Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt leilighet bygd i 1969 m. bl.a. sentralfyr og varmtvann og byggforsikring inkl. i husleia. Skal pusse opp badet og rørlegger har vært på befaring. Han mente at sluket bør byttes da dette er såpass gammelt at det kan komme en lekkasje i nærmeste framtid. Dette hadde vi ikke beregnet i utgiftene våre. Er dette noe vi kan kreve å få betalt enten av selger eller sameiet? Eller må vi betale selv? Er snakk om at vi må bore hull ned til naboens bad og legge rørene til sluket gjennom hans bad. Vi må visstnok tilby oss å male naboens rør og tak etterpå så det blir pent.

Hva om noe skulle skje med rørene til sentralfyringen en gang? Må vi dekke dette selv? Når man har betalt for sentralfyr i husleia forventer man jo at den fungerer.

Gjest jeg=lettere korka
Skrevet

Hm, jeg forstår ikke helt. Du har kjøpt leilighet, men skal betale husleie??

Skrevet

I vårt sameie har den enkelte måttet bekoste kostnadene til slikt bytte av sluk selv, inklusive det å sørge for at naboen under ikke blir skadelidende.

Siden dere har ansett det som nødvendig å pusse opp badet, så er det vel liten grunn til å tro at dere kan reklamere i forhold til selger heller. Badet har ikke fremstått som å være nyoppusset.

Skrevet

Hm, jeg forstår ikke helt. Du har kjøpt leilighet, men skal betale husleie??

Det man betaler er sin andel av gårdens fellesutgifter. Det er mange som kaller dette "husleie".

Gjest jeg=lettere korka
Skrevet

Det man betaler er sin andel av gårdens fellesutgifter. Det er mange som kaller dette "husleie".

Takk for oppklaring. Da skal hun selv dekke hvis sentralfyr trenger nye rør, men ikke for varmen, er det slik å forstå?

Skrevet

Takk for oppklaring. Da skal hun selv dekke hvis sentralfyr trenger nye rør, men ikke for varmen, er det slik å forstå?

Hvis radiatorer og rør inne i leiligheten må skiftes, må eieren betale for dette. Dersom det derimot trengs tilførselsrør til leilighetene dekker gården dette (dvs. at utgiftene fordeles på alle gjennom fellesutgiftene).

Skrevet

Det varierer, i borettslaget vårt dekker borettslaget utgiftene til skifte av sluk på badet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...