Gjest kate-74- Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg synes det har blitt veldig mye tiggere i Trondheim.Men trenger man egentlig å tigge her i Norge?.Jeg trodde at dem som kom til Norge fikk hjelp til å skaffe en bolig og at dem fikk hjelp på sosial til mat og sånt.Er jeg helt på jordet når jeg tror det? 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Når man får 4000 utbetalt i sosialstønad, og trenger 40000 til dop, så er nok tigging tvingende nødvendig for noen. 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Når man får 4000 utbetalt i sosialstønad, og trenger 40000 til dop, så er nok tigging tvingende nødvendig for noen. Jeg tror ikke de tiggerene som jeg har sett her i Trondheim går på dop for det er mest familier som tigger sammens,både mor,far og barn.Men jeg kan jo ikke si det for sikkert 0 Siter
Nikki Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er mange tiggere nå ja. De kommer vel ikke for å bli, men er her i perioder kun for å tigge. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Markedet er vel mettet her nede i Oslo så de sprer seg utover. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum. I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter. 0 Siter
ekte nick Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg tror ikke de tiggerene som jeg har sett her i Trondheim går på dop for det er mest familier som tigger sammens,både mor,far og barn.Men jeg kan jo ikke si det for sikkert Er det innvandrerfamilier da? 0 Siter
Gjest Trøndra Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum. I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter. Jeg traff 3 tiggere i byen på lørdag og det var på strekingen torget-dronningensgt.De står på nesten hvert gatehjørne i gågaten. 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Er det innvandrerfamilier da? Ja det er det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum. I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter. Da er du blind! Det kryr av tiggere i Trondheim jo - overalt i sentrum i alle fall. Fra toget og bort til toppen av nordre står det alltid en håndfull og det er ikke lange gatebiten. Utenfor Bunnpris i Munkegata er også et yndet sted, likeså i Thomas Angellsgt, den andre gågata. 0 Siter
MsMonroe Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum. I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter. Tuller du nå? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Da er du blind! Det kryr av tiggere i Trondheim jo - overalt i sentrum i alle fall. Fra toget og bort til toppen av nordre står det alltid en håndfull og det er ikke lange gatebiten. Utenfor Bunnpris i Munkegata er også et yndet sted, likeså i Thomas Angellsgt, den andre gågata. De gangene jeg har sett det har det vært øverst i Nordregate, men det er som sagt få ganger jeg har sett det. Har påpekt det til kjæresten et par ganger at det er så utrolig lite med tiggere i gatebildet i forhold til i Oslo. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Tuller du nå? Nope. Har som sagt sett det 4-5 ganger, tror jeg. Øverst i Nordregate. 0 Siter
MsMonroe Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Nope. Har som sagt sett det 4-5 ganger, tror jeg. Øverst i Nordregate. Da er du heldig Kan ikke gå til bussen engang uten å bli dyttet i siden av en pappkopp, "pleeeeeeeezz pleez". Frister dog ikke like mye å gi penger når de står å røyker.. 0 Siter
Nikki Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke mange tiggere i Trondheim! Jeg har vært der MYE det siste året, og kan telle på en hånd de gangene jeg har truffet en tigger i sentrum. I Oslo går jeg forbi 3 stk på vei fra t-banen til jobb HVER DAG, og det er snakk om snaue 50 meter. Jeg jobber i sentrum, og vandrer jeg meg en tur ut teller jeg kjapt 4 stk. innenfor kort radius. De ser jeg hver dag. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg jobber i sentrum, og vandrer jeg meg en tur ut teller jeg kjapt 4 stk. innenfor kort radius. De ser jeg hver dag. Jøss, har det økt på i det siste? Jeg skal ikke si imot mer, asså, siden alle trondheimsboerne her mener det motsatte. Men jeg har vært der flere ganger pr mnd det siste året, og har stussa flere ganger over hvor lite tiggere det er i gatene sammenligna med i Oslo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.