Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Siden jeg ikke har vett nok i knotten til å si: "nei, desverre du, det har jeg beklageligvis ikke tid til nå" så sitter jeg jo her med oppgaven å lage en sang til en komfirmantfrøken. De har bedt meg finne en melodi også og da lurer jeg..... Hvilken melodi er det alle kan? Takker virkelig for alle tips her altså..... 0 Siter
Gjest liede Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 De "vanlige" melodiene er: -Da lykkeliten kom til verden, -Tordenskjold, -Vi har ei tulle..., -Bamses fødselsdag, -Gøy på landet. Jeg foreslår "Amandus dukkemann". Mer kreativ enn dette er dessverre heller ikke jeg akkurat nå. Som du sikkert vet finnes det masse hjelp på google+konfirmasjonssanger. Lykke til! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Lykkeliten. Du skal få en dag i mårrå. Ditt sinn monne flyve. (Den heter ikke det, men jeg husker ikke tittelen nå.) Davy Crocett. 0 Siter
laban Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har svart deg i den andre tråden. Når du skal velge melodi, tenk også på selskapets størrelse (antall rundt bordet) og om du evt. får noen til å akkompagnere. En vanskelig melodi kombinert med et lite antall "sangbare" gjester, kan ødelegge selv den beste festsang. Lykke til! 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har svart deg i den andre tråden. Når du skal velge melodi, tenk også på selskapets størrelse (antall rundt bordet) og om du evt. får noen til å akkompagnere. En vanskelig melodi kombinert med et lite antall "sangbare" gjester, kan ødelegge selv den beste festsang. Lykke til! ""En vanskelig melodi kombinert med et lite antall "sangbare" gjester, kan ødelegge selv den beste festsang."" Eller lage ekstra latterklang ;o) 0 Siter
Gjest Rinja Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 En ting som er viktig er at det ikke er for lange og mange vers i en sang. Her er et lite forslag til en liten sang fra søsken,foreldre eller fra alle gjestene...osv.. Til ....... På Konfimasjonsdagen 6 Mai 2007 HURRA FOR ".......... ", VÅR KONFIRMANT JA DEG VIL VI GRATULERE ! TENK AT I DAG, SÅ ER DET HELT SANT DU ER BLITT KONFIRME`ERT VI BUKKER, NIKKER, NEIER, SNUR OSS OMKRING DANSER FOR DEG MED HOPP OG SPRETT OG SPRING ØNSKER DEG AV HJERTET ALLE GODE TING OG SI OSS SÅ HVA VIL DU MERÈ GRATULERE !!! HØYT VÅRE FLAGG VI SYNGER, HURRA JA, NÅ VIL VI RIKTIG FESTE ! DAGEN ER DIN OG DAGEN ER ER BRA MEN DU ER DEN ALLER BESTE FØR VAR DU LITEN, NÅ ER DU STOR DU ER OGSÅ VERDENS BESTE STOREBROR VI ØNSKER DEG AV HJERTET ALLE GODE TING OG SI OSS SÅ HVA VIL DU MERE GRATULERE !!! HILSEN ALLE HER VED BORDET Gjøre om til jente - før var du liten, nå er du stor, men du er ennå, vår "........mor" vi ønsker deg av hjertet ....osv.. 0 Siter
Gjest trupp k Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor ikke ta et litt mer orginalt melodivalg som "La det swinge" med Bobbysocks? 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor ikke ta et litt mer orginalt melodivalg som "La det swinge" med Bobbysocks? Kan nok falle for noe originalt ja...og så ønsker jeg å fylle inn med de stikkordene som jeg har blitt servert: spesielle dager, kosedyr, hendelser etc. Altså gjøre det trippelduppel vanskelig for meg selv 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 En ting som er viktig er at det ikke er for lange og mange vers i en sang. Her er et lite forslag til en liten sang fra søsken,foreldre eller fra alle gjestene...osv.. Til ....... På Konfimasjonsdagen 6 Mai 2007 HURRA FOR ".......... ", VÅR KONFIRMANT JA DEG VIL VI GRATULERE ! TENK AT I DAG, SÅ ER DET HELT SANT DU ER BLITT KONFIRME`ERT VI BUKKER, NIKKER, NEIER, SNUR OSS OMKRING DANSER FOR DEG MED HOPP OG SPRETT OG SPRING ØNSKER DEG AV HJERTET ALLE GODE TING OG SI OSS SÅ HVA VIL DU MERÈ GRATULERE !!! HØYT VÅRE FLAGG VI SYNGER, HURRA JA, NÅ VIL VI RIKTIG FESTE ! DAGEN ER DIN OG DAGEN ER ER BRA MEN DU ER DEN ALLER BESTE FØR VAR DU LITEN, NÅ ER DU STOR DU ER OGSÅ VERDENS BESTE STOREBROR VI ØNSKER DEG AV HJERTET ALLE GODE TING OG SI OSS SÅ HVA VIL DU MERE GRATULERE !!! HILSEN ALLE HER VED BORDET Gjøre om til jente - før var du liten, nå er du stor, men du er ennå, vår "........mor" vi ønsker deg av hjertet ....osv.. Tusen takk for et kjempefint tips og forslag. Jeg får tygge litt og se hva det ender opp med 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har svart deg i den andre tråden. Når du skal velge melodi, tenk også på selskapets størrelse (antall rundt bordet) og om du evt. får noen til å akkompagnere. En vanskelig melodi kombinert med et lite antall "sangbare" gjester, kan ødelegge selv den beste festsang. Lykke til! Takker og bukker, du .....jeg skal ikke engang være der *ler* Det er en kompis av mannen min sin datter som skal til pers og de skal ha nære familie. Tror ikke de blir så veldig mange. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Lykkeliten. Du skal få en dag i mårrå. Ditt sinn monne flyve. (Den heter ikke det, men jeg husker ikke tittelen nå.) Davy Crocett. Den siste har jeg ikke hørt *hmmm* Takker og bukker dog 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 De "vanlige" melodiene er: -Da lykkeliten kom til verden, -Tordenskjold, -Vi har ei tulle..., -Bamses fødselsdag, -Gøy på landet. Jeg foreslår "Amandus dukkemann". Mer kreativ enn dette er dessverre heller ikke jeg akkurat nå. Som du sikkert vet finnes det masse hjelp på google+konfirmasjonssanger. Lykke til! Tordenskiold og Amadeus har jeg ikke hørt. Får nesten søke etter disse på nettet da så jeg får hørt dem... Takker og bukker 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Den siste har jeg ikke hørt *hmmm* Takker og bukker dog Davy, Davy Crocett, ingen er så god som han... 0 Siter
morsan Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Den siste har jeg ikke hørt *hmmm* Takker og bukker dog Her er Davy Crocket-sangen på engelsk. Ble utgitt med norsk tekst med Arne Bendiksen: http://www.youtube.com/watch?v=7mhWbU_6kFo&mode=related&search= 0 Siter
morsan Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Tordenskiold og Amadeus har jeg ikke hørt. Får nesten søke etter disse på nettet da så jeg får hørt dem... Takker og bukker Amandus? Har du ikke hørt den av Thorbjørn Egner? Jeg fant ikke noen melodi, men her er ihvertfall første vers! *S*: Amandus var en dokkemann Og lange fine busker hadde han Og alltid var han blid og glad Og alltid gikk han runt omkring og sa Ha ha ha nå må jeg le Det er så mye rart å se Ja hvor han gikk og hvor han sto Amandus bare lo og lo og lo - - Og slik lyder et av versene i Tordenskiold-sangen: ”Tordenskjold i sjøen sprang, kulene omkring ham sang. Gjennom bø1gen dyp og kold, svømte Petter Tordenskjold» 0 Siter
morsan Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Melodien til "Youngstorgets basar" (samme som "Hainnhoinn i bainn" med Otto Nielsen) er også relativt grei å synge på for de fleste. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Melodien til "Youngstorgets basar" (samme som "Hainnhoinn i bainn" med Otto Nielsen) er også relativt grei å synge på for de fleste. Herregud, morsan! Jeg skulle til og si "unngå for guds skyld Youngstorgets basar!" 0 Siter
morsan Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Herregud, morsan! Jeg skulle til og si "unngå for guds skyld Youngstorgets basar!" LOL!! Men den _kan_ mange folk, og fordi den har så korte vokaler skal det godt gjøres å synge så innmari falskt...;-) Og ikke minst: Den er litt sånn "kjapp og morsom", tviler på at konformanter rådigger sentimentale låter ala "De nære ting";-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 LOL!! Men den _kan_ mange folk, og fordi den har så korte vokaler skal det godt gjøres å synge så innmari falskt...;-) Og ikke minst: Den er litt sånn "kjapp og morsom", tviler på at konformanter rådigger sentimentale låter ala "De nære ting";-) Jeg for min del tviler på at konfirmanter setter pris på hjemmesnekra sanger med haltende versefor og rim overhodet... 0 Siter
morsan Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg for min del tviler på at konfirmanter setter pris på hjemmesnekra sanger med haltende versefor og rim overhodet... Tja, jeg syntes det var artig selv. Det verste _jeg_ visste da jeg var konfirmant var at alle skulle si "nå er du voksen", hvilket jo alle visste var bullshit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.