Gå til innhold

Attføring/sosialstøtte

Anbefalte innlegg

Gjest Junglefever
Skrevet

Hei

Jeg går på attføring og får utbetalt 8700kr brutto pr.mnd. Jeg bor nå hos foreldrene mine, men har stort ønske om å flytte for meg selv. Det jeg lurer på da er hvor mye jeg kan få i sosialstøtte med den inntekten jeg har i dag? Hva er minstesats for en enslig person?

Gjest Sosialarb.
Skrevet

Du kan muligens har krav på supplerende sosialstønad, med dette avhengiger av hvilke satser din kommune opererer med. Satsene er forskjellige fra kommune til kommune.

Sist jeg jobbet i sosialtjenesten var satsen for en enslig person ca 4.500,- pr mnd i min kommune + dekning av husleie ca 3.500/4000 + strøm ca kr 500,-. Med andre ord så hadde du her hatt krav på noen hundrelapper i supplerende hjelp pr mnd.

Gjest Junglefever
Skrevet

Du kan muligens har krav på supplerende sosialstønad, med dette avhengiger av hvilke satser din kommune opererer med. Satsene er forskjellige fra kommune til kommune.

Sist jeg jobbet i sosialtjenesten var satsen for en enslig person ca 4.500,- pr mnd i min kommune + dekning av husleie ca 3.500/4000 + strøm ca kr 500,-. Med andre ord så hadde du her hatt krav på noen hundrelapper i supplerende hjelp pr mnd.

Noen hundrelapper bare? :-O Da får jeg heller bo hjemme. *sukk*

Gjest Sosialarb.
Skrevet

Noen hundrelapper bare? :-O Da får jeg heller bo hjemme. *sukk*

Det kan tenkes at satsene for levekår er høyere i din kommune enn de var i min....det finner du enklest ut ved å ringe sosialkontoret:)

Gjest Junglefever
Skrevet

Det kan tenkes at satsene for levekår er høyere i din kommune enn de var i min....det finner du enklest ut ved å ringe sosialkontoret:)

Takk for svar i alle fall. :-)

Jeg får plukke opp telefonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...