Speak Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Lurte på å ta en tur til Egypt. Forstår at man må veksle penger der nede. Hva har dere hatt med av valuta inn til landet? Kan vel ikke bare reise med Visa-kort... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Vi reiser alltid kun med kredittkort vi, evt. tar vi ut noen smålapper på Gardermoen. Finnes minibanker for uttak av all verdens valutaer rett etter at man har gått inn til det stengte området. Tror helt sikkert det masse minibanker i Egypt. Husker ikke hva valutaen heter. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Har hørt det går mye i kameler der nede. *hihi* 0 Siter
Gjest Leylah Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 De bruker både Euro, Dollar og egyptiske pund, og de har minibanker overalt de fleste plasser. Spørs vel hvor du skal egentlig=) De skal vel ha visum også der? Da må du uansett ta ut penger, og da kan du ta ut litt ekstra. De sier til deg i banken hva som er best å ta med. 0 Siter
Speak Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Har hørt det går mye i kameler der nede. *hihi* Får kanskje mange kameler for min lille lyshårete, blåøyde snuppa da vel *ler* 0 Siter
Speak Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 De bruker både Euro, Dollar og egyptiske pund, og de har minibanker overalt de fleste plasser. Spørs vel hvor du skal egentlig=) De skal vel ha visum også der? Da må du uansett ta ut penger, og da kan du ta ut litt ekstra. De sier til deg i banken hva som er best å ta med. Har ikke funnet at man må ha visum der. Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall. Har også litt dårlig erfaring med hva bankene anbefaler av valuta når man ikke kan kjøpe landets valuta:-( 0 Siter
Gjest Leylah Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Har ikke funnet at man må ha visum der. Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall. Har også litt dårlig erfaring med hva bankene anbefaler av valuta når man ikke kan kjøpe landets valuta:-( http://www.mywaytravel.no/praktisk_informasjon.html Står en del om du orker å lese 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Har ikke funnet at man må ha visum der. Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall. Har også litt dårlig erfaring med hva bankene anbefaler av valuta når man ikke kan kjøpe landets valuta:-( SITAT:Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall. Joda det gjør det, og det trengs, men du merker ikke ikke så mye til det da det går rimelig automatisk: http://www.apollo.no/NEW+FAQ/Pass+og+visum/Egypt.htm 0 Siter
Speak Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 SITAT:Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall. Joda det gjør det, og det trengs, men du merker ikke ikke så mye til det da det går rimelig automatisk: http://www.apollo.no/NEW+FAQ/Pass+og+visum/Egypt.htm Da går det jo greit. Tror egentlig det blir Pyramidene.no jeg bestiller fra, men det gjelder sikkert det sammen der. 0 Siter
Speak Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 http://www.mywaytravel.no/praktisk_informasjon.html Står en del om du orker å lese Ja, her var det mye informasjon. Skal lese mer etterpå. Tusen takk:-) 0 Siter
flowy Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har vært i Egypt to ganger. Har tatt med noen få dollar, kanskje rundt 50, slik at jeg har noe å gi i tips hvis noen hjelper meg med bagasjen. Ellers går det kjempegreit å ta ut penger i minibank. Ikke noe problem, men du kan jo kanskje ta med et mastercard eller et annet kredittkort i tillegg. 0 Siter
Speak Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Jeg har vært i Egypt to ganger. Har tatt med noen få dollar, kanskje rundt 50, slik at jeg har noe å gi i tips hvis noen hjelper meg med bagasjen. Ellers går det kjempegreit å ta ut penger i minibank. Ikke noe problem, men du kan jo kanskje ta med et mastercard eller et annet kredittkort i tillegg. Tok ut Euro. Men har selvsagt med kredittkort også:-) Men jeg liker å ha noen kontanter med meg. Ikke alltid kort virker over alt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.