Gjest ja det var det da Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Fikk en arbeidsavtale fra adecco forrige uke der det sto at oppdraget er for en måned med mulighet for forlengelse. Hva vil det si egentlig? Er det slik at vikarbyråer alltid skriver måned for måned for hver ny avtale de sender? 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Mannen min har pleid å få kontrakt for 2 eller 4 uker av gangen. 0 Siter
Gjest Neela Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Med mulighet for forlengelse mener de at hvis kunden trenger mer vikarhjelp etter en måned så kan det hende at du vil få jobbe mer der, men forløpig har de kun behov en måned. Jeg fikk et slikt oppdrag som var på tre dager, jeg endte opp med å bli der i ti. Gjennom Adecco har jeg fått oppdrag som har kun vart en dag eller noen timer, men jeg jobber jevnlig hos samme kunde siden de trenger stort sett vikarer hver eneste uke. Det meste jeg har hatt sammenhengende hittil har vært de ti dagene tror jeg, men så er jeg student så det er bare noe jeg gjør i tillegg. Det er sikkert annerledes med heltidsjobber. 0 Siter
April Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Dvs du har jobb en mnd, men muligens utvides perioden - uvisst hvor lenge. Vikarbyråer skriver avtaler ut fra hva oppdragsgiver ønsker/er ute etter. Noen trenger folk for bare noen dager, andre for et år, noen midt imellom. Så det kommer altså an på oppdraget. Det er vikarbyrået og ikke vikaren som har kontrakt med oppdragsgiver. Dersom oppdragsgiver ikke er fornøyd med jobben en vikar gjør, kan han forlage å få en ny vikar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.