Gå til innhold

Tiggere i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg synes det har blitt veldig mye tiggere i Trondheim.Men trenger man egentlig å tigge her i Norge?.Jeg trodde at dem som kom til Norge fikk hjelp til å skaffe en bolig og at dem fikk hjelp på sosial til mat og sånt.Er jeg helt på jordet når jeg tror det?

Skrevet

Når man får 4000 utbetalt i sosialstønad, og trenger 40000 til dop, så er nok tigging tvingende nødvendig for noen.

Gjest kate-74-
Skrevet

Når man får 4000 utbetalt i sosialstønad, og trenger 40000 til dop, så er nok tigging tvingende nødvendig for noen.

Jeg tror ikke de tiggerene som jeg har sett her i Trondheim går på dop for det er mest familier som tigger sammens,både mor,far og barn.Men jeg kan jo ikke si det for sikkert

Skrevet

Det er mange tiggere nå ja. De kommer vel ikke for å bli, men er her i perioder kun for å tigge.

Skrevet

Markedet er vel mettet her nede i Oslo så de sprer seg utover.

mariaflyfly
Skrevet

Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum.

I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter.

Skrevet

Jeg tror ikke de tiggerene som jeg har sett her i Trondheim går på dop for det er mest familier som tigger sammens,både mor,far og barn.Men jeg kan jo ikke si det for sikkert

Er det innvandrerfamilier da?

Gjest Trøndra
Skrevet

Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum.

I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter.

Jeg traff 3 tiggere i byen på lørdag og det var på strekingen torget-dronningensgt.De står på nesten hvert gatehjørne i gågaten.

Gjest kate-74-
Skrevet

Er det innvandrerfamilier da?

Ja det er det.

Skrevet

Da er du blind! Det kryr av tiggere i Trondheim jo - overalt i sentrum i alle fall. Fra toget og bort til toppen av nordre står det alltid en håndfull og det er ikke lange gatebiten. Utenfor Bunnpris i Munkegata er også et yndet sted, likeså i Thomas Angellsgt, den andre gågata.

Skrevet

Tuller du nå? :)

mariaflyfly
Skrevet

Da er du blind! Det kryr av tiggere i Trondheim jo - overalt i sentrum i alle fall. Fra toget og bort til toppen av nordre står det alltid en håndfull og det er ikke lange gatebiten. Utenfor Bunnpris i Munkegata er også et yndet sted, likeså i Thomas Angellsgt, den andre gågata.

De gangene jeg har sett det har det vært øverst i Nordregate, men det er som sagt få ganger jeg har sett det. Har påpekt det til kjæresten et par ganger at det er så utrolig lite med tiggere i gatebildet i forhold til i Oslo.

mariaflyfly
Skrevet

Tuller du nå? :)

Nope. Har som sagt sett det 4-5 ganger, tror jeg. Øverst i Nordregate.

Skrevet

Nope. Har som sagt sett det 4-5 ganger, tror jeg. Øverst i Nordregate.

Da er du heldig :) Kan ikke gå til bussen engang uten å bli dyttet i siden av en pappkopp, "pleeeeeeeezz pleez".

Frister dog ikke like mye å gi penger når de står å røyker..

Skrevet

Jeg jobber i sentrum, og vandrer jeg meg en tur ut teller jeg kjapt 4 stk. innenfor kort radius. De ser jeg hver dag.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg jobber i sentrum, og vandrer jeg meg en tur ut teller jeg kjapt 4 stk. innenfor kort radius. De ser jeg hver dag.

Jøss, har det økt på i det siste? Jeg skal ikke si imot mer, asså, siden alle trondheimsboerne her mener det motsatte. ;) Men jeg har vært der flere ganger pr mnd det siste året, og har stussa flere ganger over hvor lite tiggere det er i gatene sammenligna med i Oslo. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...