Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ha på den mens man wok'er eller etterpå? Eller ingen stor forskjell?

Har pleid å ha den på etterpå, og det er godt men har en tendens til å bli litt småuggen i magen. Tenkte kanskje den skulle varmes opp litt.

Gjest pærebrus875
Skrevet

de fleste slike sauser på glass og pose skal tilsettes mens man woker ja, pga da blander det seg best ut og tilfører god smak og lukt til maten, slik den skal. Småuggen i magen tror jeg ikke du blir av å ikke varme det, er vel heller noe I sausen du blir småuggen av, men prøv å varm i woken du og se hva som skjer :).

Skrevet

de fleste slike sauser på glass og pose skal tilsettes mens man woker ja, pga da blander det seg best ut og tilfører god smak og lukt til maten, slik den skal. Småuggen i magen tror jeg ikke du blir av å ikke varme det, er vel heller noe I sausen du blir småuggen av, men prøv å varm i woken du og se hva som skjer :).

Jepp, det er jo ganske logisk egentlig he he, men blir litt forvirret av alle de sausene.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jepp, det er jo ganske logisk egentlig he he, men blir litt forvirret av alle de sausene.

ja står sikkert mye forskjellig.

Har selv gått hotell og næring, så kan jo lage litt mat, så jeg vet jo at jeg ikke ødelegger ting med å eksperimentere litt, og jeg som ei stund bodde hos min far (han jobber i nordsjøen, altså 2-3uker alene) og da betale mat selv med penger jeg fikk, og kjøpte ofte billig mat, og tilsatte krydder,smør osv for mer fyldig smak på det, med suksess. Krydder smaker også mye mer i mat om det blir tilsatt mens man varmer maten, men slik saus kan sikkert lett brennes også, så tilsett i slutten.

Vet derfor at slike sauser burde varmes og godgjøres i maten noen minutter for da trekker kjøtt og grønnsaker til seg smak, heller enn litt klatter saus her og der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...