Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt leilighet som viser seg å ha 2,5 timer mindre sol hver dag enn oppgitt. Selger har eierskifteforsikring og forbrukerrådet har sagt at vi kan reklamere og kreve avslag i pris. Noen som har vært borti noe lignende og vet hvor mye vi evt. kan kreve i avslag? Vi kjøpte leiligheten bl.a. pga. at det skulle være sol fra 15-20. Når det nå ikke er sol lenger enn fra 17.30-20 har vi jo snart ikke sol igjen.

Skrevet

Det er jo bare mai da. Antagelig er et sol lenger i slutten av juni.

Skrevet

Det er jo bare mai da. Antagelig er et sol lenger i slutten av juni.

Ja vet men har beregnet det inn i tidene. Nå kommer nemlig ikke sola før i 18-tida. Utfra våre beregninger kan umulig sola komme noe før 1730 om 1 måneds tid. Og det stemmer nok med at den går ned kl 20 uansett.

Skrevet

Klage kan du jo alltids gjøre, men om det hjelper er en annen ting. Jeg hørte om noen som klaget fordi bollene ble skjevt stekt i komfyren som fulgte med, de forlangte avslag i prisen ;) Jeg skal se om jeg finner det stykket jeg leste her om dagen....

Skrevet

Klage kan du jo alltids gjøre, men om det hjelper er en annen ting. Jeg hørte om noen som klaget fordi bollene ble skjevt stekt i komfyren som fulgte med, de forlangte avslag i prisen ;) Jeg skal se om jeg finner det stykket jeg leste her om dagen....

http://www.newswire.no/?melding=8153&left=1&right=1&page=1

Jeg vet ikke, men mulig du finner svar på det du lurer på :)

Skrevet

Ja vet men har beregnet det inn i tidene. Nå kommer nemlig ikke sola før i 18-tida. Utfra våre beregninger kan umulig sola komme noe før 1730 om 1 måneds tid. Og det stemmer nok med at den går ned kl 20 uansett.

Da hadde jeg blitt sur men vet ikke om det er grunnlag for å klage.

Skrevet

Hvis det ved salget konkret ble oppgitt antall timer sol daglig, og dette er en feilaktig opplysning, så vil jeg anta at det er grunnlag for prisavslag (og særlig dersom dere også ga uttrykk for å være opptatt av dette med sol).

Ved beregning av prisavslaget så skal utgangspunktet være hva leiligheten ville ha vært verd dersom opplysningene hadde vært korrekte. Hvis det ikke er grunn til å tro at opplysningene om sol hadde betydning for prisen, så kan krav om prisavslag bli avslått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...