Gå til innhold

hvor mye husarbeid gjør du hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest en travel husmor
Skrevet

Ja, gjør du noe hver dag? Jeg bruker nok noen timer men blir aldri ferdig!

Skrevet

Vasker kjøkkenbordet og kjøkkenbenkene hver dag.

Slenger skittentøy inn på vaskerommet.

Rydder stuegulvet for leker.

Tja.....det er vel stort sett den eneste jeg gjør HVER dag.

fei1365380229
Skrevet

Vasker kjøkkenbordet og kjøkkenbenkene hver dag.

Slenger skittentøy inn på vaskerommet.

Rydder stuegulvet for leker.

Tja.....det er vel stort sett den eneste jeg gjør HVER dag.

Omtrent som meg, men du kan trekke fra et par ting :). Lager middag da - det er superhusarbeid!

Skrevet

Enkelte dager gjør jeg mye og andre dager gjør jeg ingenting. Å bli ferdig har jeg gitt opp for mange år siden, det nytter ikke uansett.

Skrevet

Nå som jeg har svangerskapspermisjon og bare går hjemme og venter på babyen bruker jeg gjerne en time eller to på husarbeid om dagen. Og det ser slett ikke strøkent ut her likevel, selv om vi bare har en treroms :o)

Sånn i hverdagen ellers blir det helst middagslaging, kanskje sette på en klesvask samt rydde storesnuppas leker om kvelden. Skippertak innimellom :o)

Skrevet

Prøver å sette inn i oppvaskmaskinen etter meg og ta en klesvask i ny og ne...

Skrevet

Tja, det går opp og ned, er ikke så innmari ivrig på husarbeid..

Skrevet

Ferdig blir man aldri om man har hus, kanskje ikke med en liten leilighet heller :) Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gjør, men tøy og koppestell må jo vaskes daglig og på plass igjen. Rydding gjør man automatisk når man ser noe vel? Enkelte dager så gir jeg blanke i alt sammen, men da må vi alle trø til ekstra dagen etter ;)

Gjest rydder hver dag.
Skrevet

Jeg bruker et par timer hver dag. Har alltid stua ryddig, ungene har lekene på rommene sine og hvis de tar leker ut i stua så må det ryddes unna etterat leken er ferdig.

Ellers så må vaskemaskinen gå hver dag og jeg støvsuger også daglig da vi har dyr.

Middagen tar jo fort en time og så rydder jeg litt hver gang jeg går forbi noe rot. Dermed så er det ikke så mye rot her som hoper seg opp. Jeg hater å ta skippertak et par ganger i uka. Så vi er fornøyd med slik vi har det nå. Trenger aldri være redd for uventet besøk på døra.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Rydder osv. det meste av tida. Med 8 ++ aktive pers. i huset blir det ein del å gjere.

Gjest husarbeid er kjedelig
Skrevet

Nei jeg gjør ikke noe hver dag. Jeg er ikke hjemme hver dag engang. Det må da komme anpå hvor stor familien er eller om du bor alene hvor mye husarbeid trenges å gjøres. I mitt tilfelle bor jeg alene med en tenåring.

Skrevet

Jeg gjør sikkert mindre enn de fleste. Tar ut av oppvaskmaskina og setter inn nytt. Henger opp en klesvask og setter på en ny. Støvsuger litt når det ser bøssete ut på gulvet. Litt smårydding. Lager selvsagt middag og rydder opp etterpå. Så blir det noen skippertak en gang i blant hvor man tar gulvvask og støvtørk litt mer systematisk. Mannen og jeg deler selvsagt på disse oppgavene. Gjetter at jeg bruker en times tid i gjennomsnitt på dager hvor jeg ikke gjør så mye. Andre ganger bruker jeg mye mer tid.

Når noen sier at de aldri blir ferdig, så blir jeg litt forundret. Forventer man å bli ferdig med husarbeid? Det ligger vel i kortene at dette er løpende oppgaver som aldri blir ferdig, med mindre hjemmet ikke skal være i bruk etter at husarbeidet er ferdig gjort.

Skrevet

Spørs hva du definterer som husarbeide da. :o)

Når jeg er hjemme med ungene går det jo en del tid til å ordne med oppvaskmaskina og vaskemaskina, koste/støvsuge gulvene og rydde, finne frem klær til ungene om morran og sånt. Større vaskeprosjekter tar jeg som refel når både unger og mann er borte og setter da gjerne av en søndag til det.

Når jeg er hos min kjære kan jeg ta et skippertak nå og da, men generellt er vi ikke særlig gode på husarbeid noen av oss...

Gjest annlovinda
Skrevet

Husarbeid blir man aldri ferdig med, så lenge huset er i bruk, og det er vel de fleste hjem.

Noen ting gjør jeg stort sett hver dag, lage middag, rydde og tørke benker og slikt etter middag. Vaske tøy, legge sammen tøy. Støvsuge gjør vi vel ca. 2 ganger i uka, da hele huset. Rydder nok litt hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...