Gå til innhold

Hva anser dere som drittjobber? FU

Anbefalte innlegg

Gjest Tryllekunstnerpiken
Skrevet

Dette lurer jeg på.

Skrevet

Det kommer jo litt an på definisjonen av drittjobb da.

Septiktanktømmer jeg jo en drittjobb i ordets rette forstand :)

Søppeltømmer også.

Men om det er drittjobber i overført betydning kommer vel helt an på. Det er ikke jobber jeg kunne tenkt meg, men mange trives jo i de jobbene også.

Skrevet

Slik jeg ser det så trenger det ikke nødvendigvis være en drittjobb å tømme septik eller søppel, siden hjelpemidlene vi har i dag gjør at de nesten ikke kommer i berøring med noe dritt.

Jeg har drittjobb når kopimaskina på jobben gjør at jeg må ta i bruk mine amatørkunnskaper og rote litt inni der, og ser ut som en feier når jeg er ferdig. Eller når noe jeg skal gjøre er en smule kjedelig, da kaller jeg det også drittjobb (ikke høyt) Ellers har jeg en utmerket jobb :o)

Så min definisjon av drittjobb går ikke på yrkesgrupper eller på en stillingsbetegnelse, men mer på konkrete arbeidsoppgaver jeg eller andre kommer borti. Jeg tror det kanskje finnes litt dritt i de fleste jobber.

Skrevet

Å vaske kjøkkenvifta, vaske og stryke stuegardinene, rense hagebedet for ugress som f.eks skvallerkål (eller hva det heter) og sikkert mye mere. Jeg vil ikke henge ut noen yrker som drittjobb, det ender med krangel her somregel.

Gjest CarryNsugAR
Skrevet

For min del er en drittjobb å stå i butikk/kiosk. Har gjort det selv: Man blir tråkket på, behandlet som dritt, folk er uhøflig, klager hele tiden.. Jeg hadde aldri trudd dette før jeg startet, MEN, den jobben knakk meg helt..Huff:(

Synes også vaskejobber er noe dritt(ikke noe imot menneskene som gjør det, min mor er vaskehjelp): men dårlig betalt, dårlig rygg og folk ser ned på deg. Å være vaskehjelp blir sett på mange som det laveste av de laveste yrker.. Men både butikkmedarbeidere og vaskehjelper gjør nok en myyye bedre jobb enn enkelte andre

Skrevet

For min del oppfatter jeg uttrykket drittjobb som to ting: enten at det er en skikelig ekkel jobb i huset som MÅ gjøres som jeg ikke har lyst til å gjøre. Eller så er det når folk omtaler drittjobb som en stilling eller yrke de selv føler de er for gode til å ta.

"Kassa på Rimi" går for å være en drittjobb, avisbud, selge sko kan være det, stuepike på hotell f.eks.

Og før noen begynner å lange ut etter meg, kan jeg fortelle at jeg både har gått med aviser og vært stuepike. Slitsomme jobber, men ikke en drittjobb for meg. Det finnes ingen jobber jeg er for god til å ta, eller som jeg ikke ville tatt hvis valget var "drittjobben" eller arbeidsledig. Drømmen er ikke å bli utedasstømmer i Oslo, men måtte jeg, så hadde jeg gjort det og.

Skrevet

Å vaske kjøkkenvifta, vaske og stryke stuegardinene, rense hagebedet for ugress som f.eks skvallerkål (eller hva det heter) og sikkert mye mere. Jeg vil ikke henge ut noen yrker som drittjobb, det ender med krangel her somregel.

ENIG...noen heltv**** drittjobber alt sammen!

Skrevet

For min del er en drittjobb å stå i butikk/kiosk. Har gjort det selv: Man blir tråkket på, behandlet som dritt, folk er uhøflig, klager hele tiden.. Jeg hadde aldri trudd dette før jeg startet, MEN, den jobben knakk meg helt..Huff:(

Synes også vaskejobber er noe dritt(ikke noe imot menneskene som gjør det, min mor er vaskehjelp): men dårlig betalt, dårlig rygg og folk ser ned på deg. Å være vaskehjelp blir sett på mange som det laveste av de laveste yrker.. Men både butikkmedarbeidere og vaskehjelper gjør nok en myyye bedre jobb enn enkelte andre

Jeg har jobbet i butikk i både Norge og England. I Norge er det helt greit, ikke drømmejobben ,men...

Jobbe i butikk i England er drittjobb, hvertfall den jeg jobbet på.

Kjempe dårlig betalt, de stoler ikke på deg i det hele tatt (daglig sjekk av vesker før du går o.l), "manus" for hva du skal si når du er i kassa.

Ganske ensformig jobb for min del, stosom oftest bare i kassa hver da, spurte om litt andre arbeidsoppgaver og, men det var tydeligvis umulig.

Holdt ut nesten et år.

Nå har jeg jobbet endel i butikk i Norge og jeg synes det er mye bedre, friere og mere variert arbeid

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk i både Norge og England. I Norge er det helt greit, ikke drømmejobben ,men...

Jobbe i butikk i England er drittjobb, hvertfall den jeg jobbet på.

Kjempe dårlig betalt, de stoler ikke på deg i det hele tatt (daglig sjekk av vesker før du går o.l), "manus" for hva du skal si når du er i kassa.

Ganske ensformig jobb for min del, stosom oftest bare i kassa hver da, spurte om litt andre arbeidsoppgaver og, men det var tydeligvis umulig.

Holdt ut nesten et år.

Nå har jeg jobbet endel i butikk i Norge og jeg synes det er mye bedre, friere og mere variert arbeid

Beklager, skal prøve å huske forhåndsvisning neste gang

Skrevet

Alle jobber som medfører tungt slit og dårlig betaling.

Skrevet

Fysisk tunge jobber som er dårlig betalt. Feks butikk.

Skrevet

Sporveisansatt. Særlig kundesenteret der. Det må være kjipt å jobbe for en så sjaber bedrift, samt få så mye sure tilbakemeldinger fra kunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...