Gå til innhold

hvorfor måtte jeg ikke logge inn?


Gjest sjokkert over mangel på sikkerhet

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert over mangel på sikkerhet

Hei!

Når jeg nå gikk inn på doktoronline.no og skulle sjekke mine svar på min side, kom jeg rett inn på oversikten over svar til mine innlegg, UTEN å måtte skrive inn brukernamn og passord. Jeg ble meget overasket over mangelen på sikkerhet her! Er det meningen at man skal logge ut på en eller annen måte når man avslutter doktoronline? (var inne på sidene i går kveld). Det har jeg i så fall ikke fått med meg. Men dette er uansett uakseptabelt!

PS: Jeg har ikke krysset av for å lagre brukernamnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Webmaster, Teknisk støtte

dette var underlig, jeg har nå testet dette og klarer ikke å "replikere" feilen (måtte logge meg inn).

Hadde du skrudd av maskinen i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert over mangel på sikkerhet

dette var underlig, jeg har nå testet dette og klarer ikke å "replikere" feilen (måtte logge meg inn).

Hadde du skrudd av maskinen i går?

Nei, jeg skrudde ikke av pc'en. Men er det virkelig slik at man må slå den av for at man skal bli automatisk utlogget? Man burde jo bli det når man forlot sidene! For optimal sikkerthet burde man også bli utlogget dersom man var passiv i mer en f.eks 5 minutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Nei, jeg skrudde ikke av pc'en. Men er det virkelig slik at man må slå den av for at man skal bli automatisk utlogget? Man burde jo bli det når man forlot sidene! For optimal sikkerthet burde man også bli utlogget dersom man var passiv i mer en f.eks 5 minutt...

Lukket du nettleseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du sikkert ikke hadde hverken logget ut eller gått ut av browseren, på linken i det røde feltet som heter *Min side* kan du logge ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert over mangelen på sikkerhet

Lukket du nettleseren?

Ja, jeg lukket nettleseren.

Har prøvd flere ganger nå, og flere ganger har jeg sluppet å logge inn selv om jeg både har logget ut fra "min side" og lukket nettleseren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg lukket nettleseren.

Har prøvd flere ganger nå, og flere ganger har jeg sluppet å logge inn selv om jeg både har logget ut fra "min side" og lukket nettleseren.....

Jeg bruker DOL fra flere datamaskiner og har aldri opplevd noe lignende.

Hvis jeg så mye som skifter vindu (som jeg leser DOL fra) på nettleseren, så må jeg logge meg inn på nytt.

Hvilket operativ system kjører du, og hvilken nettleser (og versjon)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lukket nettleseren.

Har prøvd flere ganger nå, og flere ganger har jeg sluppet å logge inn selv om jeg både har logget ut fra "min side" og lukket nettleseren.....

Jeg har det motsatte problemet, jeg kan f.eks gå til en annen side for å kopiere en link og når jeg kommer tilbake er jeg ikke innlogget igjen, prøver jeg å logge meg inn får jeg beskjed om at *login failed*.....da må jeg lukke nettleseren og åpne en ny for å logge inn på nytt! Webmaster svarte meg at er ett problem med IE 5 og oppover og at de skal prøve å rette på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cyber

Jeg har det motsatte problemet, jeg kan f.eks gå til en annen side for å kopiere en link og når jeg kommer tilbake er jeg ikke innlogget igjen, prøver jeg å logge meg inn får jeg beskjed om at *login failed*.....da må jeg lukke nettleseren og åpne en ny for å logge inn på nytt! Webmaster svarte meg at er ett problem med IE 5 og oppover og at de skal prøve å rette på det! :-)

Mulig jeg misforstår "problemet", men ta bare å klikk på en av linkene til høyre vel, så har du et nytt vindu du kan bruke, uten å måtte forlate DOL. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår "problemet", men ta bare å klikk på en av linkene til høyre vel, så har du et nytt vindu du kan bruke, uten å måtte forlate DOL. : )

Eller

Ctrl + N

Nytt vindu da også...;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cyber

Eller

Ctrl + N

Nytt vindu da også...;-))

Du har nok tatt "Tastatur for viderekommne", du! : )

Har du noen andre lure 'og, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest webmaster

Ja, jeg lukket nettleseren.

Har prøvd flere ganger nå, og flere ganger har jeg sluppet å logge inn selv om jeg både har logget ut fra "min side" og lukket nettleseren.....

Kan det være at "Svar til deg" ligger i cache lokalt på din maskin?

Hvilken nettleser har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert over mangel på sikkerhet

Jeg bruker DOL fra flere datamaskiner og har aldri opplevd noe lignende.

Hvis jeg så mye som skifter vindu (som jeg leser DOL fra) på nettleseren, så må jeg logge meg inn på nytt.

Hvilket operativ system kjører du, og hvilken nettleser (og versjon)?

Jeg bruker windows 98 og Internet Explorer. (vet ikke hvilken versjon det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert over mangel på sikkerhet

Kan det være at "Svar til deg" ligger i cache lokalt på din maskin?

Hvilken nettleser har du?

Internet Explorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker windows 98 og Internet Explorer. (vet ikke hvilken versjon det er)

Klikk oppe der det står Help, øvert på siden/skjermen...så går du til _About Internet Explorer_.

Der skal stå det hvilken versjon du har.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...