Gå til innhold

Vedvarende hoste og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i lengre tid (siste 2-3 måneder) vært sterkt plaget av vedvarende hoste og pustebesvær ("surkling i halsen" når jeg puster kraftig ut). Dette har ført til at jeg blir svimmel og har vanskelig for å konsentrere meg. Hoster opp endel slim, er konstant tett i nesen og føler en generell "uro" i kroppen.

Har tidligere aldri hatt noe behov for antibiotika eller pencilin for å bekjempe sterke forkjølelser, men det ser ikke ut til at dette gir seg.

Karakteriserer meg selv for å normalt være i meget god form, men har vært gjennom relativt tøffe påkjenninger det siste halvåret ifm. sluttføring av en hovedoppgave.

Tanker som bronkitt, allergi (som jeg aldri har hatt før)og astma har streifet meg flere ganger, men har vel tenkt at dette går over av seg selv, som det alltid har gjort før.

Føler også at jeg får lite overskudd til å bevege meg og trene for tiden.

Puster ellers normalt når jeg sitter stille, har aldri vært særlig plaget av snorking, etc.om natten, og er det heller ikke nå.

Noen ideer om hva som bør gjøres?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27405-vedvarende-hoste-og-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Av de mulighetene du selv nevnte, synes jeg nok astma er den mest nærliggende ut fra symptomene. Jeg kan ikke stille noen sikker diagnose over nettet, men jeg synes det er grunnlag å søke lege for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...