Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei doktor online.

For første gang i mitt 30 årige liv besvimte jeg!

Dette skjedde på et utested, like etter midnatt. Jeg merket at jeg ble svimmel, og tenkte jeg kanskje burde få meg litt luft, eller komme meg inn på toalettene. På veien dit merket jeg at bena mine "ikke virket" og at det gikk helt "trill rundt" for meg, og jeg besvimte. Jeg ble heldigvis fanget opp av en bekjendt, og var kun "borte" i noen få sekunder. Jeg kom meg så inn på toalettene, våt av svette. Satt meg med hode mellom bena - og følte meg helt fin resten av kvelden. Jeg legger til at jeg ikke hadde nytt alkohol eller andre stimuli den kvelden.

Hva kan ha vært årsaken?. Bør jeg sjekke blodprosent/blodtrykk eller er dette sånt som kan skje...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27474-besviming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Sun

Ofte finner vi ikke noen sikker årsak til slike besvimelser eller "illebefinnende".Dog kan det være en kombinasjon av et varmt, røykfylt lokale ogkanskje noe lite væskeinntak som har utløst dette. Hvis du skulle få mer plager av liknende karakter bør du oppsøke legen din for kontroll av blodtrykk og de viktigste blodparametre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27474-besviming/#findComment-112021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...