Gå til innhold

Hva er godt i brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker brødbakemaskin daglig, og brødet består av vann, speltmel, havregryn, olje, salt, sukker og tørrgjær. Også drysser jeg i litt forskjellig krydder som vi har stående - oregano, dill, basilikum o.l.

Brødet blir kjempegodt, men kunne kanskje tenke meg å prøve litt forskjellige varianter, er det noen som har tips om noe som er ekstra godt å putte i brød?

Gjest annlovinda
Skrevet

Raspet gulrot

Hakket valnøtt

Solsikkekjerner

Iallefall noen forslag.

Skrevet

Raspet gulrot

Hakket valnøtt

Solsikkekjerner

Iallefall noen forslag.

Gode forslag! *notere* :-)

candyqueen_83
Skrevet

Oliven, men de blir kanskje helt ødelagt i maskinen?

hare1365380455
Skrevet

Gode forslag! *notere* :-)

Soltørkede tomater?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Frokostblanding. Sånn müsli med masse frukt oppi. Uslåelig godt sammen med brunost.

Skrevet

Naturell yoghurt gjør brødene veldig saftige!!

Ellers er det godt med både kokte, moste poteter og raspede gulrøtter i brød.

Skrevet

Revet gulrot, solsikkefrø, sesamfrø og alle former for melprodukter. (Rug, bygg, havre, kli osv.)

Jeg har prøvd med speltmel, men brødet mitt ville ikke heve da. Noen gode tisp?

Skrevet

Revet gulrot, solsikkefrø, sesamfrø og alle former for melprodukter. (Rug, bygg, havre, kli osv.)

Jeg har prøvd med speltmel, men brødet mitt ville ikke heve da. Noen gode tisp?

Hm, jeg er ikke akkurat noen ekspert, jeg bare hiver oppi det oppskriften sier. :-) Og har bare byttet ut hvetemelet med spelt. Fint, siktet.

Skrevet

Hm, jeg er ikke akkurat noen ekspert, jeg bare hiver oppi det oppskriften sier. :-) Og har bare byttet ut hvetemelet med spelt. Fint, siktet.

Merkelig. Jeg prøvde det samme, og brødet fikk bare halvparten av normal høyde. Litt tungt kan man trygt si. Jeg får prøve igjen:-)

Skrevet

Du kan bruke brødmaskinen til å lage "bollebrød" - bruk melblanding for boller. Blir litt sånn julekakeaktig, men mye, mye bedre.

Skrevet

Du kan bruke brødmaskinen til å lage "bollebrød" - bruk melblanding for boller. Blir litt sånn julekakeaktig, men mye, mye bedre.

Det er sikekrt godt - men jeg er på slankern! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...