Gå til innhold

God og rimelig grillmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle øverraske familien med en deilig grillmiddag ute i bakgården når mannen kommer fra jobb i dag, men har ett problem... får ikke lønn før 4. mai, så er litt blakk.. :) Har ca. 350 å handle for. Tenkte å lage rosmarinpotetet, den er grei - for har alt til det. Sommerkoteletter har jeg ikkelyst på, for det har vi spist mye av det siste. Skal også lage fruktfat med oppskjært frukt, for poden er så glad i det, men det blir mer før og etter maten.

Hva ville du laget i stand til en familie på tre, der barnet snart er to år, og bør ha noe barnevennlig? Går det an å grille kjøttboller? Hvis jeg skal det, må de i marinade først? HVa med rå skampi? Faller det nedi rista eller går det fint? Er ingen grillekspert, men vil gjerne lage et litt spennende grillkoltbord - om jeg kan kalle det det.. :)

Skrevet

Kylling.

De fleste butikker som selger grillkylling, selger også ugrillede kyllinger til samme pris. Ta den med hjem, tørk av grillkrydderet og mariner i sitronsaft, olivenolje og hvitløk, og kanskje litt urter (rosmarin eller salvie).

Gjest noe vanlig
Skrevet

3 pk gilde pølser er på tilbud på rimi. ta pølsebiter og biter av annet du har på spyd.

Gjest pærebrus875
Skrevet

scampi burde vel gå greit, er iblant det på grillspyd pappa har kjøpt mener jeg åhuske.. så lenge du stikker feiteste stykke på spydets å henger de. Bare husk de skal så vidt endre farge ellers blir de ikke gode :).

barnevennlig kan vel det meste være, så lenge barnet er med å lager maten, gjerne setter på spyd osv, da spiser det vel det mest som blir satt på.

Gjest alt er godt å grillen
Skrevet

Skjær det dere liker (kjøtt, pølser, kylling, paprika, sopp, andre grønnsaker) i store biter og stikk det på spyd (trespyd/pinner bør ligge i vann først for å ikke brenne opp). Halve løk og halve tomater legger du rett på grillen. Fisk kan du legge i foliepakker med grønnsaker, (vin) og krydder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...