Gå til innhold

Iste!

Anbefalte innlegg

Gjest frister nå!
Skrevet

Hvordan lager jeg det? (Ikke fra pulverpose.)

Skrevet

Du kan lage vanlig te i en smak du liker. Jeg synes grønn te med sitron eller bringebær er godt. Jeg pleier å ha oppi suketter (cirka 8 til en liter vann) og så avkjøler jeg teen, og har masse isbiter oppi når jeg serverer den.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg lagde meg en kopp vanlig te (altså kokte en pose), men fant ut at jeg ville prøve ha litt i et glass med isbiter i tillegg, smakte ganske godt.

Du må koke teen først, pga det får ut smaksstoffene i posen. Så er det bare å fylle vasken med iskald vann, sette mugga med te oppi der (kjøler det fort ned i gjen), gjerne ha glass i kjøleskapet/frysen en tid, slik at de er kalde også.

Jeg pleier ikke å ha sukker i teen til vanlig, suketter unngår jeg som pesten pga det er aspartam (som er helseskadelig og jeg reagerer veldig når jeg får det i meg), og teen er jo faktisk ment til å nytes uten noen tilsetning. Da er det også sunnest, det er tross alt bare vann med smak da.

Skal du ha til mange, kok mer vann å ha i flere poser, bare la det stå og trekke litt før du kjøler ned, det gir best smak vil jeg tro.

jubalong70
Skrevet

Min kjære vertsmor i USA laget nydelig iste.

Hun hadde en stor glassbeholder som hun fylte med kokt vann som ikke var helt kokende.

Så hadde hun i 3-4 teposer og satte beholderen ut i sola. Der sto den noen timer.

Så tok hun den inn, tok ut teposene og sukret litt. Så ble teen fylt på mindre flasker og satt i kjøleskapet. Etter noen timer der var den rett og slett bare helt nyyyyydelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...