Gå til innhold

I disse konfirmasjonstider...

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende gavegiver...
Skrevet

Spørsmål 1:

Nabojenta skal konfirmeres søndag. Selv om jeg ikke har så mye med henne/familien hennes å gjøre bør jeg vel gi en liten gave. Men hvor mye er passe? 50? 100? 200? Mer? Eller en blomsterbukett?

Spørsmål 2:

Om en måned en det nevøen min sin tur i nabokommunen. Hva er passende gavebeløp her? 200? 500? 1000? mer? Jeg er ikke invitert i selskapet; foreldrene har kun invitert faddere og besteforeldre.

Skrevet

100kr til nabo og 4-500kr til nevø

Skrevet

"Taksten" for nabogaver til konfirmant her er rundt 200 kr. Nevø uten selskap? 500 kr tenker jeg.

MVH

Skrevet

Blomsterbukett???? Du burde bli slått med et brukt kondom for overhodet å ha tenkt tanken!

Pæng!

Gjest mitt svar her
Skrevet

Jeg skulle gi en liten gave til en jente og kjøpte et enkelt sølvarmbånd til 80 kroner.

Til den andre kan du gi 200.

(Vi gir ikke for så mye i min familie.)

Skrevet

Nabojenta trenge du vel egentlig ikke å gi noe som helst... Smykker får hun sikkert nok av fra familie/venner. Hvis du absolut MÅ gi noe, hva med kort?

Nevøen din, kanskje ett par tre hundre kr.

Butler Holm
Skrevet

100kr til nabo og 4-500kr til nevø

Snørrunger gir du ikke til. Om du gir 100 eller 200 til nabo jenta, så sier hun du er gjerrig. Gir du ikke noe så blir det ikke lagt merke til og du er fortsatt den gode gamle naboen. Nevøen din forventer nok et par tre tusenlapper, og her er du ikke bedt engang. Gave: Ikke noe. Han får klare seg med det han får fra gjestene sine og foreldrene. Sansyneligvis så er det ikke godt nok noe av det du gir uansett. Gir du 500 så er du nok bare en gjerrig dritt som bare ruger på penga, sier han. Og gir du ikke noe så er det ikke nevnt og du er fortsatt den gode gamle tanta. Spar penga dine og kjøp deg heller et par flasker god rødvin og kos deg. God helg.

jubalong70
Skrevet

Nabojenta; 50 eller 100 kroner.

Nevøen: 300-500.

Skrevet

Snørrunger gir du ikke til. Om du gir 100 eller 200 til nabo jenta, så sier hun du er gjerrig. Gir du ikke noe så blir det ikke lagt merke til og du er fortsatt den gode gamle naboen. Nevøen din forventer nok et par tre tusenlapper, og her er du ikke bedt engang. Gave: Ikke noe. Han får klare seg med det han får fra gjestene sine og foreldrene. Sansyneligvis så er det ikke godt nok noe av det du gir uansett. Gir du 500 så er du nok bare en gjerrig dritt som bare ruger på penga, sier han. Og gir du ikke noe så er det ikke nevnt og du er fortsatt den gode gamle tanta. Spar penga dine og kjøp deg heller et par flasker god rødvin og kos deg. God helg.

psst du gir svar direkte til trådstarter ved å svare på det innlegget :)

Gjest miss orange
Skrevet

1. 100

1. 300

Skulle selvfølgelig være 2. 300!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...