Gå til innhold

##æøads#!!!!aæs"dsfaiu!!¤%&/¤%/

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

*Fres*

Kan noen her inne være så snill å lære meg å si NEI!!!

Det er jo så koselig å hjelpe folk, og jeg er litt "kunstnerisk" og hendig av meg.....men hvorfor i all verden skal jeg ikke kunne klare å si nei da, og la folk få ordne opp selv?

Siste på listen nå er å skrive komf. sang!!!

Kjenner dem ikke så godt så det er ikke så lett å sette inn for mye personlig om komf.barnet. Har riktignok bedt om stikkord da.

Jeg får det jo til når jeg først setter i gang, jeg synes det er morro også, men jeg har egentlig ikke tid eller energi til slikt nå for tiden.

Så en eller annen, kan dere dunke inn i den lille knollen min at folk faktisk klarer ting selv også, eller de klarer i allefall å finne bekjente som klarer, og at ordet NEI faktisk er et vanlig og mye brukt ord her i landet :(

*knurrer*

Skrevet

Repeat after me: NEI!

One more time: NEI!

And then you do it again: NEI!

...and again: NEI!.....and again:NEI!

Sånn nå har du sikkert lært det:-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Repeat after me: NEI!

One more time: NEI!

And then you do it again: NEI!

...and again: NEI!.....and again:NEI!

Sånn nå har du sikkert lært det:-)

*ler* Skulle ønske det var så fort gjort.....men siden jeg er blondt.....*sukk* så skal det sikkert litt mer til :/

Men når jeg nå først har deg på tråden.....jeg har fått beskjed om å finne melodi selv....*ugh*.....

Hvilken sang/melodi er såpass vanlig at de fleste kan den da?

Og litt fin og passe lang må den vel være og.....

*ser for seg hele hyttehelgen jobbende med de små grå som er igjen*

Skrevet

*ler* Skulle ønske det var så fort gjort.....men siden jeg er blondt.....*sukk* så skal det sikkert litt mer til :/

Men når jeg nå først har deg på tråden.....jeg har fått beskjed om å finne melodi selv....*ugh*.....

Vi har ei tulle med øyne blå....?

Hehe...nei, dette har jeg ikke peil på:-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen....

hare1365380455
Skrevet

Jeg ville ikke tatt en av de "vanlige", men prøvd å finne en annen som de fleste kan.

Skrevet

Det går bedre med litt øvelse! Jeg har begynt å si mer nei enn før, og det går lettere og lettere.

Jeg føler meg litt bitchy noen ganger, men det tåler jeg. Og folk respekterer et nei.

jubalong70
Skrevet

Still deg foran speilet og øv deg! Si NEI, NEI, NEI flere ganger.

Ja, du kommer til å føle deg rar, men det gjør ingenting.

Og så øver du deg på å si NEI til de du kjenner når det er ting du faktisk ikke vil.

"Nei, jeg vil ikke hente melken til deg - det klarer du fint selv."

"Nei, jeg kan ikke komme i morgen."

"Nei, jeg vil ikke være leder for klubben."

"Nei, jeg har ikke mulighet til å skrive den sangen."

Øv deg på å si det slik at det høres greit ut i egne ører. Da vil det etterhvert bli lettere å si det til andre også.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg bruker nesten alltid "Jeg er en gammel teddybjørn" (Prøysens vise om tivolibamsen). Det er ingen kul poplåt, men den har to store fordeler for sangskriveren: Lange linjer, slik at du får sagt litt før du må rime, og alle linjene er like lange, slik at du kan bytte om fritt etter hvert som verset tar form.

Bamsens fødselsdag ("I skogen skulle være fest...") er også brukbar, hvis du får brukt den "hipp hurra"-delen på en OK måte.

Gjest Pontiac
Skrevet

Still deg foran speilet og øv deg! Si NEI, NEI, NEI flere ganger.

Ja, du kommer til å føle deg rar, men det gjør ingenting.

Og så øver du deg på å si NEI til de du kjenner når det er ting du faktisk ikke vil.

"Nei, jeg vil ikke hente melken til deg - det klarer du fint selv."

"Nei, jeg kan ikke komme i morgen."

"Nei, jeg vil ikke være leder for klubben."

"Nei, jeg har ikke mulighet til å skrive den sangen."

Øv deg på å si det slik at det høres greit ut i egne ører. Da vil det etterhvert bli lettere å si det til andre også.

Lykke til :)

Jeg har blitt uhyre flink de senere år, tro du meg.

Men jeg har altså fremdeles vanskeligheter med å si nei til en del ting/mennesker.

Folk spør liksom så pent og så klarer jeg ikke si nei når jeg vet at det er en oppgave jeg vet jeg klarer.

Men jeg får trene meg på å si nei, det er helt sikkert.....jeg vil gjerne prestere superduperbra også så jeg tar ikke lett på noen oppgaver heller og det gjør det jo ikke akkurat lettere for å si det sånn :)

Takk skal du ha for ordene dine.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det går bedre med litt øvelse! Jeg har begynt å si mer nei enn før, og det går lettere og lettere.

Jeg føler meg litt bitchy noen ganger, men det tåler jeg. Og folk respekterer et nei.

Jeg har også blitt svært, svært mye flinkere de siste årene, men jeg sliter altså ennå.

Når folk spør så er det gjerne om slike "spesielle" ting som er litt viktige (som sangen til komf. ordne pc`n til et av barna osv) og da klarer jeg ikke si nei når jeg vet at jeg klarer oppgaven men at de som spør ikke gjør det.

Men jeg gjør jo folk glade iallefall, så får jeg trene som rakkern på å bli litt mere egoist etterhvert.

Takk til deg :)

jubalong70
Skrevet

Jeg har blitt uhyre flink de senere år, tro du meg.

Men jeg har altså fremdeles vanskeligheter med å si nei til en del ting/mennesker.

Folk spør liksom så pent og så klarer jeg ikke si nei når jeg vet at det er en oppgave jeg vet jeg klarer.

Men jeg får trene meg på å si nei, det er helt sikkert.....jeg vil gjerne prestere superduperbra også så jeg tar ikke lett på noen oppgaver heller og det gjør det jo ikke akkurat lettere for å si det sånn :)

Takk skal du ha for ordene dine.

Du er helt sikkert en redningsplanke for alle de som ikke klarer å skrive selv. Vil tro de er veldig takknemlige.

Du får ta det med deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...