Gå til innhold

Å skrive oppgave

Anbefalte innlegg

Gjest Jobber med en oppgave
Skrevet

Er i gang med en oppgave og har veldig dårlig tid, grunnet flere ting. Hvordan er det. Vi får ikke lov å kopiere og lime rett inn uten å henvise til hvor vi har fått det fra. Men om jeg områkerer litt på settningene, hvordan blir det da? Jeg trenger å bli ferdig i dag. Kan si jeg sliter litt.

Gjest Timiti
Skrevet

Nei, det er ikke lov å kopiere og lime inn, for så å bare bytte om noen ord her og der. Det er likevel kopiering.

Noe annet blir det om du leser noe, og så skriver det med sine egne ord etterpå.

Gjest Jobber med en oppgave
Skrevet

Nei, det er ikke lov å kopiere og lime inn, for så å bare bytte om noen ord her og der. Det er likevel kopiering.

Noe annet blir det om du leser noe, og så skriver det med sine egne ord etterpå.

Takk for at du svarte. Jeg prøver å få skrevet ting med egne ord som jeg finner på nettet, det går nok på et vis selv om jeg ikke ser det nå.

hare1365380455
Skrevet

Takk for at du svarte. Jeg prøver å få skrevet ting med egne ord som jeg finner på nettet, det går nok på et vis selv om jeg ikke ser det nå.

Ikke gjør avskrift, og prøv å skrive med egne ord. Les, legg boka vekk, skriv det du husker.

Siterer du så skriv i parantes (Dahl 1998:23). Det betyr boka til Dahl, 1998, side 23. Så skriver du i kilder til sist i oppgaven også boka (forfatter, tittel, årstall).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...