Gå til innhold

Kan hun ikke holde kjeften sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/24/498727.html

Hun fremstår nå som ei bitter, hevnlysten gammel kjerring. Hadde hun i det minste hatt fornuft nok til å holde kjeften, så ville denne saken glidd stille inn i glemselen.

Men niks, det er stakkars meg, og Yssen er ei dum gås som ikke fikk nok klem fra meg, og Yssen kunne ingen ting, og media er så slemme, og buhuu, jeg har vondt i ryggen!

Hun er stereotypen på det verste i kvinnfolk. Patetisk!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

5

• mrxx

4

• tzatziki1365380058

2

• musikeren

1

Gjest Det er jo det hun har gjort hele tiden.
Skrevet

Jeg har følt meg 99 % sikker på at det er Yssen som er psykopaten her.Nå er jeg 100 % sikker.

Du kan jo bare tenke deg hvordan du ville ha følt det om du var uskyldig dømt for "incest" eller noe annet alvorlig, uten å ha noen rettsikkerhet. Uten at noen ville ha hørt på din historie, men kun på den andre parten. Hvor maktesløs ville du ikke ha følt deg?

Yssen har løyet, vridd om på alt som har blitt sagt med vitende vilje. Hun har opptrått verre enn den verste fjortis i puberteten.

Når hun fortsatt hevder seg trakkasert, når hun vil hindre den annen parten å komme ut i media med sin historie, så sier det alt om hennes personlighet.

Når Yssen kommer med sin røverhistorie i media, så er hun en edel varsler. Når Valla også vil komme med sin historie, så trakkaserer hun.

Herregud!, for et bedritent kvinnemenneske Yssen er. Jeg håper den psyke dama får store problemer med å skaffe seg en jobb i fremtiden.

Det er bra at Valla har skaffet seg en flink advokat nå og at sannheten endelig kommer frem. Skjønt egentlig har den vel kommet frem tidligere også, men ikke med store bokstaver. Derfor har det blitt oversett av dem som bare leser overskriftene.

Skrevet

Jeg har følt meg 99 % sikker på at det er Yssen som er psykopaten her.Nå er jeg 100 % sikker.

Du kan jo bare tenke deg hvordan du ville ha følt det om du var uskyldig dømt for "incest" eller noe annet alvorlig, uten å ha noen rettsikkerhet. Uten at noen ville ha hørt på din historie, men kun på den andre parten. Hvor maktesløs ville du ikke ha følt deg?

Yssen har løyet, vridd om på alt som har blitt sagt med vitende vilje. Hun har opptrått verre enn den verste fjortis i puberteten.

Når hun fortsatt hevder seg trakkasert, når hun vil hindre den annen parten å komme ut i media med sin historie, så sier det alt om hennes personlighet.

Når Yssen kommer med sin røverhistorie i media, så er hun en edel varsler. Når Valla også vil komme med sin historie, så trakkaserer hun.

Herregud!, for et bedritent kvinnemenneske Yssen er. Jeg håper den psyke dama får store problemer med å skaffe seg en jobb i fremtiden.

Det er bra at Valla har skaffet seg en flink advokat nå og at sannheten endelig kommer frem. Skjønt egentlig har den vel kommet frem tidligere også, men ikke med store bokstaver. Derfor har det blitt oversett av dem som bare leser overskriftene.

Hvem er tatt i å lyve, sa du????

Grr Liv Valla gjør alt hun kan for å sparke etter Yssen. Alt for mange har bekreftet Yssens historie, det er derfor Valla _er_ historie. Hun er død, men vet det ikke selv.

Kan ikke et eller annet medium ta kontakt og formidle dette til spøkelset så hun kan finne lyset?

Fortrinnsvis fra en søppelforbrenningsovn i umiddelbar nærhet.

Skrevet

Grr Liv Valla gjør alt hun kan for å sparke etter Yssen. Alt for mange har bekreftet Yssens historie, det er derfor Valla _er_ historie. Hun er død, men vet det ikke selv.

Kan ikke et eller annet medium ta kontakt og formidle dette til spøkelset så hun kan finne lyset?

Du nick.... The dick. Du kjenner da igjen en provokatør når du ser en? :-)

Og ellers må jeg bare si meg fullt enig med deg. Valla er ei sjefsfitte som det er godt at blir avslørt.

Skrevet

Alt for mange har bekreftet Yssens historie, det er derfor Valla _er_ historie.

Niks, nesten ingen har bekreftet Yssen`s historie.

Jeg vil gjerne at du forteller meg hvem utenom Erna Ansnes som har "bekreftet" Yssens historie. Siden du tar den tonen du gjør vil jeg gjerne vite hvor godt du har fulgt med på det som har skjedd.

HVEM HAR BEKREFTET?

Skrevet

Jeg vil gjerne at du forteller meg hvem utenom Erna Ansnes som har "bekreftet" Yssens historie. Siden du tar den tonen du gjør vil jeg gjerne vite hvor godt du har fulgt med på det som har skjedd.

HVEM HAR BEKREFTET?

Klapp igjen, di skrulle! Skulle nesten tro du var trompeten selv, sånn som du pøser ut piss.

Skrevet

Du nick.... The dick. Du kjenner da igjen en provokatør når du ser en? :-)

Og ellers må jeg bare si meg fullt enig med deg. Valla er ei sjefsfitte som det er godt at blir avslørt.

Kjenner igjen og kjenner igjen, man er da høflig nok til å svare når noen er så vennlig å bruke verdifull tid til å harke opp søppel.

Skrevet

Klapp igjen, di skrulle! Skulle nesten tro du var trompeten selv, sånn som du pøser ut piss.

Jeg har diskutert denne saken med en del mennesker nå og felles for alle som kaller Valla det ene og det andre av stygge ting, er at dere helt mangler argumenter. Du heller greier ikke å begrunne HVORFOR du mener som du gjør. Det er ikke godt nok å bare slenge rundt seg med stygge karakteristikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor det fremdeles går an å være så blind etter det som har kommet frem de siste dagene. Jeg synes det var rart tidligere. Nå er det helt ufattelig. Av alle som har uttalt seg i denne granskingen er det noen svært få som har sagt noe negativt om Valla (3 stykker av 31). Og det negative som har blitt sagt ligger flere år tilbake i tid.Helt siden 2001. Alle disse har sagt at forholdet siden den gang har utviklet seg i positiv retning. Disse 3 har sagt og ment det samme som alle andre på den avdelingen. De mente at Yssen måtte slutte fordi hun ikke mestret denne jobben. ALLE var enige om det. Har du ikke lest det?

Det var Vallas oppgave å løse dette. Sikkert ikke så morsomt for Valla og måtte gjøre det når det var hun selv som insisterte på å ansette Yssen. Likefullt var det hennes ansvar.

Men hun ville gjøre det på en redelig måte. Nemlig sørge for at Yssen gikk ut med hevet hode. Valla kom opp med flere alternativer. Uteriksdepartetmentet, Forsvarets høyskole eller andre jobber i LO. Dette tyder jo på at Valla hadde omsorg for Yssen og hennes videre karriere.

Yssen ble isteden full av faen, slik jeg forstår hele driten. Hun ville ikke ha det på seg at hun ikke kunne mestre enn jobb. Hun tenkte at angrep er det beste forsvar og fikk dessverre rett i det.

Men på sikt tror jeg hun har tapt. Valla kommer nok tilbake. Det er jeg sikker på.

Yssen derimot, tror jeg får problemer og det er fortjent. Makan til umoden dame.

Man skal ikke høre henne snakke lenge på Tv`en før man skjønner hvilken type hun er. Og hun visste meget godt at hun med å beskylde Valla for mobbing på grunn av gravidtet rammet Valla på hennes viktigste hjertesaker.

DET er en en handling så grusom at jeg ikke vil nøle med å kalle Yssen en psykopat. Det er ikke Valla som er psykopaten. Du har helt misfortått.

Skrevet

Det å forsvare Valla i denne saken vitner om hvor lite du vet om personalledelse. Det er greit nok at Yssen er psykopat, men jeg tror ikke at Valla er så langt etter heller. Hun innrømmer ikke at hun har gjort noe galt hun heller, uansett hva som kommer frem.

En ting er hva Yssen har gjort og ikke gjort, hvor uegnet hun har vært i jobben osv, det er forøvrig underordnet i denne saken.

Det som er viktig er hvordan Valla som personalleder har håndtert dette. Det forundrer meg stort at mange andre ikke ser det og særdeles de som er ledere. Valla har vel gjort omtrent så mye galt som leder i denne saken, som det er mulig å gjøre. Hun mangler totalt de egenskapene en god personalleder skal ha. Hun skjønner ikke en dritt av det en gang.

Ikke hører hun på gode råd fra andre heller, hvor dum er det mulig å være i en sak som denne?

Skrevet

Det å forsvare Valla i denne saken vitner om hvor lite du vet om personalledelse. Det er greit nok at Yssen er psykopat, men jeg tror ikke at Valla er så langt etter heller. Hun innrømmer ikke at hun har gjort noe galt hun heller, uansett hva som kommer frem.

En ting er hva Yssen har gjort og ikke gjort, hvor uegnet hun har vært i jobben osv, det er forøvrig underordnet i denne saken.

Det som er viktig er hvordan Valla som personalleder har håndtert dette. Det forundrer meg stort at mange andre ikke ser det og særdeles de som er ledere. Valla har vel gjort omtrent så mye galt som leder i denne saken, som det er mulig å gjøre. Hun mangler totalt de egenskapene en god personalleder skal ha. Hun skjønner ikke en dritt av det en gang.

Ikke hører hun på gode råd fra andre heller, hvor dum er det mulig å være i en sak som denne?

Det er ikke hvordan Valla har taklet dette som er saken. Den har hun taklet bedre enn hva de aller fleste ville ha gjort.

Det er hvorvidt Yssen har blitt mobbet eller ikke saken dreier seg om.

Skrevet

Det er ikke hvordan Valla har taklet dette som er saken. Den har hun taklet bedre enn hva de aller fleste ville ha gjort.

Det er hvorvidt Yssen har blitt mobbet eller ikke saken dreier seg om.

Selvsagt er det hvordan Valla har taklet saken. Det gjelder både mobbingen og hvordan hun har taklet dette i etterkant. Hvis hun blant annet taklet dette riktig i fra det øyeblikket det kom ut så hadde hun klart å reddet jobben sin.

Når det gjelder å være personalleder er hun dum som et brød.

At Valla har en væremåte som blir oppfattet som mobbing av andre tviler jeg ikke et sekund på.

Gjest Det er jo det hun har gjort hele tiden
Skrevet

Selvsagt er det hvordan Valla har taklet saken. Det gjelder både mobbingen og hvordan hun har taklet dette i etterkant. Hvis hun blant annet taklet dette riktig i fra det øyeblikket det kom ut så hadde hun klart å reddet jobben sin.

Når det gjelder å være personalleder er hun dum som et brød.

At Valla har en væremåte som blir oppfattet som mobbing av andre tviler jeg ikke et sekund på.

De feilene hun gjorde i starten er totalt uinteresant for meg nå.

Hun ønsker ikke jobben sin tilbake. Hun vil at sannheten om denne mobbesaken skal komme frem.Det er på tide at den gjør det nå. Egentlig har den kommet frem for lenge siden, men noen vil alltid lukke øyne og ører så lenge viljen er sterk nok.

For det er det denne saken har dreid seg om i hele vinter om du ikke har skjønt det.

"Mobbet pga. graviditet" sto det i VG. Det er lett å si at hun skulle ha reagert slik og sånn. Det er totalt uinteresant nå, når vi diskuterer hvem som er drittkjerringa av disse to.

Jeg fatter ikke at det fremdeles går an å være så totalt blind her altså. Spesielt nå når du har kunnet lese at ALLE mente at Yssen ikke kunne fortsette og at Valla ga henne muligheter til å komme seg ut på en skikkelig måte.

Valla har opptredd på en skikkelig og redelig måte, men har desverre hatt med en skikkelig vanskelig person å gjøre.

Les hva som har stått i avisene om saken den siste tiden. Hele avdelingen har lidd under Yssens ledelse. En sluttet pga. Yssen.

Skrevet

Hun ønsker ikke jobben sin tilbake. Hun vil at sannheten om denne mobbesaken skal komme frem.Det er på tide at den gjør det nå. Egentlig har den kommet frem for lenge siden, men noen vil alltid lukke øyne og ører så lenge viljen er sterk nok.

For det er det denne saken har dreid seg om i hele vinter om du ikke har skjønt det.

"Mobbet pga. graviditet" sto det i VG. Det er lett å si at hun skulle ha reagert slik og sånn. Det er totalt uinteresant nå, når vi diskuterer hvem som er drittkjerringa av disse to.

Jeg fatter ikke at det fremdeles går an å være så totalt blind her altså. Spesielt nå når du har kunnet lese at ALLE mente at Yssen ikke kunne fortsette og at Valla ga henne muligheter til å komme seg ut på en skikkelig måte.

Valla har opptredd på en skikkelig og redelig måte, men har desverre hatt med en skikkelig vanskelig person å gjøre.

Les hva som har stått i avisene om saken den siste tiden. Hele avdelingen har lidd under Yssens ledelse. En sluttet pga. Yssen.

Når du ikke skjønner hvordan en personalleder skal opptre, så nytter det ikke å forsøke å diskutere med deg.

Som sagt, Valla har vel gjort alle de feil det er mulig å gjøre som personalleder. Det fikk hun selvsagt svi for. Det hjelper ikke hva Yssen har gjort dessverre.

Nytter ikke for Valla å komme på banen igjen nå, nå er det best at hun legger saken død.

Skrevet

Når du ikke skjønner hvordan en personalleder skal opptre, så nytter det ikke å forsøke å diskutere med deg.

Som sagt, Valla har vel gjort alle de feil det er mulig å gjøre som personalleder. Det fikk hun selvsagt svi for. Det hjelper ikke hva Yssen har gjort dessverre.

Nytter ikke for Valla å komme på banen igjen nå, nå er det best at hun legger saken død.

"Når du ikke skjønner hvordan en personalleder skal opptre, så nytter det ikke å forsøke å diskutere med deg"

Jada, jeg mener å huske at du skrev at du har personalansvar, men det blir litt komisk for meg når du mener å vite så mye bedre enn henne.

Jeg tror ikke du skal sammenligne ditt personalansvar med hennes perdsonalansvar og det hun har blitt utsatt for.

For det første har du ikke filla peiling på hvordan du ville ha reagert i sammen situasjon som henne som Lo-leder og om du var sterkt politisk engasjert hvor nettopp mobbing på arbeidsplasser og gravide kvinners rettigheter var noe av de viktigste sakene for deg.

Det virker ikke som evner en gang å sette deg inn i problematikken.

Dessuten er det annen ting sier meg at din stilling og hennes stilling kanskje er litt forskjellige. Jeg tror ikke Valla ville tatt seg tid til å dole midt i arbeidtiden.

tzatziki1365380058
Skrevet

Enig!!

tzatziki1365380058
Skrevet

"Når du ikke skjønner hvordan en personalleder skal opptre, så nytter det ikke å forsøke å diskutere med deg"

Jada, jeg mener å huske at du skrev at du har personalansvar, men det blir litt komisk for meg når du mener å vite så mye bedre enn henne.

Jeg tror ikke du skal sammenligne ditt personalansvar med hennes perdsonalansvar og det hun har blitt utsatt for.

For det første har du ikke filla peiling på hvordan du ville ha reagert i sammen situasjon som henne som Lo-leder og om du var sterkt politisk engasjert hvor nettopp mobbing på arbeidsplasser og gravide kvinners rettigheter var noe av de viktigste sakene for deg.

Det virker ikke som evner en gang å sette deg inn i problematikken.

Dessuten er det annen ting sier meg at din stilling og hennes stilling kanskje er litt forskjellige. Jeg tror ikke Valla ville tatt seg tid til å dole midt i arbeidtiden.

Alle ledere jeg kjenner som har personalansvar, sier at den håndteringen dama har prestert, er laaaaaangt under pari, og vel så det. Man går bare ikke ut med informasjon fra personalsamtaler - samme hva!

Det kan godt hende at Yssen ikke passet i stillingen og ikke gjorde god nok jobb. Men det skal litt til å sparke folk pga udyktighet, det gjelder for LO så vel som alle andre steder. Dessuten - Valla visste hva Yssen sto for. Hvordan det gikk an å gjøre en så stor feilvurdering av Yssens evner, når de hadde jobbet så tett sammen tidligere, det er mildt sagt underlig i ugtgangspunktet! Dessuten kom Yssen inn i en organisasjon hvor ingen - bortsett fra Valla selv - ville ha henne. Hvor lett er det å gjøre en god jobb da?

Og - uansett hvor dårlig jobb Yssen eventuelt gjorde, så skulle hun blitt behandlet skikkelig, og feks ikke bli skreket til pga feil flybilletter.... Yssen er sikkert ikke enkel, og hun har sikkert spilt kortene sine så taktsik hun bare kunne. Men hvordan du så fullstendig kan frikjenne Valla for alt mulig - det går over min forstand!

Skrevet

Alle ledere jeg kjenner som har personalansvar, sier at den håndteringen dama har prestert, er laaaaaangt under pari, og vel så det. Man går bare ikke ut med informasjon fra personalsamtaler - samme hva!

Det kan godt hende at Yssen ikke passet i stillingen og ikke gjorde god nok jobb. Men det skal litt til å sparke folk pga udyktighet, det gjelder for LO så vel som alle andre steder. Dessuten - Valla visste hva Yssen sto for. Hvordan det gikk an å gjøre en så stor feilvurdering av Yssens evner, når de hadde jobbet så tett sammen tidligere, det er mildt sagt underlig i ugtgangspunktet! Dessuten kom Yssen inn i en organisasjon hvor ingen - bortsett fra Valla selv - ville ha henne. Hvor lett er det å gjøre en god jobb da?

Og - uansett hvor dårlig jobb Yssen eventuelt gjorde, så skulle hun blitt behandlet skikkelig, og feks ikke bli skreket til pga feil flybilletter.... Yssen er sikkert ikke enkel, og hun har sikkert spilt kortene sine så taktsik hun bare kunne. Men hvordan du så fullstendig kan frikjenne Valla for alt mulig - det går over min forstand!

"Alle ledere jeg kjenner som har personalansvar, sier at den håndteringen dama har prestert, er laaaaaangt under pari, og vel så det".

Ingen ledere du kjenner har vært i nærheten av å opplve det Valla har opplevd.

"Det kan godt hende at Yssen ikke passet i stillingen og ikke gjorde god nok jobb. Men det skal litt til å sparke folk pga udyktighet"

Det skal det og det gjør ikke LO selvsagt. Derfor ble det forsøkt å finne andre flotte jobber til henne. Hun hadde alle muligheter til å komme seg ut av dette på en skikkelig måte

" Valla visste hva Yssen sto for"

Valla gjorde Yssen grundig oppmerksom på hva jobben gikk ut på har det nå kommet frem. Hun visste at det var motstand mot å ansette henne. Derfor var det viktig for Valla at Yssen lykkes i jobben og derfor var det viktig for henne at Yssen visste hva jobben gikk ut på.

"Hvordan det gikk an å gjøre en så stor feilvurdering av Yssens evner, når de hadde jobbet så tett sammen tidligere, det er mildt sagt underlig i ugtgangspunktet!"

Feilvurderinger kan alle ta.Yssen hadde lagt frem en søknad som tydet på at hun hadde god oversikt over hva stillingen gikk ut på, men det hadde hun altså ikke viste det seg.

Alt dette har kommet frem nå.

"Og - uansett hvor dårlig jobb Yssen eventuelt gjorde, så skulle hun blitt behandlet skikkelig, og feks ikke bli skreket til pga feil flybilletter..".

Nei, det har jo blitt tilbakevist av ALLE som var på samme turen og som var i næheten av dem på flyplassen.

Skrevet

Jeg fatter ikke at du kan være så sikker på at Yssen ikke har vært mobbet. er du en insider?

Det eneste vi kan være sikre på er at måten Valla har taklet denne saken på er vanvittig fra dag en.

Det hun skulle gjort er å legge seg flat og inviteret Yssen inn til møte og tatt det videre derfra.

Det er ikke mulig å renvaske seg i media på denne måten.

At fler andre som har jobbet tett på Valla har liknene erfaringer sier vel at dette ikke kan være helt tomme beskyldninger heller...

Skrevet

HVEM HAR BEKREFTET?

Alle statsekretærene som gikk da Valla ble utenriksminister. Berit Reiss Andersen har personlig konkretisert hvordan Valla lyver og trikser med henne. Dessuten kommet med trusler ovenfor henne.

Skrevet

Jeg fatter ikke at du kan være så sikker på at Yssen ikke har vært mobbet. er du en insider?

Det eneste vi kan være sikre på er at måten Valla har taklet denne saken på er vanvittig fra dag en.

Det hun skulle gjort er å legge seg flat og inviteret Yssen inn til møte og tatt det videre derfra.

Det er ikke mulig å renvaske seg i media på denne måten.

At fler andre som har jobbet tett på Valla har liknene erfaringer sier vel at dette ikke kan være helt tomme beskyldninger heller...

"Jeg fatter ikke at du kan være så sikker på at Yssen ikke har vært mobbet. er du en insider?"

Jeg er skråsikker ja. Les bare hva Harald Stabel skriver. Valla har ikke hatt noen rettsikkerhet. Det som har kommet frem nå, er langt verre enn han trodde på forhånd.

Dessuten har det også kommet frem at Fougnerutvalget ikke har tatt med i rapporten de som har kritisert Yssen for dårlig lederstil og vært positive til Valla.

Hørte du hva en uttalte på dagsrevyen i går? Han måtte slutte i Lo pga Yssen`s dårlige lederstil.Hun var vanskelig å jobbe under. Han orket ikke mer.

"Det eneste vi kan være sikre på er at måten Valla har taklet denne saken på er vanvittig fra dag en"

Jeg vet ikke om du har lest rapporten, men i rapporten gir Fougnerutvlget Valla delvis støtte på at hun gikk ut i media. Nettopp fordi situasjonen var så spesiell som den var.

"Det hun skulle gjort er å legge seg flat og inviteret Yssen inn til møte og tatt det videre derfra"

Akkurat dette ble forsøkt mange ganger. Yssen ønsket ikke et slikt møte.

"Det er ikke mulig å renvaske seg i media på denne måten"

Joda, hvis søren er det det. Ihvertfall for noen av oss som ikke er hjernevasket.

"At fler andre som har jobbet tett på Valla har liknene erfaringer sier vel at dette ikke kan være helt tomme beskyldninger heller."

Ingen som har jobbet tett på Valla i Lo har lignenede erfaringer. Av de 31 som har uttalt seg er det 3 som har sagt noe negativt de opplevde i 2001. Deretter har forholdet utviklet seg positivt for disse 3 også. Dermed var de aller fleste positive.

Dette har jo kommet frem nå, men det ville ikke avisene skrive om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...