Gå til innhold

Røyking på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Bravo November
Skrevet

Jeg sitter i et kontorbygg med flere småbedrifter. I samme gang som meg er det en som røyker på kontoret. Det er bare lettvegger her, og røyk siver inn til meg. Det hjelper ikke at han lukker døra.

Resultatet er at jeg sitter med konstant hodepine pga. røyklukt. Jeg har høflig forsøkt å snakke med ham, men det hjalp i 45 minutter...

Hva foreslår dere at jeg gjør?

mariaflyfly
Skrevet

Snakker til han en gang til og ber han instendig om å ta hensyn. Dersom det ikke virker, ville jeg tatt det opp med lederen min.

Tinkebøtta
Skrevet

Se linken under for regler og retningslinjer. Du har krav på et røykfritt arbeidsmiljø. Hvis jeg forstår deg rett jobber vedkommende som røyker ikke i samme firma som deg, men i et kontorfelleskap. Kanskje du skulle ringe arbeidstilsynet og forhøre deg om hvordan man går frem i en slik situasjon.

http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28238

Skrevet

Det tar du opp med leder / verneombud, det er helt klart ulovlig å røyke på en arbeidsplass som ikke har helt adskilte kontorer.

Skrevet

Snakk med ham/henne igjen for å unngå at h*n blir fornærmet over at du går rett til noen andre med det. Hjelper det ikke, gå til tillittsvalgt, verneombud, sjefen, eller noen som har noe med bygningen å gjøre. Det er helt klart ulovlig å røyke på et slikt kontor som du beskriver.

Skrevet

Be om å få et kontor lengre borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...