Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lollo88
Skrevet

Tok i kveld fram den helt nye og ubrukte bunaden til datteren min, og strøk den. Selve bunaden og forkleet var utrolig krøllete etter å ha hengt i skapet en uke! Kan bunadsyersken ha satt inn plaggene med ett eller annet slik at det krøller. Bare det virker jo litt rart. Stoffet i bunaden er ren ull. Nå er jeg både spent og bekymret om bunaden er sydd i et "krøll" stoff. Noen som har formening om dette?

Gjest Lady Fairdale
Skrevet

Min mor bruker å stryke bunaden med en våt koppehandduk over (dampe), da bruker krøllene å rette seg ut.

Gjest lollo88
Skrevet

Min mor bruker å stryke bunaden med en våt koppehandduk over (dampe), da bruker krøllene å rette seg ut.

Det var ikke problem med å stryke den glatt, men at den ble så innmari krøllete av å henge en kort stund. Tror og håper det var fordi den hang i en litt tett plastpose. Bunader skal henge i stoffposer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...