Gjest lollo88 Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Tok i kveld fram den helt nye og ubrukte bunaden til datteren min, og strøk den. Selve bunaden og forkleet var utrolig krøllete etter å ha hengt i skapet en uke! Kan bunadsyersken ha satt inn plaggene med ett eller annet slik at det krøller. Bare det virker jo litt rart. Stoffet i bunaden er ren ull. Nå er jeg både spent og bekymret om bunaden er sydd i et "krøll" stoff. Noen som har formening om dette? 0 Siter
Gjest Lady Fairdale Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Min mor bruker å stryke bunaden med en våt koppehandduk over (dampe), da bruker krøllene å rette seg ut. 0 Siter
Gjest lollo88 Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Min mor bruker å stryke bunaden med en våt koppehandduk over (dampe), da bruker krøllene å rette seg ut. Det var ikke problem med å stryke den glatt, men at den ble så innmari krøllete av å henge en kort stund. Tror og håper det var fordi den hang i en litt tett plastpose. Bunader skal henge i stoffposer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.