Gå til innhold

Sprengte høytalere/forsterker

Anbefalte innlegg

Gjest sørens dritt og!!
Skrevet

Jeg har vært uheldig og ødelagt noe med anlegget mitt. Og jeg har ikke greie på dette i det hele tatt.

Lyden sto altfor høyt på ved et uhell, og nå er lyden helt ødelagt.Bortsett fra "sprengt" lyd, varierer styrken på lyden. Så jeg lurer på om det er forsterkeren som er ødelagt, høyttalerene, eller begge deler. Noen som kan gi meg noen innspill? Hvordan skal jeg finne ut av det? Har ikke mange menn i mitt liv, og mine venninner kan heller ikke mye om dette.

Skrevet

Du må vel uansett ha nye høyttalere (?) så få tak i det først, evt. lån deg et par så hører du vel fort om forsterkeren fremdeles er i orden eller om den også er gåen.

Gjest sørens dritt og!!
Skrevet

Du må vel uansett ha nye høyttalere (?) så få tak i det først, evt. lån deg et par så hører du vel fort om forsterkeren fremdeles er i orden eller om den også er gåen.

Er det en selvfølge at det er høyttalerene som må ryke først? Eller kan det være slik at forsterkeren kan ryke, men ikke høyttalerene? I så tilfelle ville det være dumt å kjøpe nye høyttalere først?

Skrevet

Er det en selvfølge at det er høyttalerene som må ryke først? Eller kan det være slik at forsterkeren kan ryke, men ikke høyttalerene? I så tilfelle ville det være dumt å kjøpe nye høyttalere først?

Nå er det mange år siden jeg var opptatt av stereoanlegg, men jeg mener å huske at høyttalerne ryker først. Ring f.eks. Hifi-klubben og spør.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så fremst det er ødelagt av at du har satt lyden for høyt, så er det nok høyttalerne som er sprengt. Om du har mekka og tukla med forsterkeren kan det være den.

Gjest sørens dritt og!!
Skrevet

Så fremst det er ødelagt av at du har satt lyden for høyt, så er det nok høyttalerne som er sprengt. Om du har mekka og tukla med forsterkeren kan det være den.

Lyden var fin før dette uhellet. Så da er det nok høyttalerne. Jeg har ikke styrt med forsterkeren i det hele tatt. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...