...