Gå til innhold

Å være mer direkte og rett fram!

Anbefalte innlegg

Gjest lime_peach
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne være litt mer frekk! Ikke frekk på en negativ måte, men litt mer sånn....frekk er kanskje ikke det rette ordet her...Litt mer rett fram, mer direkte og ærlig, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Føler jeg er for høflig. Kanskje så høflig at jeg virker sjenert/nervøs.

Som når jeg sliter med helsa, døgnrytmen og eksamenslesing alt på en gang, og blir spurt om jeg kan kjøre til sammen 20 mil for å hente noen med masse baggasje (jeg har ikke svart ennå), hvorfor kan jeg ikke si med en gang at det orker jeg ikke, selv om jeg fåt betalt for det. Jeg føler meg jo slem siden jeg ikke har en gyldig grunn. Hadde jeg kunnet sagt at jeg skal i bursdag eller at jeg skal jobbe den dagen, eller skal til legen, da hadde det jo vært greit. Men når jeg bare ikke orker, da høres det liksom uvennlig ut.

Eller som når naboen på over 80 år, stiller spørsmåltegn med hva jeg gjør og om det er rett, hvorfor kan jeg ikke bare svare orntlig og si det som det er?

Jeg prøver å finne hypotetiske problemstillinger og hvordan jeg kan svare sånn at jeg er fornøyd etterpå, men jeg greier det tydeligvis ikke, og sitter alltid igjen med å være trist eller irritert på meg selv...

Noen flere som har/har hatt det sånn??

Skrevet

Pga helsa! Jeg foreslår at du sier at bilkjøring ikke er bra for deg siden du er nøyt til å være oppgående nå i disse eksamenstider.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå sluttet eksamenslesing å være en grunn til å ikke ta på seg noe som tar flere timer nå i mai? Syns det alene er god nok grunn, så si at du har sett på det du skal lese til eksamen og rett og slett ikke kan ta på deg å kjøre. Syns forresten du har flere gode grunner, men den med eksamen bør alle i fall folk skjønne.

Lykke til med å være litt mer frampå! :-)

Gjest Jeg har lært det!
Skrevet

Kjære vene, å de som har spurt deg, vet de hvor travelt du har det? Isåfall, ENDA bedre grunn til å si fra!

Jeg er nok ganske lik deg, men det er håp i hengende snøre; jeg er nemlig snart en MESTER i å si fra, det er bare til å begynne med det samme....

Men, si det som det er. Ikke vikle deg inn unnskyldninger som ikke er sanne. Det har du ingen grunn til heller, i dette tilfellet. Du har det rasende travelt, og i tillegg er du ikke helt opplagt. Det er det jeg ville svart, "beklager, jeg skulle gjerne hjulpet, men akkurat nå står jeg midt oppi eksamen stress, har ikke formen helt med meg, og har det for tiden rasende travelt".

For hver gang du klarer å si fra, styrkes selvtilitten din. Jeg har en "venninne" som ikke alltid er så grei, og hun kan kjøre over deg rimelig heftig til tider. Jeg har ikke alltid klart å forsvare meg overfor henne, men nå har jeg blitt så flink til å si fra, at jeg mer enn gjerne tar en heftig debatt med henne.

Lykke til, du lærer så lenge du lever :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...