Gå til innhold

Gir ingen nettstudier rett til lån?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet?
Skrevet

Hva om jeg tar noe fulltid neste semester, kunne jeg fått studielån? Det er et stuide i utlandet (med studiepoeng), og jeg trenger det for å fullføre en BA.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du spør om. Men noen nettstudier fra høgskolen i Volda gir hvertfall lån. Det har jeg fått høre. Er i samme situsjon som deg nemlig.

Vet ikke helt hvilke andre skoler du kan ta ett nettstudium for å få lån.

Gjest noen som vet?
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du spør om. Men noen nettstudier fra høgskolen i Volda gir hvertfall lån. Det har jeg fått høre. Er i samme situsjon som deg nemlig.

Vet ikke helt hvilke andre skoler du kan ta ett nettstudium for å få lån.

Jeg har søkt på ett studie, og jeg rekner med at jeg får plass. Siden det er ved et universitet i utlandet vet jeg ikke om jeg kan få studielån, men siden det er fulltid kan det kanskje hende?

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har søkt på ett studie, og jeg rekner med at jeg får plass. Siden det er ved et universitet i utlandet vet jeg ikke om jeg kan få studielån, men siden det er fulltid kan det kanskje hende?

På lånekassen.no så står det at en kan få lån om en studerer i utlandet. Vet ikke om det gjelder alle unviversiteter, men jeg tror det. Men du kan også sende en mail til lånekassen for å høre.

Skrevet

Joda, mange gjør det - det er bare avhengig av om de er godkjente (nok timer, vekttall/kompetanse i ettertid). Jeg tok f.eks. to 30 ukers studier ved it-akademiet og fikk studielån for det. Sjekk med studiestedet, de bør vite det - evt. Lånekassen direkte slik andre har foreslått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...