Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å ta en tur til Egypt. Forstår at man må veksle penger der nede. Hva har dere hatt med av valuta inn til landet? Kan vel ikke bare reise med Visa-kort...

Fortsetter under...

fei1365380229
Skrevet

Vi reiser alltid kun med kredittkort vi, evt. tar vi ut noen smålapper på Gardermoen. Finnes minibanker for uttak av all verdens valutaer rett etter at man har gått inn til det stengte området.

Tror helt sikkert det masse minibanker i Egypt. Husker ikke hva valutaen heter.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Har hørt det går mye i kameler der nede. *hihi*

Gjest Leylah
Skrevet

De bruker både Euro, Dollar og egyptiske pund, og de har minibanker overalt de fleste plasser. Spørs vel hvor du skal egentlig=) De skal vel ha visum også der? Da må du uansett ta ut penger, og da kan du ta ut litt ekstra. De sier til deg i banken hva som er best å ta med.

Skrevet
  Silver Fairy skrev (På 3.5.2007 den 12.48):

Har hørt det går mye i kameler der nede. *hihi*

Får kanskje mange kameler for min lille lyshårete, blåøyde snuppa da vel *ler*

Skrevet
  Leylah skrev (På 3.5.2007 den 12.59):

De bruker både Euro, Dollar og egyptiske pund, og de har minibanker overalt de fleste plasser. Spørs vel hvor du skal egentlig=) De skal vel ha visum også der? Da må du uansett ta ut penger, og da kan du ta ut litt ekstra. De sier til deg i banken hva som er best å ta med.

Har ikke funnet at man må ha visum der. Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall.

Har også litt dårlig erfaring med hva bankene anbefaler av valuta når man ikke kan kjøpe landets valuta:-(

Annonse

Gjest Leylah
Skrevet
  Speak skrev (På 3.5.2007 den 13.01):

Har ikke funnet at man må ha visum der. Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall.

Har også litt dårlig erfaring med hva bankene anbefaler av valuta når man ikke kan kjøpe landets valuta:-(

http://www.mywaytravel.no/praktisk_informasjon.html Står en del om du orker å lese

Gjest Morsk
Skrevet
  Speak skrev (På 3.5.2007 den 13.01):

SITAT:Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall.

Joda det gjør det, og det trengs, men du merker ikke ikke så mye til det da det går rimelig automatisk: http://www.apollo.no/NEW+FAQ/Pass+og+visum/Egypt.htm

Skrevet
  Morsk skrev (På 3.5.2007 den 13.06):

SITAT:Det står ikke noe om det ikke på sidene til Apollo i hvertfall.

Joda det gjør det, og det trengs, men du merker ikke ikke så mye til det da det går rimelig automatisk: http://www.apollo.no/NEW+FAQ/Pass+og+visum/Egypt.htm

Da går det jo greit. Tror egentlig det blir Pyramidene.no jeg bestiller fra, men det gjelder sikkert det sammen der.

Skrevet

Jeg har vært i Egypt to ganger. Har tatt med noen få dollar, kanskje rundt 50, slik at jeg har noe å gi i tips hvis noen hjelper meg med bagasjen. Ellers går det kjempegreit å ta ut penger i minibank. Ikke noe problem, men du kan jo kanskje ta med et mastercard eller et annet kredittkort i tillegg.

Skrevet
  flowy skrev (På 3.5.2007 den 14.32):

Jeg har vært i Egypt to ganger. Har tatt med noen få dollar, kanskje rundt 50, slik at jeg har noe å gi i tips hvis noen hjelper meg med bagasjen. Ellers går det kjempegreit å ta ut penger i minibank. Ikke noe problem, men du kan jo kanskje ta med et mastercard eller et annet kredittkort i tillegg.

Tok ut Euro. Men har selvsagt med kredittkort også:-) Men jeg liker å ha noen kontanter med meg. Ikke alltid kort virker over alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...