Gå til innhold

lærere, se her!

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Er dere for eller mot mer binding av arbeidstiden? Og hvorfor?

Er gla`for synspunkter:)

Skrevet

Hvis mer av arbeidstiden skal være bundet, må de først skaffe akseptable arbeidsrom med god nok plass og pc til alle.

-hos oss har vi ca 25 lærere og 7 arbeidspulter inkludert rektor og kontorpersonale sine kontorpulter.

-og jeg synes godt at man kan stole på at lærerene gjør det for- og etterarbeidet som trengs uten å regulere mer enn det allerede er regulert. -og møter er det absolutt nok av.

Skrevet

Jeg forstår ikke hensikten med å binde arbeidstiden bare for å binde den. Det går mot fleksibilitet på mange områder i samfunnet, og da skal lærere miste sin. Hvis noen kan argumentere for at dette er til gagn for samfunnet så hører jeg på, men så langt har jeg ikke sett noe som tilsier at skolene blir bedre.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Er imot. Rett og slett fordi jeg ikke ser noen grunn til at noe skal bli bedre ved å binde. Skolene har verken plass eller utstyr til at man kan planlegge skikkelig på skolen, eller gjøre etterarbeidet. Tvinges lærere til å sitte på skolen, uten utstyr og plass, vil kvaliteten av arbeidet også bli deretter. Og det vil vi vel ikke? Lærere bruker sitt private utstyr (pc og lignende), uten ekstra tillegg, kvaliteten blir bedre, lærerne er fornøyde, og da burde alle parter være fornøyd.

Gjest (i mitt "forrige" liv) buggejenta.
Skrevet

Er imot. Rett og slett fordi jeg ikke ser noen grunn til at noe skal bli bedre ved å binde. Skolene har verken plass eller utstyr til at man kan planlegge skikkelig på skolen, eller gjøre etterarbeidet. Tvinges lærere til å sitte på skolen, uten utstyr og plass, vil kvaliteten av arbeidet også bli deretter. Og det vil vi vel ikke? Lærere bruker sitt private utstyr (pc og lignende), uten ekstra tillegg, kvaliteten blir bedre, lærerne er fornøyde, og da burde alle parter være fornøyd.

Jeg er også imot. Overformynderi.Tusen grunner til å la det være fleksibelt. Og nå er det så mye møter på skolen, så lærere stikker ikke av klokka to om dagene.

Skrevet

Jeg er for binding av arbeidstida i en kjernetid på min egen arbeidsplass, men ikke for en binding som gjelder alle lærere.

Det er ofte vanskelig å få tak i kolleger til møter som ikke er krisemøter, for da skal de alltid et eller annet når de er ferdige med undervisninga.

En annen side når det gjelder binding av arbeidstida er at arbeidet utenfor den bundne tiden blir mer synlig.

Vi er heldige på vår skole som har en bærbar pc hver + at jeg har eget kontor. Det gjør at mine arbeidsforhold på skolen er gode. Mange skoler har elendige arbeidsforhold hvor bunden arbeidstid bare blir en vits.

Gjest ingen lærer
Skrevet

Jeg er ikke lærer, men jeg har lærer i familien og ser at yrket krever MYE arbeid hjemme utenom arbeidstiden. Han sitter kvelder og retter og forbereder timer (og leser).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...