Gå til innhold

Enda en ulykke

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Klarte å være så kreativ at jeg skrev akkurat den samme overskriften som forrige ulykken!

Gjest anna72
Skrevet

Husker med gru da jeg gikk på ungdomsskolen. I friminuttene så løp vi opp til veien, ventet på bussen og hang etter den på bare beina. Da var det om å gjøre å ha på seg glattest mulig sko. Husker at noen bussjåfører oppdaget oss, stoppet bussen og kom løpende etter oss, uten å få tak i oss da.

Men har i ettertid tenkt at vi var utrolig heldige, det skjedde ingen ulykker.

Skrevet

Klarte å være så kreativ at jeg skrev akkurat den samme overskriften som forrige ulykken!

Hihi, jojo - men det var jo "enda en ulykke":-)

Skrevet

Grusomt så oppfinnsom han var da. Trodde ikke de gjorde slikt lengre. Ja vi praiet endel desverre......... Er det et dialektord eller sier du også det? Praie-dvs henge etter biler i fart.

Skrevet

Grusomt så oppfinnsom han var da. Trodde ikke de gjorde slikt lengre. Ja vi praiet endel desverre......... Er det et dialektord eller sier du også det? Praie-dvs henge etter biler i fart.

Broie eller broise sier/sa vi i Trondheim. :o)

Skrevet

Broie eller broise sier/sa vi i Trondheim. :o)

Morsomt med ord.

Gjest prust
Skrevet

Næmmen pekkaline da - det heter jo å BAIE :-)

Så forresten noen guttunger gjorde det på bussen for bare noen få år siden. Husker det var ganske vanlig da vi var små - før saltingen.

En gang baiet noen gutter på vår bil. Pappa stoppet bilen, stormet ut, og skjelte guttene ut. De var på alder med meg, og jeg var dritflau.

Gjest vil du være med så heng deg på..
Skrevet

Denne sangen terpet vi på skolen i 60 åra: Og en gutt her i byen hette Hans, han hang bak på alle bilene som fanns. Men en dag han datt i bakken, så han nesten knekte nakken, og det ble et digert hull i hodet hans.

Skrevet

Så forresten noen guttunger gjorde det på bussen for bare noen få år siden. Husker det var ganske vanlig da vi var små - før saltingen.

En gang baiet noen gutter på vår bil. Pappa stoppet bilen, stormet ut, og skjelte guttene ut. De var på alder med meg, og jeg var dritflau.

Hadde noen sagt til meg at de "hadde baiet i går" så hadde jeg trodd de hadde bæsjet...

Skrevet

Ja vet du hva, jeg gikk å stusset på dette og da jeg hadde lagt meg så kom jeg på hva det rette ordet var! :) Men fint at du rettet det opp her :)

Gjest prust
Skrevet

Hadde noen sagt til meg at de "hadde baiet i går" så hadde jeg trodd de hadde bæsjet...

Nei, men Lillemus da! Det er godt jeg kan lære deg litt kristiansandsk - så ikke du tabber deg helt ut når du engang skal på sørlandsferie!

Gjest prust
Skrevet

Ja vet du hva, jeg gikk å stusset på dette og da jeg hadde lagt meg så kom jeg på hva det rette ordet var! :) Men fint at du rettet det opp her :)

Godt du var enig! Det hender jo en sjelden gang at det er forskjell på Lillesand og Kristiansand når det gjelder ord - men det går vel helst på tonefall?

Og så "Kan e sidde på me du?"

Uff - det skjærer i mine ører!

Skrevet

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...