Gjest hva gjør dere? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har mest lyst til at vi står og ser på. Barnet selv har lyst til å se på når søsken går med skolen, og det er langt å gå (barnet er også for stor for vogn). 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Da ser dere på storesøskene, ingen lov om at du må gå i tog, men barnehagen har sikkert stort ønske om det. 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Glemte å si at, her hos oss går barnehagen i tog og feirer 17 mai med foreldre/søsken og kaker et par dager før selve dagen. 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jeg synes man skal gjøre som barnet vil denne dagen, det er jo barnas dag. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Giddesløse foreldre? Hva om alle hadde sagt og ment somdu gjør nå, da hadde det ikke blitt noe å sett! Legg ned 17 mai og ta vanlig arbeidsdag, det er det mange dolmammaer som ønsker seg, sikkert de som ikke gidder å løfte fingrene for å jobbe. Neida den var litt frekk, men man er fristet til å tro litt av hvert noen ganger 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Vi har gått i tog fra barna var 2,5 år gamle. De satt i vogn til de ble 3,5 - etter det gikk de. Og toget bruker ca 45-60 minutter på turen. Det har gått helt greit. Etter at eldste begynte på skolen har vi foreldre delt oss så en har gått med skolebarnet (gikk i 1. klasse da) og en med barnehagebarnet. I år blir det å gå sammen med "skolestarteren" sammen med skolen, og så får hun som går i 2. klasse bestemme selv om hun vil ha foreldre med. Neste år går minsten i barnehage, og vi kommer vel til å dele oss igjen. For meg er det ikke noe alternativ å ikke gå i tog. Det hører med til 17. mai så lenge man har barn som går i skole/barnehage som er med i barnetoget. 0 Siter
Gjest hva gjør dere? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Giddesløse foreldre? Hva om alle hadde sagt og ment somdu gjør nå, da hadde det ikke blitt noe å sett! Legg ned 17 mai og ta vanlig arbeidsdag, det er det mange dolmammaer som ønsker seg, sikkert de som ikke gidder å løfte fingrene for å jobbe. Neida den var litt frekk, men man er fristet til å tro litt av hvert noen ganger Nå synes jeg du var frekk! Jeg hadde ikke tenkt å gå i detaljer her, men en grunn til at jeg ikke ønsker å gå i tog er at jeg så ofte må på do-og det er ikke så lett når man går i tog. I fjor måtte jeg forlate toget for å finne et toalett, og så måtte jeg finne rett plass igjen noe som tok tid. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Frekk kanskje ja, men det trengs av og til sånne ord for å få vekket folk og dette var vel heller ingen debatt der man bare kunne være enig? De fleste kan delta og jeg skjønner selvfølgelig at noen absolutt ikke kan, men da hadde de ikke lagt inn innlegget på denne måten som ble gjort her. for å kutte ut å gå i toget pga barn som har sluttet å bruke vogna er noe stort tull.. Det var det du argumenterte med å da bør du nok forvente deg sånne svar. Det finnes medisin mot dine plager hvis du ikke vet det. Detrusitol heter en type. 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Her går barnehagen i tog 16.mai og så går skolebarna 17.mai. Trodde det var slik alle steder jeg men så er jeg også helt uvitende om hvordan man feirer 17.mai utenfor oslogryta. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Da synes jeg dere skal gjøre som barnet vil. Vi går i tog med barnehagen på 17. mai. Det har vi gjort siden gutten vår var 3 år. Vi har aldri brukt vogn i barnetoget. Toget tar vel 45-50 minutter kan jeg tenke meg. Men har ikke vært noe problem. I år er det siste året vi går i toget med barnehagen, begynner på skolen til høsten. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Her går barnehagen i tog 16.mai og så går skolebarna 17.mai. Trodde det var slik alle steder jeg men så er jeg også helt uvitende om hvordan man feirer 17.mai utenfor oslogryta. Her går barnehagen i toget 17. mai. Til stor glede for minstemann. Siste året i barnehagen i år da, neste år går han med skolen, så da får ikke jeg og pappaen og gå i tog, da må vi stå og se på. 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Her går barnehagen i tog 16.mai og så går skolebarna 17.mai. Trodde det var slik alle steder jeg men så er jeg også helt uvitende om hvordan man feirer 17.mai utenfor oslogryta. Her er det også sånn, og jeg bor i en bitteliten by. 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Hos oss så er toget så langt at det hadde aldri spilt noen rolle om noen av barna ikke ville gå i toget. Barnehagene kommer helt til sist i skoletoget. 0 Siter
org Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Man _må_ ikke gå i tog. Og siden barnet ønsker å se på storesøsknene, kan dere vel det, da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.