Gå til innhold

Hvor kjøpes glass til avføringsprøve?

Anbefalte innlegg

Gjest mannyy
Skrevet

Hvor får man kjøpt glass til avføringsprøve? Er det bare vanlige urinprøveglass som brukes? Om det er sistnevnte, så er det greit å kunne spørre etter det på apoteket, det mindre jeg trenger å rope "avføringsprøve" blant andre folk, det bedre ;)

sant å si
Skrevet

De har på apoteket. Ligner uringlass, men inni lokket er det festet en liten skje som "henger" ned i glasset når lokket er skrudd på.

Denne skjeen skal du bruke til å ta en bit av avføringen og putte den i glasset. så skrur du bare loket på og - voila!

Gjest mannyy
Skrevet

De har på apoteket. Ligner uringlass, men inni lokket er det festet en liten skje som "henger" ned i glasset når lokket er skrudd på.

Denne skjeen skal du bruke til å ta en bit av avføringen og putte den i glasset. så skrur du bare loket på og - voila!

Takk for svar! Så det er bare bittelitt som skal nedi, da?

sant å si
Skrevet

Takk for svar! Så det er bare bittelitt som skal nedi, da?

Tror ikke de trenger så mye, men det kan kanskje variere alt etter hva som skal sjekkes? Hvis du er usikker, så spør legen.

Skrevet

Og husk du trenger ikke mye, bare litte grann. En venninne av meg, som jobber på legekontor, kan fortelle at det hender folk kommer med norgesglass med hele dagsrasjonen oppi :o)

Gjest mannyy
Skrevet

Og husk du trenger ikke mye, bare litte grann. En venninne av meg, som jobber på legekontor, kan fortelle at det hender folk kommer med norgesglass med hele dagsrasjonen oppi :o)

Ja, jeg husker ei venninne av meg fortalte om moren sin, som tok med en hel "kubbe", som hun kalte det.

Men nå er det overstått, og jeg håper jeg ikke trenger å gjøre noe sånt igjen ;)

Skrevet

*lol*

Skrevet

Vi har alltid med oss for mye urin også. Da jeg en gang hadde et sånt apotekglass, så jeg at det var jo lite!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...