Gå til innhold

Smerte


Gjest skal

Anbefalte innlegg

Gjest skal

Hvorfor kan jeg ikke bare akseptere smaerten? Hoppe i det, la det være vondt, la det være ekkelt og skremmende og motbydelig men bare gjøre det likevel? Hvorfor være så inderlig avhengi av de som står rundt og ser, hendene som støtter, veileder? Det skulle være mulig å stå alene. Har trodd det så veldig, klarer meg alltid så lenge jeg har meg. Ikke knytte seg.

Så går det ikke lenger. Noen står trygt. Tåler. Viser og hjelper og spør, men dytter ikke. Ser, forstår, tar på alvor. Andre svikter. Ikke dårlige mennesker, bare mennesker som glemmer. Blir for ivrige. Vil så gjerne. Og så faller jeg. Og reiser meg. Og faller igjen. Og igjen og igjen, men kan liksom ikke gi opp.

Men nå gjør jeg det. Gir opp et menneske. Som har vært, er, knyttet inntil. Som skulle hjelpe, men kommer i skade for å dytte, igjen og igjen. Vil bare gråte, men må videre. Går så fort og bremsene virker ikke. Svinger fra side til side, slår meg på steiner og skumper i kantene. Må slippe denne hånden nå. den som dytter. Trenger en ny hånd. Kan jeg låne en så lenge?

Grave inn smerten nå, være flink samfunnsborger og jobbe. Det går bare så fort.. Vet ikke hvorfor det skulle inn hit nå, lenge siden. Men skulle nå det visst.

*vinker til gamle og nye*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Hei :) godt å "se" deg.

Nei, ingen kan dytte, det blir bare galt. Ikke "ta over" ansvaret og vite hva som er riktig for meg.

Det blir så galt, for det blir ikke "mitt", det blir ting jeg ikke er klar for, dessuten lærer jeg så lite av det tror jeg....

Det er godt å være på vei, og jeg tenker at jeg er ikke egentlig på vei før det er jeg som velger veien, ikke fordi noen har "vist" eller fordi jeg får en følelse av at det er forventet og riktig, men fordi -jeg- finner ut hvor jeg skal gå og hvordan jeg skal gå. Først da blir jeg ekte. :-)

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Kloke mennesker, kloke hjelpere vet at de ikke skal dytte for mye. Et puff i blant når tankene har låst seg fast, -se det er noe annet, men å gjentatte ganger regelrett sku et annet menneske... det kaller ikke jeg en god hjelper.

Jeg tror dette var et riktig valg du gjorde her. Du har forsøkt, du har gjort det du kan. Det handler ikke om at hun er et "dårlig" menneske, dte handler rett og slett om at dere to ikke befinner dere på samme planet og burde unngå å samarbeide om noe så skjørt som din sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøstende klem og varm kakao til deg kjære skal.

Håper at du klarer å holde motet oppe, og at smerten ikke fester seg altfor hardt.

Ønsker deg alt godt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke mennesker, kloke hjelpere vet at de ikke skal dytte for mye. Et puff i blant når tankene har låst seg fast, -se det er noe annet, men å gjentatte ganger regelrett sku et annet menneske... det kaller ikke jeg en god hjelper.

Jeg tror dette var et riktig valg du gjorde her. Du har forsøkt, du har gjort det du kan. Det handler ikke om at hun er et "dårlig" menneske, dte handler rett og slett om at dere to ikke befinner dere på samme planet og burde unngå å samarbeide om noe så skjørt som din sjel.

vanilje er enig med agenten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) godt å "se" deg.

Nei, ingen kan dytte, det blir bare galt. Ikke "ta over" ansvaret og vite hva som er riktig for meg.

Det blir så galt, for det blir ikke "mitt", det blir ting jeg ikke er klar for, dessuten lærer jeg så lite av det tror jeg....

Det er godt å være på vei, og jeg tenker at jeg er ikke egentlig på vei før det er jeg som velger veien, ikke fordi noen har "vist" eller fordi jeg får en følelse av at det er forventet og riktig, men fordi -jeg- finner ut hvor jeg skal gå og hvordan jeg skal gå. Først da blir jeg ekte. :-)

Ha en fin dag

Takk! Er vel det der jeg prøver å finne ut av bl.a. Du har så kloke tanker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kloke mennesker, kloke hjelpere vet at de ikke skal dytte for mye. Et puff i blant når tankene har låst seg fast, -se det er noe annet, men å gjentatte ganger regelrett sku et annet menneske... det kaller ikke jeg en god hjelper.

Jeg tror dette var et riktig valg du gjorde her. Du har forsøkt, du har gjort det du kan. Det handler ikke om at hun er et "dårlig" menneske, dte handler rett og slett om at dere to ikke befinner dere på samme planet og burde unngå å samarbeide om noe så skjørt som din sjel.

Takk! Ser d innimellom, andre ganger så "burde jeg jo bare" og så hender det at hun er en megaidiot av en drittsekk.. sukk! Opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøstende klem og varm kakao til deg kjære skal.

Håper at du klarer å holde motet oppe, og at smerten ikke fester seg altfor hardt.

Ønsker deg alt godt :o)

Takk i lige! *slurp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Takk! Ser d innimellom, andre ganger så "burde jeg jo bare" og så hender det at hun er en megaidiot av en drittsekk.. sukk! Opp og ned.

og hvordan gikk det i dag?

(stolt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...