Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som gjør at brødet jeg baker smuldrer? Baker mye brød, og av og til er jeg heldig mens andre ganger er det som om skiva går i oppløsning foran øynene på meg. :) Er det noe med heving eller steketid som gjør det, eller er det bare ingrediensene det kommer an på? Hva kan jeg ha oppi for å "binde det mer sammen"?

Ellers noen som har en bankers oppskrift til meg, på grove brød? Greit med litt variasjon. :)

Tinkebøtta
Skrevet

Kan det være at du bruker for mye mel, eller ikke elter deigen lenge nok?

Oppskrift har jeg dessverre ikke, er usannsynlig dårlig på baking så her går det bare i ferdige brødblandinger.

Skrevet

Kan det være at du bruker for mye mel, eller ikke elter deigen lenge nok?

Oppskrift har jeg dessverre ikke, er usannsynlig dårlig på baking så her går det bare i ferdige brødblandinger.

Ja jeg lurte på det, om det kan være at jeg bruker for mye mel. Synes alltid at jeg må ha mer mel enn det som står i oppskriften, men det er vel ofte meningen at deigen skal være litt klissete kanskje. Så greier jeg aldri å følge en oppskrift nøyaktig, må alltid tilsette noe ekstra eller bytte ut en ingrediens med en annen. Neste gang skal jeg følge en oppskrift til punkt og prikke og se om det blir bra. :)

Men det er vel slik at de smuldrer mer når jo grovere de er? Jeg vil ha de så grove som mulig, men samtidig gode og saftige. :)

Bruker maskin, så tror det blir eltet bra.

Skrevet

Jeg synes det hjalp litt da jeg begynte å ha i litt sammalt rug.

Skrevet

Jeg synes det hjalp litt da jeg begynte å ha i litt sammalt rug.

Takk for tips. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...