Gjest gnien sambo? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Her er det vanlig at vi tar med drikke på fest, og den som har festen gir av og til noe om han har. Sist vi hadde fest forsynte noen av gjestene seg selv, og det syntes jeg var litt rart. Det sto noe framme på benken, men de burde vel spørre? Er det slik at når man er full så gjør man som man vil? (Det var mye de tok, bare så det er sagt.) 0 Siter
Gjest Peyta Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jeg syns ikke det er greit om det bare er en fest. Utenom viss det er spesielle anledninger, men t.o.m da føler jeg at enten gir du drikke til dem eller så må de spørre. Jeg blir forbanna om folk tar drikke ifra meg uten å spørre 0 Siter
ban1977 Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hva mener du med stod noe framme på benken? Jeg er enig i alt det andre du sa, sånn er det for meg også, men det spørs litt hvordan dere satt det frem. Hvis dere satt frem ting på en benk i nærheten så kan jeg kanskje forstå noen misforstod det som "forsyn dere selv..." Kommer som sagt an på diverse. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Står det drikke framme, så er det fritt fram. Hvis det står i kjøleskapet, så må hver enklet drikke av sine ting. Vil du ikke at andre skal drikke av dine varer, så sørg nå i det minste for at det ikke står framme... 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Står det drikke framme, så er det fritt fram. Hvis det står i kjøleskapet, så må hver enklet drikke av sine ting. Vil du ikke at andre skal drikke av dine varer, så sørg nå i det minste for at det ikke står framme... jeg mener det kun er fritt fram om man sier det er det, pga for deg ville du forsynt deg av andres drikke som sto fremme pga dette er du vant med, mens jeg ikke ville gjort det pga jeg er vant med at folk stort sett har sin flaske ved sin sitteplass, på bordet (slik at det står fremme) men det ikke er fritt fram. uansett bedre å spørre en gang for for mye av høflighet. kommer jo litt av på hvordan fest og hvem som er der, f eks jeg og bror min har spleiset på drikke sammen og blander da av samme flaske, og jeg har venninner som har villet smake litt på min rusbrus, og likt, og jeg har sagt ja til å bytte en av mine flasker mot en cider fra henne f eks.. men igjen, jeg og hun spør hverandre, vi tar ikke bare. og jeg og bror min deler det meste uansett, dette vet folk og reagerer ikke særlig på det. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 jeg mener det kun er fritt fram om man sier det er det, pga for deg ville du forsynt deg av andres drikke som sto fremme pga dette er du vant med, mens jeg ikke ville gjort det pga jeg er vant med at folk stort sett har sin flaske ved sin sitteplass, på bordet (slik at det står fremme) men det ikke er fritt fram. uansett bedre å spørre en gang for for mye av høflighet. kommer jo litt av på hvordan fest og hvem som er der, f eks jeg og bror min har spleiset på drikke sammen og blander da av samme flaske, og jeg har venninner som har villet smake litt på min rusbrus, og likt, og jeg har sagt ja til å bytte en av mine flasker mot en cider fra henne f eks.. men igjen, jeg og hun spør hverandre, vi tar ikke bare. og jeg og bror min deler det meste uansett, dette vet folk og reagerer ikke særlig på det. Nei, men jeg tenkte da heller ikke på det som sto framme på bordet der folk sitter da, ærlig talt. Men benken er jo et typisk sted hvor man setter fram felles drikke da, men jeg tror dette kanskje kan være litt forskjellig etter alder også... 0 Siter
Gjest gnien sambo? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Står det drikke framme, så er det fritt fram. Hvis det står i kjøleskapet, så må hver enklet drikke av sine ting. Vil du ikke at andre skal drikke av dine varer, så sørg nå i det minste for at det ikke står framme... Om jeg har en flaske bacardi og lar den stå på kjøkkenbenken, så betyr ikke det "forsyn deg". Mener jeg. Om jeg drikker den og andre blander seg sterke drinker, så plutselig har jeg ingenting igjen. Ja, flasken ble helt tom den. 0 Siter
Gjest gnien sambo? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Nei, men jeg tenkte da heller ikke på det som sto framme på bordet der folk sitter da, ærlig talt. Men benken er jo et typisk sted hvor man setter fram felles drikke da, men jeg tror dette kanskje kan være litt forskjellig etter alder også... Jeg har passert de tretti, men når folk har med seg drikke synes jeg de kan spørre før de tar. Jeg hadde laget mye mat også, så jeg bad de ta med drikke (men jeg hadde brus). Dersom jeg drikker noe gjemmer jeg det ikke bort fordi folk ikke skal ta det. Vel, det må jeg visst gjøre neste gang. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Nå er ikke jeg den som har for mange fester hjemme, men har jeg det byr jeg alltid de andre på det jeg selv drikker. 0 Siter
Gjest gnien sambo? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Nå er ikke jeg den som har for mange fester hjemme, men har jeg det byr jeg alltid de andre på det jeg selv drikker. Nå hadde vi mat og gjestene hadde fått beskjed om å ta med seg drikke. De fikk brus og annen drikke (champagne, whisky og likør), og det ble servert av samboeren. Det folk hadde med seg av øl og annet sto på kjøkkenet og de hentet selv, og de forsynte seg altså også at noe annet. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Nå hadde vi mat og gjestene hadde fått beskjed om å ta med seg drikke. De fikk brus og annen drikke (champagne, whisky og likør), og det ble servert av samboeren. Det folk hadde med seg av øl og annet sto på kjøkkenet og de hentet selv, og de forsynte seg altså også at noe annet. Kanskje de var begynt å bli fulle og mistet kontrollen over hvem som eide hva. Fulle folk kan jo noen ganger miste moralen. Jeg er enig med deg i at det er frekt å forsyne seg av andres drikke uten å spørre - om de visste hvem som eide det. Uansett må man regne med litt svinn på fester 0 Siter
Gjest Det må du regne med Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Ja du er gnien! Hvis flasken står framme og det er en fest hvor du forventer at folk blir fulle, må du regne med litt svinn. Ble festen ødelagt for deg fordi du fikk litt mindre å drikke? Da bør du kanskje se på dine drikkevaner. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har passert de tretti, men når folk har med seg drikke synes jeg de kan spørre før de tar. Jeg hadde laget mye mat også, så jeg bad de ta med drikke (men jeg hadde brus). Dersom jeg drikker noe gjemmer jeg det ikke bort fordi folk ikke skal ta det. Vel, det må jeg visst gjøre neste gang. Om det står mat og drikke fremme på samme benken kan jeg godt skjønne at noen tror at det bare er å forsyne seg. Sett drikken din inn i et skap neste gang om du vil unngå at andre forsyner seg. (Ingen gidder å løpe rundt å spørre alle på en fest om bacardien på kjøkkenet er deres.) 0 Siter
Gjest gnien sambo? Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Ja du er gnien! Hvis flasken står framme og det er en fest hvor du forventer at folk blir fulle, må du regne med litt svinn. Ble festen ødelagt for deg fordi du fikk litt mindre å drikke? Da bør du kanskje se på dine drikkevaner. Jeg drikker ikke så mye, så det var ikke det det handlet om. Gjestene fikk mye drikke (se et annet svar), og det var ikke slik at flasken sto midt på benken. Dersom jeg er hos noen på fest har jeg med drikke, og jeg spør ikke en gang om å få av vin og sprit. 0 Siter
Speak Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Så lenge standarden er at man har med drikke selv, så forsyner man seg ikke fra det vertskapet har. 0 Siter
Gjest Se på deg selv Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Nå hadde vi mat og gjestene hadde fått beskjed om å ta med seg drikke. De fikk brus og annen drikke (champagne, whisky og likør), og det ble servert av samboeren. Det folk hadde med seg av øl og annet sto på kjøkkenet og de hentet selv, og de forsynte seg altså også at noe annet. Det var nok ikke så lett å følge med på hva som var til alle, og hva som var bare ditt, i og med at dere faktisk delte ut mye forskjellig drikke, også alkoholholdig. Du får nok legge det du vil ha for deg selv ett annet sted enn det som er felles neste gang. Så slipper du å bli irritert, og andre slipper å ta feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.