Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste når jeg har dusja mister jeg et lass med hår. Hele håret bak bare floker seg og når jeg skal skylle ut shampooen og balsamen kommer det masse hår med. Hele dagen når håret er tørt går jeg og røyter masse i tillegg. Skulle tro det ikke var hår igjen på hodet mitt så mye som jeg mister. Bruker Redken shampoo og First Price balsam. Pleide å bruke Redken balsam også, men merka ingen forskjell mellom dem så bytta likegodt til First Price. Har aldri hatt noe problemer med First Price balsam tidligere så jeg tviler på at det er årsaken. Noen som vet hva det kan skyldes og hva jeg kan gjøre?

Gjest Litt forskjellig
Skrevet

Stress, sykdom, nervøsitet, mangel på vitaminer, nettopp farget håret? Mye rart det kan vær

Gjest På slanker'n?
Skrevet

Jeg mistet mye hår engang jeg var på slanker'n og var i ketogen fase.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er du stresset?

Jeg mister mye hår i perioder med stress, da jeg tok en stor operasjon i fjor, ramlet det store dotter av.

Jeg røyter mye til vanlig også, så det blir ekstra ille i perioder hvor jeg mister mer. Jeg lurer på om jeg ikke har lest at b-vitamin skal styrke håret *leter etter link* Her stod det litt diverse:

http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7508884&sid=2a442b62e2239c3946b5167e2acbfa40

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1177249269' post='3596759]

Er du stresset?

Jeg mister mye hår i perioder med stress, da jeg tok en stor operasjon i fjor, ramlet det store dotter av.

Jeg røyter mye til vanlig også, så det blir ekstra ille i perioder hvor jeg mister mer. Jeg lurer på om jeg ikke har lest at b-vitamin skal styrke håret *leter etter link* Her stod det litt diverse:

http://forum.gaiaforum.com/viewtopic.php?t=7508884&sid=2a442b62e2239c3946b5167e2acbfa40

Kan sikkert ha med stress å gjøre. Har høyt stoffskifte fra før, men i det siste har jeg gått ned enda 2 kilo. Og på jobben er det stress hele dagen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan sikkert ha med stress å gjøre. Har høyt stoffskifte fra før, men i det siste har jeg gått ned enda 2 kilo. Og på jobben er det stress hele dagen.

Da er det en god mulighet for at det virker. For tips og råd, ta ett søk på google, der lå diverse ute.

Gjest hormoner
Skrevet

Jeg har hatt perioder der jeg ikke har mistet så mye som et hårstrå, og perioder der jeg har mistet sktremt mye hår. Alltid i forbindelse med endringer hormonelt (begynt / sluttet på hormonprevensjon, svangerskap / amming osv). Har alltid normalisert seg igjen, men det er slitsomt når det pågår.

fei1365380229
Skrevet

Andre problemer enn kun det at du mister hår? Jeg mistet vel halve håret før legen fant ut at jeg hadde sterk B12 mangel. Jeg hadde en annen grunnsykdom så derfor reagerte hun/jeg ikke så mye på at jeg var slapp, trøtt, hadde problemer med å gå osv., men når jeg fikk tatt sprøyta bedret det seg.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Stress, sykdom, nervøsitet, mangel på vitaminer, nettopp farget håret? Mye rart det kan vær

Husk også at hårmangel kan komme etter en tid.. jeg sleit mye med å få i meg nok mat ei stund pga for mye som skjedde rundt meg.. orket ikke mat.. og det tok vel et halvt år og vel så det før det kom skikkelig, problemet er at jeg ennå mister hår pga det gjorde før, selv om jeg spiser mye mer og oftere nå (spiser neppe så mye jeg burde, men ikke så lite som før)

Så vitamin/mineral-mangel og stress trenger ikke å påvirke håret før et halvt år senere, om det hjelper deg å finne en løsning på hva det er? Og da slutter håpret å falle av etterhvert, så lenge du ikke fortsetter med "det du gjorde", f eks spis mer av den kosten du trenger..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...