Gå til innhold

kommer russefeiringen til å bli avskaffet?

Anbefalte innlegg

Gjest mot russ
Skrevet

Hva mener du?

Jeg mener at russefeiringen er noe tull! Er det ikke i Frankrike de har en dag der de fester og slår seg løs? Det er vel mye bedre, og så går det ikke utover eksamener.

petter smart
Skrevet

Det er svært vanskelig å avskaffe et "gode" folk har. Det være seg gode pensjoner eller russefeiring.

Det blir jo kjipt for første kull som har gledet seg lenge til å være russ og så blir det avskaffet.

Men jeg er helt enig. Russefeiringen slik den er i dag er meningsløs. For det første tar svært mange videregående skole. I tillegg er russefeiringen midt oppi oppkjøringen til eksamen. Det hadde vært bedre med enten 1 dag, eller litt mer etter eksamen.

Skrevet

Det er ungenes eget ansvar å stå på eksamen. Og det er forøvrig ikke krise og ikke gjøre det.

Dessuten hvordan skal de så være mulig å avskaffe noe som er frivillig og ikke "bestemt" av noen? De fleste russ er per definisjon voksne, det er jo bare å kjøpe en dress å -være- russ, hvem kan nekte? Unner alle som er russ å være russ og det det innebærer(som ikke er til skade eller ubehag for andre), selv om de til tider oppfører seg som drittunger.

Gjest Leylah
Skrevet

Bryr meg egentlig ikke om hva som skjer, mange har en fin russetid om de utnytter den best. Har hatt det selv, og sto på eksamen med glans, men hadde samboer på den tiden så litt av grunnen er vel det. Syns kanskje de burde hatt andre tradisjoner enn de har nå. Husker jeg ble ``svartelistet`` på videregående skole under russetiden, og det var en psykisk påkjenning, ikke tull engang..

Var vel 10 av 30 som strøk det året i klassen min på eksamen.

Eneste jeg vil komme frem til, er at jeg i 3 dager har blitt sprutet vann på. Nå i dag ble jeg sprutet vann på, da jeg var på vei ned til banken, utrolig irriterende:p

Skrevet

Kan ikke forestille meg at noe slikt skulle være gjennomførbart.

man har jo til og med lagt eksamen etter 17. mai de siste ørten årene for å hindre/legge en demper på feiringen, og det har jo ikke hjulpet.

Skrevet

Jeg håper at ungdommene tar til vett og slutter å feire så mye at det går ut over karakterene.

Så vidt jeg husker (det er fryktelig lenge siden), feiret vi bare litt rundt 17. mai (men jeg var "snilleste jenta i klassen"), og da hadde vi allerede avviklet skriftlig eksamen første uka i mai. Så kom vi opp i et muntlig fag like etter 17. mai. Så var vi ferdige, og noen av oss dro på russetur (mest gutter)!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Bryr meg egentlig ikke om hva som skjer, mange har en fin russetid om de utnytter den best. Har hatt det selv, og sto på eksamen med glans, men hadde samboer på den tiden så litt av grunnen er vel det. Syns kanskje de burde hatt andre tradisjoner enn de har nå. Husker jeg ble ``svartelistet`` på videregående skole under russetiden, og det var en psykisk påkjenning, ikke tull engang..

Var vel 10 av 30 som strøk det året i klassen min på eksamen.

Eneste jeg vil komme frem til, er at jeg i 3 dager har blitt sprutet vann på. Nå i dag ble jeg sprutet vann på, da jeg var på vei ned til banken, utrolig irriterende:p

Svartelistet? Hvordan da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...