Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en litt sånn rar følelse i brystet (lungene?) den siste uka. Litt tyngre å puste, på en måte. Jeg kjenner at jeg må stoppe opp litt i blant, ikke fordi jeg er andpusten, men fordi jeg må konsentrere meg om å trekke pusten litt dypt inn, og føler meg litt sånn..hm.."smårar". Dette ble jo veldig dårlig forklart, men jeg klarer ikke helt å sette ord på det. Men det er altså noe med pusten på en måte. Akkurat som om jeg akkurat har -vært- veldig andpusten, men at pusten og pulsen så er normal igjen, da kan det også være en litt sånn "annerledes" eller "rar" følelse når jeg puster. Har vært en del på trening i det siste, men de siste gangene nå har jeg måttet ta det mer med ro. Jeg har trent mest styrke, ikke noe særlig kondis, så jeg har ikke fått sjekket hvordan jeg reagerer ved veldig høy puls.

Jeg er overhodet ikke i dårlig form ellers, bortsett fra det at jeg føler jeg må stoppe opp litt for å puste, kanskje får en tendens til litegrann svimmelhet, men det er minimalt.

Som sagt, dette ble helt elendig forklart, så jeg skal slutte nå før jeg roter meg enda mer bort. Men er det noen som i det hele tatt forstår hva jeg mener, og som har noen idé om hva det kan dreie seg om?

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg forstod hva du skrev. Sånn hadde jeg og har det litt fortsatt etter jeg hadde lungebetennelse nå i mars. Jeg vet ikke hva det kan være for noe det du har. Ville bare si at jeg forstod hva du mente sånn egentlig.

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg forstod hva du skrev. Sånn hadde jeg og har det litt fortsatt etter jeg hadde lungebetennelse nå i mars. Jeg vet ikke hva det kan være for noe det du har. Ville bare si at jeg forstod hva du mente sånn egentlig.

Takk for svar! Jeg hadde lungebetennelse for et drøyt halvår siden, og det tok nesten 2 måneder før lungekapasiteten var på topp igjen. Det kan kanskje minne litt om det, denne følelsen. Altså perioden -etter- lungebetennelsen, ikke mens jeg var ordentlig syk. Men jeg har jo ikke hatt lungebetennelse, og ikke har jeg hatt eller har feber heller, så det er jo veldig pussig det her..

Gjest Tacomix
Skrevet

Takk for svar! Jeg hadde lungebetennelse for et drøyt halvår siden, og det tok nesten 2 måneder før lungekapasiteten var på topp igjen. Det kan kanskje minne litt om det, denne følelsen. Altså perioden -etter- lungebetennelsen, ikke mens jeg var ordentlig syk. Men jeg har jo ikke hatt lungebetennelse, og ikke har jeg hatt eller har feber heller, så det er jo veldig pussig det her..

Ja, dette er meget pussig. Men det kan jo være pga. at du har hatt lungebetennelse, selv om det er lenge siden nå. Jeg vet ikke noen annen grunn. Men du sa at du brukte 2 måneder på å bli sikkelig bra. Da har jeg at litt jeg også før jeg kan beregne at dette har gått sikkelig over. Lungebetennelse tar virkelig lang tid.

Men jeg håper det går over for deg da. Det er slitsomt å ikke få puste normalt. En blir ganske sliten av det.

Skrevet

Kanskje det kan være allergi og/eller astmasymptomer?

Skrevet

Kanskje det kan være allergi og/eller astmasymptomer?

Jeg kan jo ikke vite selvsagt, men klarer ikke helt å forestille meg det. Det er ikke anstrengelsesastma i alle fall, for jeg merker det når jeg sitter helt i ro også. Allergi ble jeg testet for i fjor uten noe resultat (ikke pga pusten, da), så det må i så fall være noe som har dukket opp akkurat nå.

Skrevet

Jeg kan jo ikke vite selvsagt, men klarer ikke helt å forestille meg det. Det er ikke anstrengelsesastma i alle fall, for jeg merker det når jeg sitter helt i ro også. Allergi ble jeg testet for i fjor uten noe resultat (ikke pga pusten, da), så det må i så fall være noe som har dukket opp akkurat nå.

Ok. Er du stresset slik at du holder pusten en del? Jeg får en sånn følelse hvis jeg holder inne pusten ubevisst, og må tenke meg om for å puste dypt.

Skrevet

Ok. Er du stresset slik at du holder pusten en del? Jeg får en sånn følelse hvis jeg holder inne pusten ubevisst, og må tenke meg om for å puste dypt.

Nei, det er ikke sånn heller...Jeg forklarer virkelig dårlig ;) Det er generelt litt tyngre pust enn vanlig, og med et svakt ubehag, på en måte. Men jeg klarer jammen ikke å forklare det helt, jeg. Hemmeligheten dør med meg, tror jeg ;)

Det er ikke sånn at jeg er stressa og holder pusten, i alle fall.

Skrevet

Du kan bli litt svimmel av å trekke inn pusten med ekstra styrke. Jeg tror du kanskje har en stresset periode?? Har du hatt angst noen gang? Prøv å klyp litt i huden mellom tommel og pekefinger, 7g etterhverandre ei gang i timen frem mot leggetid.(kjent akupunkturpunkt som skal lindre ) Hvis plagen blir sterkere utover kvelden/natten, så må du ringe til lege/legevakt å høre hva det kan være.... Ikke noe stikking bak i ryggen oppe?? Skuldrene?

Skrevet

Du kan bli litt svimmel av å trekke inn pusten med ekstra styrke. Jeg tror du kanskje har en stresset periode?? Har du hatt angst noen gang? Prøv å klyp litt i huden mellom tommel og pekefinger, 7g etterhverandre ei gang i timen frem mot leggetid.(kjent akupunkturpunkt som skal lindre ) Hvis plagen blir sterkere utover kvelden/natten, så må du ringe til lege/legevakt å høre hva det kan være.... Ikke noe stikking bak i ryggen oppe?? Skuldrene?

Nei, ikke noe stress, og ikke noe prikking. Jeg sa til cathlin i stad at det ikke ble verre ved anstrengelse, men jeg vasket gulvene i stad, og da merket jeg at det ble mye verre. Så det er tydelig at det blir verre når jeg "jobber" likevel. Det er ikke sånn at jeg føler det plager meg veldig, men det er nå litt rart da, og har kanskje vart en liten uke, jeg er ikke helt sikker. Legevakt er i alle fall utelukket, for jeg er ikke i dårlig form. Uansett så kan jeg jo ikke dra til legen og prøve å forklare det på den måten jeg gjør her, for jeg klarer jo ikke å sette ord på det, og da blir det bare for dumt.

Skrevet

Nei, det er ikke sånn heller...Jeg forklarer virkelig dårlig ;) Det er generelt litt tyngre pust enn vanlig, og med et svakt ubehag, på en måte. Men jeg klarer jammen ikke å forklare det helt, jeg. Hemmeligheten dør med meg, tror jeg ;)

Det er ikke sånn at jeg er stressa og holder pusten, i alle fall.

Ta deg en tur til legen. Kanskje det er en sykdom i luftveiene.

Syns du forklarer veldig bra :-)

Skrevet

Nei, ikke noe stress, og ikke noe prikking. Jeg sa til cathlin i stad at det ikke ble verre ved anstrengelse, men jeg vasket gulvene i stad, og da merket jeg at det ble mye verre. Så det er tydelig at det blir verre når jeg "jobber" likevel. Det er ikke sånn at jeg føler det plager meg veldig, men det er nå litt rart da, og har kanskje vart en liten uke, jeg er ikke helt sikker. Legevakt er i alle fall utelukket, for jeg er ikke i dårlig form. Uansett så kan jeg jo ikke dra til legen og prøve å forklare det på den måten jeg gjør her, for jeg klarer jo ikke å sette ord på det, og da blir det bare for dumt.

Ja du drar ikke til legevakten, men tar en tlf om det forverrer seg. De vet hva som må sjekke og ikke. Håper det gir seg snart, lite gøy å ha det slik.

Skrevet

Ta deg en tur til legen. Kanskje det er en sykdom i luftveiene.

Syns du forklarer veldig bra :-)

Takk :)

Nei, det blir nok til at jeg venter litt. Det er som sagt ikke veldig sjenerende, men det er helt klart "noe". Jeg har tro på at ting går over av seg selv. Jeg var så mye til legen en periode, men nå har jeg ikke vært der på over et halvt år, så nå har jeg plutselig fått en dørstokkmil for å dra dit igjen ;)

Skrevet

Ja du drar ikke til legevakten, men tar en tlf om det forverrer seg. De vet hva som må sjekke og ikke. Håper det gir seg snart, lite gøy å ha det slik.

Takk for svar! :)

Om det blir verre får jeg vel ta en telefon til legekontoret, men det blir neppe nødvendig. Som det er nå gjør det meg ikke veldig mye, men om det skal holde på sånn lenge, og kanskje bli verre, så er det jo ikke noe særlig, da...

Skrevet

Takk :)

Nei, det blir nok til at jeg venter litt. Det er som sagt ikke veldig sjenerende, men det er helt klart "noe". Jeg har tro på at ting går over av seg selv. Jeg var så mye til legen en periode, men nå har jeg ikke vært der på over et halvt år, så nå har jeg plutselig fått en dørstokkmil for å dra dit igjen ;)

Ring i morgen så er det overstått:-)

Skrevet

Ja, det var det, da...Litt treig i avtrekkeren er jeg nok! Nå skal jeg i alle fall sove godt på saken. Igjen, takk for svar fra deg og de andre!

Skrevet

Ringte til legekontoret tidligere i dag, og forklarte situasjonen. Joda, jeg kunne få komme allerede 14. mai. Blir litt oppgitt her.. Jeg sa det ikke var noe poeng i sette meg opp på en time engang.

Gjest lyspæra65
Skrevet

jeg kan også føle det er litt vanskelig å dra pusten ordentlig, pga jeg har svak/middels pollenallergi (reager mest på at øynene renner og halsen er litt tett, er aldri snørrete ellers i året så kan være jeg har sterk allergi selv om jeg ikke blir snørrete?) uansett så fikk jeg plutselig pollenallergi uten å ha hatt noe tegn til det før, kan det være slik med deg og?

Skrevet

jeg kan også føle det er litt vanskelig å dra pusten ordentlig, pga jeg har svak/middels pollenallergi (reager mest på at øynene renner og halsen er litt tett, er aldri snørrete ellers i året så kan være jeg har sterk allergi selv om jeg ikke blir snørrete?) uansett så fikk jeg plutselig pollenallergi uten å ha hatt noe tegn til det før, kan det være slik med deg og?

Vanskelig å si, men jeg innbiller meg at det ikke er noe sånt. Det har tross alt vært snø i løpet av siste uka, og da er vel ikke pollen noe stort problem...

Gjest annlovinda
Skrevet

Ringte til legekontoret tidligere i dag, og forklarte situasjonen. Joda, jeg kunne få komme allerede 14. mai. Blir litt oppgitt her.. Jeg sa det ikke var noe poeng i sette meg opp på en time engang.

Syntes jeg måtte vente lenge på time denne gang jeg. Bestillte i dag, og fikk time 3. mai. Men dette var ikke noe som haster noe det jeg skal da. Men sjelden jeg må vente så lenge som 10 dager på time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...